پشتیبانی های بصری

پشتیبانی های بصری

اگر لحظه ای به دنیای خود نگاه کنیم، متوجه می شویم که پشتیبانی های بصری در اطراف ما وجود دارد. تابلوی منطقه مدرسه با علامت بزرگ یا سرعت مجاز 40 کیلومتر که در راه رفتن به محل کار رد کردید باعث شد سرعتتان را کم کنید. یادداشت در تقویم به شما یادآوری می‌کند که روز پنج‌شنبه در مدرسه روز «کوتاه کردن موها» است. و لیست مواد غذایی قابل قدیمی شما به یخچال چسبیده است. این شما را وادار کرد که در راه خانه، خرید شیر و نان را انجام دهید. اینها همه علائم و نشانه های بصری هستند که برای حمایت از زندگی روزمره ما استفاده می شوند.

در مورد نقاط عطف گفتار و زبان برای کودک 6 ساله نیز بیشتر بدانید.

به عنوان بزرگسالان، بدون اینکه متوجه باشیم، هر روز از تصاویر استفاده می کنیم و به آن تکیه می کنیم. بدون اینها، زندگی ما به احتمال زیاد دچار هرج و مرج، سازماندهی نشده و استرس زا می شود. و این برای بسیاری از کودکان با چالش های گفتاری و زبانی یکسان است.

پشتیبانی های بصری چیست؟

پشتیبانی بصری، تصاویر، عکس‌ها یا سایر آیتم‌های بصری هستند که برای حمایت از افراد در طول روز استفاده می‌شوند. تحقیقات به ما نشان می‌دهد که تصاویر بصری می‌تواند به‌ویژه برای کودکانی که چالش‌هایی را در گفتار و زبان، شناخت، حافظه، رفتار و مدیریت احساسات تجربه می‌کنند مؤثر باشد. انواع مختلفی از پشتیبانی های بصری در دسترس ما هستند و مهم است که به یاد داشته باشیم که کودکان همه انواع را همزمان یاد نمی گیرند. آنها می توانند از ساده (اشیاء واقعی) تا پیچیده تر (نمادها، کلمات و جملات) متغیر باشند.

در مورد فعالیت های افزایش توجه کودکان بدانید.

به عنوان یک مثال واقعی، در اینجا هشت روش مختلف وجود دارد که ایده توپ فوتبال را می توان به صورت بصری نشان داد:

  1. شی واقعی – یک توپ فوتبال معمولی
  2. شی جهان کوچک – یک توپ فوتبال به اندازه جا کلید
  3. عکس های جسم – عکسی از یک توپ فوتبال به تنهایی
  4. تصاویر یا نمادهای اشیاء – نقاشی یا تصویر یک توپ فوتبال
  5. نقاشی خط سیاه و سفید – تصویری ساده از یک توپ فوتبال
  6. کلمات – نوشتن کلمه “توپ فوتبال”
  7. عبارات – “من توپ فوتبال را می بینم”
  8. جملات – “دیروز توپ فوتبالم را به مدرسه بردم”

مزایای پشتیبانی های بصری

تحقیقات نشان داده است که استفاده از پشتیبان‌های بصری مانند مثال‌های بالا می‌تواند به طرق مختلف به کودکان در طول روز کمک کند. از تصاویر بصری می توان برای تسهیل مشارکت در فعالیت ها، یادگیری تحصیلی و آموزش رفتارها و تعاملات مناسب استفاده کرد. اگر این موضوع را حتی بیشتر از این هم بشکنیم، تصاویر بصری می توانند به روش های زیر از کودک شما حمایت کنند:

همچنین درباره 5 فعالیت مفید به زبان آوردن کلمات در کودکان بخوانید.

1.تصاویر دائمی هستند

مدت‌ها پس از اینکه پیام شفاهی ما از بین رفت، تصاویر برای فرزند شما باقی می‌ماند تا در زمان خودش پردازش کند. در نتیجه، درخواست کمتری مورد نیاز است زیرا تصاویر، یادآوری مستمری را ارائه می‌دهند.

در مورد آپراکسی گفتار و راه‌های درمانی آن نیز بیشتر بدانید.

2.پشتیبانی از بیان

استفاده از تصاویر بصری می تواند به کودک شما کمک کند تا درخواست های ساده ای داشته باشد، نیازها و خواسته های خود را در میان بگذارد و سؤال بپرسد. به جای «جایگزینی» ارتباطات کلامی، تحقیقات به ما نشان می‌دهد که تصاویر در واقع می‌توانند به تسهیل صداها، کلمات و جملات کمک کنند.

در مورد ایجاد مهارت های زبانی با کاوش در خانه بدانید.

3.بصری ها قابلیت پیش بینی و روتین را فراهم می کنند

تصاویر بصری (مثلاً یک برنامه بصری) می تواند به کودک نشان دهد که در آینده چه اتفاقی می افتد و می تواند انتظارات او را نشان دهد. سپس این می تواند اضطراب را کاهش دهد، به خصوص در موقعیت های جدید.

4.تصاویر قابل حمل و سازگار هستند

تصاویر مشابه را می توان برای چندین فعالیت مختلف در محیط های مختلف مانند خانه، مدرسه، خانه مادربزرگ و در ماشین استفاده کرد. این تضمین می‌کند که زبان مورد استفاده در این محیط‌ها سازگار است که می‌تواند به کودک شما کمک کند تا محیط خود را درک کند.

تصاویر یک منبع و ابزار فوق‌العاده است که می‌توانید از آنها برای حمایت از مهارت‌های ارتباطی فرزندتان استفاده کنید و همچنین می‌تواند راهی بسیار مؤثر برای ارتقای استقلال باشد. با آسیب شناسان گفتار ما در مورد اینکه چگونه می توانیم از شما حمایت کنیم تا تصاویر بصری را در محیط کودک خود بگنجانیم تا مشارکت، تعامل و لذت بردن آنها را در دنیای واقعی تشویق کنیم.

همچنین درباره روش های بازشناسی کلمه و روان خوانی و درک مطلب نیز بیشتر بدانید.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *