ارتباط نوجوان 13 تا 18 ساله شما

ارتباط نوجوان 13 تا 18 ساله شما

ارتباط نوجوان 13 تا 18 ساله شما

برقراری ارتباط نوجوان با خانواده

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در برقراری ارتباط نوجوان وجود دارد:

  • در طول روز یا عصر زمانی را برای شنیدن فعالیت ها و ارتباط نوجوان خود اختصاص دهید. مطمئن باشید که او می داند که شما فعالانه علاقه مند هستید و با دقت گوش می دهید.
  • به یاد داشته باشید که با نوجوان خود صحبت کنید، نه با او.
  • سؤالاتی بپرسید که فراتر از پاسخ های «بله» یا «نه» هستند تا مکالمه توسعه یافته تری ایجاد کنند.
  • در طول سفرهای ماشینی از زمان برای صحبت و ارتباط نوجوان خود استفاده کنید.
  • برای رویدادهای ورزشی و مدرسه، بازی کردن، و صحبت در مورد رویدادهای جاری وقت بگذارید.

واژگان و ارتباطات

نوجوانان اساساً در بزرگسالی با افزایش بلوغ در دوران دبیرستان ارتباط برقرار می کنند. آنها زبان انتزاعی و مجازی را درک می کنند، مانند:

  • اصطلاحات (“’گردن کلفت”، “بی پروا”، “شنیدن کی بود مانند دیدن” و غیره)
  • تشبیهات (“سخت مثل کوه”، “پاک مثل برف”، “قوی مثل شیر” و غیره)
  • استعاره ها (“او یک جغد شب است”، “خانه اش مثل شهر شام است”، “زمان پول است” و غیره)

توضیحات ممکن است مجازی تر و کمتر تحت اللفظی شوند.

نوجوانان باید بتوانند معانی و زمینه های کلمات را درک کنند، علائم نگارشی را درک کنند و ساختارهای نحوی پیچیده ای را تشکیل دهند (چگونه کلمات کنار هم قرار می گیرند). ارتباط نوجوان چیزی فراتر از استفاده و درک کلمات است – همچنین شامل این است که نوجوانان چگونه درباره خود، همسالان خود و شخصیت های معتبر فکر می کنند.

همانطور که نوجوانان به دنبال استقلال از خانواده و ایجاد هویت خود هستند، شروع به تفکر انتزاعی می کنند و به مسائل اخلاقی توجه می کنند. همه اینها طرز تفکر و ارتباط نوجوان را شکل می دهد.

چه زمانی باید کمک بگیریم؟

ارتباط مستمری با معلمان نوجوان خود در مورد مهارت ها و پیشرفت زبانی کلی داشته باشید. اگر معلمان مشکوک به ناتوانی یادگیری مبتنی بر زبان باشند، آزمون جامع ضروری خواهد بود. این می تواند شامل آزمون شنوایی، ارزیابی روانی آموزشی (آزمایش استاندارد برای ارزیابی سبک یادگیری و همچنین فرآیندهای شناختی) و ارزیابی گفتار-زبان باشد.

نوجوانی که مشکل ارتباطی خاصی مانند لکنت دارد، باید به آسیب شناس گفتار-زبان مدرسه (متخصصی که اختلالات گفتار و زبان را ارزیابی و درمان می کند) ارجاع داده شود.

مشکلات کیفیت صدا مانند گرفتگی صدا، نفس نفس زدن یا خارش ممکن است نیاز به ارزیابی پزشکی توسط متخصص گوش و حلق و بینی (متخصص گوش، حلق و بینی) داشته باشد. اما در بیشتر موارد مشکلات زبانی قبل از این سن پیدا شده است.

والدین اغلب احساس می‌کنند که سال‌های نوجوانی زمان برقراری ارتباط نوجوان دشوار است، زمانی که برای نوجوانان طبیعی است که والدین را به چالش بکشند و در برابر قدرت مقاومت کنند. اما رفتاری که باعث ایجاد اختلال شدید در خانواده می شود، ممکن است طغیان نوجوان عادی نباشد. اگر احساس می کنید که رابطه شما به طور خاص در حال تلاش است، در مورد آن با پزشک خود صحبت کنید.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *