کاردرمانی با غذا

کاردرمانی با غذا

کاردرمانی با غذا

من مطمئن هستم که مادرت هرگز به تو نگفته است که بازی با غذا خوردن و با غذای خود سر میز شام بازی کنی اشکالی ندارد، اما من اینجا هستم تا غیر از این به شما بگویم. بازی با غذا نه تنها مشکلی ندارد، بلکه برای رشد کاردرمانی با غذا و مهارت های خود تغذیه و تعامل مثبت با غذا نیز ضروری است. هنگامی که کودکان خردسال با غذای خود بازی می کنند، درگیر یک تجربه حسی غنی و اکتشافی هستند که به آنها کمک می کند تا دانش بافت، طعم، بو، تغییر نمایش بصری غذاها و رشد حرکتی دهان را توسعه دهند.

کاردرمانی با غذا خوردن با دست

هنگام کاردرمانی با غذا، غذاهای جامد به کودک معرفی می شود، اغلب یک آزمایش بسیار کثیف است. غذا روی صندلی، پیش بند، زمین، شما… همه جا به جز دهان کودک وجود دارد. اغلب اوقات، والدین ممکن است احساس دلسردی کنند یا از آشفتگی ناشی از آن خوششان نیاید، اما اشکالی ندارد. در واقع هر چه آشفته تر باشد بهتر است.

در کاردرمانی با غذا، کاوش در بافت های غذا با دست ها تجربه لمسی را برای دست ها، کف دست و انگشتان فردی فراهم می کند. آیا غذاها چسبناک، پرپشت، غلیظ یا کدر هستند؟ تمام آن قرار گرفتن در معرض دست ها به عنوان قرار گرفتن در معرض بافت ها حذف می شود.

برداشتن و دستکاری غذاها فواید حرکتی خوبی نیز دارد که در کاردرمانی با غذا روی آن ها تاکید ویژه ای شده است. برداشتن و دستکاری تکه‌های غذا باعث تکرار در گرفتن انبر، دقت درجه‌بندی شده، گرفتن و رها کردن، هماهنگی چشم و دست، هماهنگی دوطرفه، عبور از خط وسط و بازخورد حس عمقی می‌شود. همه اینها احتمالاً در یک صندلی کودک یا صندلی بلند ارائه می شود که پشتیبانی و ثبات را از طریق تنه و هسته ارائه می دهد. هنگامی که این حمایت به نوزادان و کودکان نوپا ارائه می شود، می توانند روی هماهنگی و مهارت دیستال کار کنند. در ابتدا، دستکاری غذا بسیار کثیف است زیرا آن مهارت‌های تصفیه شده رشد می‌کنند، اما همه اینها «آموزش در حین کار» با مزایای خوشمزه است!

تحقیقات نشان می دهد که کودک قبل از خوردن موفقیت آمیز غذاهای جدید، یک سری مراحل اکتشافی را طی می کند. این فرآیند شامل بازی‌های نامرتب از دست‌ها، بالای بازوها، روی سر و سپس داخل دهان است. مراحل این فرآیند نمی تواند اتفاق بیفتد مگر اینکه کودک تشویق شود که برای کاردرمانی با غذا، غذای خود را لمس کند، معاینه کند و با آن بازی کند. در فرهنگ امروزی عقیم‌سازی و پاکیزگی، این اغلب برای والدین غیرقابل تصور است و شکستن آن یک الگوی سخت است.

ترویج بازی با غذا

زمان صرف غذا ممکن است با عجله باشد و کاردرمانی با غذا را سخت کند، اما این تنها زمانی نیست که ما در طول روز با غذا سروکار داریم.

پخت و پز و آماده سازی غذا دو تا از رایج ترین فرصت ها برای بازی و کاردرمانی با غذا هستند. این فعالیت ها فرصت مناسبی را برای والدین فراهم می کند تا در مورد رنگ، اندازه، شکل، بافت، بو و طعم غذاهایی که آماده می شوند صحبت کنند. استفاده از کلمات توصیفی،اغراق بیش از حد در هنگام صحبت و مزه غذاها، در طول فرصت های اکتشاف، علاقه مثبتی به غذاها ایجاد می کند.

نوزادان می توانند در آماده سازی آشپزخانه شرکت کنند زیرا با ظروف و وسایل آشپزخانه مناسب مانند کاسه یا بشقاب مخصوص کودک بازی می کنند. کودکان نوپا از مشارکت در تهیه غذا لذت می برند و به می توان از آن برای کاردرمانی با غذا استفاده کرد. می توانند غذاهای نرم را با وسایل آشپزخانه ایمن برای کودکان نوپا بشورند، آماده کنند و حتی خرد کنند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *