رشد سه سالگی کودک شما

رشد سه سالگی کودک شما

رشد سه سالگی کودک شما

یکی از بزرگ‌ترین لذت‌ها به‌عنوان والدین تماشای یادگیری و رشد فرزندتان است، اما چگونه می‌دانید که او در مسیر درست قرار دارد و به نقاط عطف خود رسیده است؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا کودک شما به توانایی های خود برای رفتن به سطح بعدی اعتماد کند؟

در سه سالگی، کودک شما بسیار متحرک تر و اعتماد به نفس تر از چند ماه پیش است. زمانی که در حال راه رفتن یا دویدن است، کنترل بیشتری روی جهت خود خواهد داشت و حتی ممکن است بتواند روی یک پا خود را با نوک پا یا بالا بپرد. او با یک پا روی هر پله از پله ها بالا می رود و همچنین ممکن است به اندازه کافی مطمئن باشد که این کار را بدون نگه داشتن چیزی انجام دهد. او حداقل در برخی مواقع می‌تواند توپی را از روی دست پرتاب کند و حتی یک توپ بزرگ را بین بازوهای دراز خود بگیرد. او همچنین می تواند همان توپ را به جلو بزند. می‌توانید با اجازه دادن به او در محیط‌هایی که این فعالیت‌ها را تشویق می‌کنند، مانند پارک یا مناطق بازی نرم، به او کمک کنید تا این مهارت‌ها را تکمیل کند.

مهارت‌های حرکتی ظریف کودک شما نیز به خوبی همراه می‌شود – او باید بتواند بدون ریختن غذا از قاشق غذا بخورد، دست‌هایش را خودش بشوید و خشک کند، و با کمی کمک شما لباس بپوشد. او می تواند مداد رنگی را با اعتماد به نفس بیشتری در دست بگیرد، آنچه می کشد قابل تشخیص تر است و می تواند از قیچی اسباب بازی برای بریدن اشیا استفاده کند. هر چیزی که به کودک شما اجازه دهد این مهارت ها را تمرین کند بسیار ارزشمند است. دادن کاغذ، مداد رنگی یا مداد به او کمک می کند تا مهارتی را که در هنگام یادگیری نوشتن به او نیاز دارد را توسعه دهد – اگرچه ممکن است برای مدتی متوجه شود که دیوارها سطح نوشتاری جذاب تری نسبت به کاغذ هستند! اکنون زمان بسیار خوبی برای تشویق استقلال او است. اجازه دادن به او که خودش غذا بخورد یا لباس بپوشد، حتی اگر بیشتر طول بکشد، به او کمک می کند، زیرا زمان زیادی از شروع مدرسه نمی گذرد.

زبان و فرآیندهای فکری او نیز به سرعت در حال توسعه خواهند بود. او می تواند چند رنگ را مطابقت دهد و همچنین نام برخی از آنها را بداند. او عاشق داستان‌ها خواهد بود – این دوره زمانی است که ممکن است داستان مورد علاقه او را بارها و بارها بخوانید. دایره واژگان کودک شما هر روز افزایش می یابد، اگرچه ممکن است از کلمات جدیدی که یاد می گیرد استفاده نکند. مهم است که با فرزندتان صحبت کنید تا به او کمک کنید چیزهایی مانند ساختار جمله، ضمایر و زمان‌ها را بیاموزد و در حالی که سعی می‌کند مهارت‌های زبانی جدید خود را عملی کند به او گوش دهید.

نحوه بازی کودک شما نیز با تمرین مهارت‌های حل مسئله، خلاقیت و زبان، تغییر می‌کند و تخیلی‌تر می‌شود – اگرچه داستان‌هایی که او می‌گوید ممکن است به شدت بر اساس کتاب‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی باشد. این زمان خوبی است تا فرزندتان را با لباس‌های آراسته آشنا کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، و همچنین فعالیت‌های خلاقانه‌ای مانند خمیر بازی، ماسه و آب، رنگ‌آمیزی یا پخت و پز را به او معرفی کنید. ممکن است خلاقیت های او برای شما چندان منطقی نباشد، اما این یک خروجی مهم برای او است که ایده هایش را به شکل ملموس تر منتقل کند. همچنین حیاتی است که او فرصت بازی با کودکان دیگر را داشته باشد تا به او اجازه دهد مهارت های اجتماعی را توسعه دهد که او را قادر می سازد تا با محیط مدرسه سازگار شود.

این یک زمان کلیدی برای کودک شما است تا یک پایه فیزیکی، شناختی و اجتماعی محکمی را که در شروع مدرسه به آن نیاز دارد به دست آورد (مهارت هایی که نه تنها به زنده ماندن او کمک می کند، بلکه در محیط آموزشی رسمی رشد می کند) و نقش شما در این امر. ضروری است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *