رشد 5 سالگی کودک شما

رشد 5 سالگی کودک شما

رشد 5 سالگی کودک شما

5 سالگی کودک شما مهد را شروع کرده است، و اگرچه در کلاس درباره خود و دنیای اطرافش می آموزد، اما شما هنوز نقش مهمی در کمک به او برای توسعه مهارت هایی دارید که برای پیشرفت جسمی، ذهنی و اجتماعی نیاز دارند. چگونه می دانید چه کاری می توانید انجام دهید؟ چگونه می توانید به طور موثر با مدرسه کار کنید؟ مهمتر از همه، چگونه می دانید که آنها خوب هستند یا نه؟

5 سالگی کودک و مهارت های حرکتی کامل و سلامت جسمانی

از نظر فیزیکی، در 5 سالگی کودک شما نسبت به یک سال قبل اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان می دهد، با بازی تگ، بالا رفتن از قاب های بالا رفتن و ضربه زدن به توپ. آنها تعادل بهتری خواهند داشت و در برخورد با انواع مختلف وسایل بازی با اطمینان بیشتری خواهند داشت. بیسبال سرگرم کننده تر می شود زیرا آنها در پرتاب کردن، گرفتن و ضربه زدن توپ بهتر هستند. بازی فعال در رشد مهارت‌های حرکتی آن‌ها ضروری است و به آمادگی جسمانی و سلامت قلبی عروقی آن‌ها کمک می‌کند و همچنین به آن‌ها تون عضلانی می‌دهد و استخوان‌هایشان را تقویت می‌کند. آنها همچنین بهتر می خورند و می خوابند.

مهارت های حرکتی ظریف در 5 سالگی کودک

در 5 سالگی کودک لباس پوشیدن در صبح آسان‌تر خواهد بود، زیرا آنها بر دکمه‌ها و زیپ‌های قدیمی تسلط دارند. موضوعات آثار هنری آنها با بهتر شدن در استفاده از مداد یا قیچی قابل تشخیص تر می شود و می توانند با پازل های پیچیده تری مقابله کنند. هر فعالیتی که به آنها امکان می دهد این مهارت ها را تقویت کنند مفید هستند – مواد هنری، اسباب بازی های ساخت و ساز و بازی های رومیزی به ویژه موثر هستند.

افزایش مهارتهای اجتماعی

5 سالگی کودک شما در مورد قوانینی که بازی ها دارند بیشتر می فهمد، اما به یک بزرگسال نیاز دارد تا آنها را توضیح دهد و داور بازی کند. برنده شدن سرگرم کننده خواهد بود، اما باخت برای آنها احساس وحشتناکی خواهد داشت، زیرا آنها هنوز مفهوم لطف در پیروزی و شکست را نیاموخته اند. احساس نکنید که باید دائماً بر آنها نظارت کنید. فرزند شما باید مهارت های برقراری ارتباط، مذاکره و برخورد با درگیری با همسالان خود را توسعه دهد و تمرین کند و شما فقط باید آماده باشید که اگر اوضاع از کنترل خارج شد، وارد عمل شوید. اهمیت این را دست کم نگیرید که به کودک خود اجازه دهید گاهی اوقات تنها بازی کند زیرا این به تفکر مستقل کمک می کند.

5 سالگی کودک و بهبود مهارت های شناختی

هنگامی که کودک شما شروع به درک ایده هایی مانند اندازه، وزن و حجم با مقابله با مشکلات ساده می کند، مهارت های سواد و حساب آنها بهبود می یابد. او در حال یادگیری خواندن خواهد بود، اما اکنون آنها نه تنها متوجه می شوند که کلمات آشنا در صفحه چگونه به نظر می رسند، بلکه چگونگی ساختار داستان ها را نیز تشخیص می دهند. فرزندتان همچنان می‌خواهد با شما کتاب بخواند، فقط با اشاره به کلماتی که می‌داند یا پرسیدن سوال، برای نقش فعال‌تری آماده باشید. هر فعالیتی که به آنها امکان استفاده از خلاقیت و تخیل را می دهد بسیار عالی است زیرا به کودک شما کمک می کند تا مهارت های شناختی مورد نیاز برای حل مشکلات و درک مفاهیم جدید را توسعه دهد.

کار با معلمان خود

احتمالاً از زمانی که شما به مدرسه رفته اید، نحوه آموزش خواندن، نوشتن و حساب آنها تغییر کرده است. برقراری ارتباط با معلم فرزندتان مطمئن خواهد شد که کمکی که به فرزندتان می‌دهید بر خلاف تلاش‌های او عمل نمی‌کند و از سردرگمی یا ناامیدی‌تر او جلوگیری می‌کند زیرا با منحنی یادگیری در حال حاضر شیب‌دار با آن مواجه است مبارزه می‌کند.

حمایت شما در 5 سالگی کودک با کمک به یک کودک دو یا سه ساله در مسیر زندگی متفاوت است، اما تلاش های شما برای کمک به فرزندتان برای تبدیل شدن به یک بزرگسال شاد و سازگار، حیاتی تر از همیشه است

 

در ادامه بخوانید رشد 3 سالگی کودک شما 

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *