نیازهای ویژه اوتیسم نوجوانان و بزرگسالان جوان

نیازهای ویژه اوتیسم نوجوانان و بزرگسالان جوان

نیازهای ویژه اوتیسم نوجوانان و بزرگسالان جوان

در سری یادداشت های نیازهای ویژه افراد دارای اختلال طیف اوتیسم، انواع مختلف این بیماری را مورد بررسی قرار دادیم. از اوتیسم نوزادان گرفته تا اوتیسم کودکان 6 تا 12 سال و در این پست قصد داریم اوتیسم نوجوانان و بزرگسالان را مورد بررسی قرار دهیم.

وقتی فرزند شما نوجوان شد، باید بعد از دبیرستان برای آینده او برنامه ریزی کنید. فرزند شما در بزرگسالی کجا زندگی خواهد کرد؟ آیا کالج یا مدرسه حرفه ای یک گزینه است؟ در مورد اشتغال چطور؟ آیا نیازهای ویژه اوتیسم نوجوانان را در نظر گرفته اید؟

در نظر گرفتن بسیار است، اما برنامه ریزی انتقال می تواند کمک کند. با کمی فکر و کمک مدرسه فرزندتان، پزشکان، و سازمان های دولتی ایالتتان، می توانید حرکت به سوی بزرگسالی را تا حد امکان برای خود و فرزندتان آسان کنید.

در اینجا 5 مرحله برای بررسی نیازهای ویژه اوتیسم نوجوانان وجود دارد.

مرحله 1: برنامه انتقال را شروع کنید

برخی از مدارس شروع به برنامه ریزی برای آینده یک نوجوان در سن 13 یا 14 سالگی می کنند. طبق قانون ، یک برنامه آموزش فردی انتقال (IEP) باید تا سن 16 سالگی شروع شود.

تا پایان سالی که 21 ساله می شود، در دبیرستان بمانید. این زمان اضافی می تواند به فرزند شما اجازه دهد تا شرایط فارغ التحصیلی خود را تکمیل کند یا در توانبخشی حرفه ای شرکت کند تا مهارت های شغلی را بیاموزد و مشاغل مورد علاقه خود را امتحان کند. دانش‌آموزان همچنین ممکن است بر توسعه مهارت‌های زندگی مستقل، از جمله نحوه رفت و آمد در حمل‌ونقل عمومی و مدیریت پول تمرکز کنند.

شرایط لازم برای دیپلم دبیرستان را تکمیل کنید. اگر نوجوان شما در مسیر دیپلم نباشد، چه چیزی برای او لازم است تا گواهی پایان دوره یا حضور را دریافت کند؟

مرحله 2: آموزش اوتیسم نوجوانان بعد از دبیرستان را کاوش کنید

اگر نوجوان شما علاقه مند به ادامه تحصیلات عالی یا آموزش شغلی است، اما مطمئن نیستید که چه چیزی مناسب است، به آنچه در دسترس است نگاه کنید. راه های زیادی وجود دارد که افراد می توانند طی کنند، از جمله:

کالج های سنتی 4 ساله کالج‌ها و دانشگاه‌ها باید دارای دفتر خدمات معلولیت باشند که می‌تواند نوجوان شما را با خدمات و برنامه‌هایی مرتبط کند که می‌تواند کمک کند. به عنوان مثال، برخی از مدارس برنامه‌های حمایتی، راهنمایی همسالان و برنامه‌های انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کنند تا با سرعت یادگیری نوجوان شما سازگار باشد. برنامه های مدرک آنلاین ممکن است برای دانش آموزانی که خارج از محیط کلاس درس بهتر یاد می گیرند مفید باشد.

جامعه و کالج های 2 ساله. برخی از کالج های اجتماعی برنامه های ویژه ای برای بزرگسالان دارای ناتوانی های رشدی دارند. ببینید آیا یکی در منطقه شما وجود دارد یا خیر.

مدارس حرفه ای یا فنی/تجارتی که به نوجوانان در مشاغل مختلف آموزش عملی می دهند.

آموزش بزرگسالان که مهارت های زندگی مانند آشپزی، نظافت، آموزش شغلی و سواد مالی را آموزش می دهد. اگر پسر یا دختر شما این کلاس‌ها را در دبیرستان نداشتند، ممکن است از طریق کالج محلی شما ارائه شوند.

وقتی تصمیم می‌گیرید چه چیزی برای نوجوانتان بهتر است، کنار هم بنشینید و در مورد علایق و توانایی‌ها صحبت کنید. اگر برای تصمیم گیری در مورد اینکه نوجوان شما چه نوع مهارت های شغلی در دنیای واقعی دارد به کمک نیاز دارید، با یک مشاور حرفه ای صحبت کنید. یک مشاور حرفه ای می تواند به شناسایی مهارت های مورد نیاز کارفرمایان کمک کند.

به یاد داشته باشید که نوجوان شما همچنان در حال رشد است و هر روز یاد می گیرد. تا زمانی که دبیرستان به پایان می رسد، او ممکن است تصمیم بگیرد به مسیر دیگری برود. بنابراین انعطاف پذیر باشید و همانطور که برای آینده برنامه ریزی می کنید گزینه ها را باز نگه دارید.

مرحله 3: کار قانونی را انجام دهید

در اوتیسم نوجوانان وقتی بچه‌ها 18 ساله می‌شوند، فارغ از توانایی‌هایشان، از نظر قانون بزرگسال در نظر گرفته می‌شوند. اگر نوجوان شما نمی تواند در مورد امور پزشکی یا مالی تصمیم بگیرد، وکالتنامه را در نظر بگیرید. این به شما اجازه می‌دهد که به تصمیمات پزشکی یا مالی از جانب نوجوان خود ادامه دهید.

همچنین گزینه های بیمه درمانی را بررسی کنید. در حال حاضر، کودکان بزرگسال می توانند تا سن 26 سالگی در بیمه درمانی خصوصی والدین باقی بمانند. پس از این سن، یک بزرگسال جوان ممکن است واجد شرایط پوشش درمانی باشد. نوجوان شما همچنین ممکن است واجد شرایط دریافت تامین اجتماعی و درآمد تامین مکمل (SSI) باشد، بنابراین دریابید که چگونه اطمینان حاصل کنید که او از تمام مزایایی که حق دارد بهره مند می شود.

اکنون زمان آن فرا رسیده که نگاهی دیگر به اراده خود بیندازید. شما ممکن است فرزندان دیگری داشته باشید که به بزرگسالی می رسند. صحبت با سایر فرزندان خود را در مورد مراقبت هایی که نوجوان شما در بزرگسالی به آن نیاز دارد و اینکه آیا آنها می خواهند در این مراقبت شرکت کنند را در نظر بگیرید.

مرحله 4: در اوتیسم نوجوانان مسائل جنسی رسیدگی کنید

بدن نوجوان شما در حال بلوغ است. این بدان معناست که او ممکن است بخواهد فارغ از داششتن اوتیسم نوجوانان یک رابطه عاشقانه داشته باشد که ممکن است شامل رابطه جنسی باشد. اگر نوجوان شما توانایی دارد، از او بخواهید در مورد محافظت در برابر بارداری ناخواسته و بیماری های مقاربتی (STD) با پزشک صحبت کند.

متأسفانه، افراد دارای معلولیت بیشتر قربانی تجاوز جنسی می شوند. بنابراین مهم است که با نوجوان خود در مورد لمس مناسب در مقابل رفتار جنسی نامناسب صحبت کنید. به نوجوان خود اطلاع دهید که اگر زمانی احساس ناراحتی کرد، یا اگر کسی نوجوان شما را به روشی نامناسب لمس کرد، به سراغ شما بیاید.

مرحله 5: پزشکان جدید را پیدا کنید

ممکن است در تمام طول زندگی فرزندتان به همان تیم متخصص اطفال، متخصص و درمانگر اعتماد کرده باشید. اما اکثر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی متمرکز بر کودک نیاز دارند که نوجوان شما تا سن 21 سالگی به مراقبت بزرگسالان منتقل شود.

با ارائه دهندگان مراقبت فعلی برای ارجاع به دیگرانی که می توانند از نوجوان شما در بزرگسالی مراقبت کنند صحبت کنید. همچنین، دوستان، گروه‌های حمایتی یا گروه‌های ملی آگاهی اوتیسم نوجوانان ممکن است بتوانند ارائه دهندگان را توصیه کنند.

 

اختلال طیف اوتیسم

چک لیست نیازهای ویژه اوتیسم: نوزادان و کودکان پیش دبستانی (از تولد تا سن 5 سالگی)

چک لیست نیازهای ویژه اوتیسم: بچه های بزرگ (6 تا 12 سال)

3/5 (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *