نیازهای ویژه اوتیسم کودکان (6 تا 12 سال)

نیازهای ویژه اوتیسم کودکان (6 تا 12 سال)

نیازهای ویژه اوتیسم کودکان (6 تا 12 سال)

وقتی فرزندتان برای مدرسه آماده است، منتظر فرصت ها و چالش های جدید هیجان انگیز باشید. برنامه آموزشی صحیح می تواند به فرزند شما کمک کند تا به تمام پتانسیل های خود دست یابد. اما مدرسه فقط یادگیری نیست. درست مانند همسالان خود، فرزند شما در موقعیت های دوستانه و اجتماعی خود پیمایش می کند. اوتیسم کودکان 6 تا 12 سال به عنوان اولین دریچه رسمی ورود کودکان به جامعه نیازمند بازنگری خاصی می باشد. این چک لیست 8 مرحله ای را دنبال کنید تا به موفقیت فرزندتان در دوران دبستان کمک کنید.

مرحله 1:برای اوتیسم کودکان به دنبال پشتیبانی در مدرسه باشید

بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در سن 3 سالگی تشخیص داده می شوند و خدمات مداخله زودهنگام اوتیسم کودکان را دریافت می کنند. هنگامی که آنها 3 ساله شدند، واجد شرایط دریافت خدمات اضافی در منطقه مدرسه محلی خود با کمک یک برنامه آموزشی فردی (IEP) هستند.

IEP ممکن است شامل درمان برای گفتار/زبان، رفتار یا نگرانی های حسی باشد. در مدرسه، بچه ها ممکن است از طریق یک دستیار کلاس درس یا در طی یک گروه ناهار یا گروه مهارت های اجتماعی، حمایت بیشتری دریافت کنند.

والدین برای تعیین نیازهای کودک با یک تیم IEP ملاقات می کنند. در حالی که نمی توانید بر برخی خدمات پافشاری کنید، اگر فکر می کنید که این طرح نیازهای فرزندتان را برآورده نمی کند، می توانید از IEP درخواست تجدید نظر کنید. IEP هر سال بررسی و به روز می شود، اما می توانید قبل از آن درخواست به روز رسانی کنید تا مطمئن شوید که فرزندتان به اهداف خود در اوتیسم کودکان می رسد.

همه کودکان مبتلا به اوتیسم کودکان به IEP نیاز ندارند. کسانی که واجد شرایط IEP نیستند، می توانند از طریق یک طرح آموزشی 504 کمک آموزشی دریافت کنند، که در یک کلاس درس معمولی امکاناتی را فراهم می کند که تجربه یادگیری کودک را بهبود می بخشد.

مرحله 2: دانش فنی مراقبت از اوتیسم کودکان را دریافت کنید

فناوری می تواند به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کند تا مهارت های کلامی، مهارت های اجتماعی و رفتار را بهبود بخشند. از طریق استفاده از برنامه‌های آموزشی و بازی‌ها و برنامه‌های رایانه‌ای، بچه‌ها می‌توانند تمرکز خود را افزایش دهند، برای رفتار خوب پاداش بگیرند، مهارت‌های جدید بیاموزند و از انجام آن لذت ببرند. برخی از دستگاه‌ها (به نام «دستگاه‌های کمکی») حتی می‌توانند افکار بچه‌ها را اگر در صحبت کردن مشکل دارند، بیان کنند.

از پزشک یا درمانگر گفتار یا رفتار درمانی فرزندتان بخواهید در مورد اینکه چه نوع برنامه‌ها یا رسانه‌های دیگری می‌توانند به کودک شما در اوتیسم کودکان کمک کنند، پیشنهاد دهد. بسیاری از بازی ها به تقویت مهارت هایی کمک می کنند که بچه ها در حال حاضر در کلاس درس یا در طول جلسات درمانی یاد می گیرند.

مرحله 3: تاریخ و زمان گردهمایی اجتماعی را برنامه ریزی کنید

برای اوتیسم کودکان مهم است که با همسالان خود معاشرت کنند، حتی اگر گاهی اوقات برای آنها چالش برانگیز باشد. بازی‌ها و سایر فعالیت‌ها فرصت‌های بسیار مورد نیاز برای تمرین مهارت‌های اجتماعی و پیدا کردن دوستان جدید هستند. کسانی که اوتیسم کودکان دارند می توانند در یک گروه مهارت های اجتماعی ثبت نام کنند، که به مواردی مانند معرفی خود، صحبت با دیگران، خواندن نشانه های اجتماعی و موارد دیگر کمک می کند.

وقتی به فرزندتان کمک می کنید تا همبازی خود را انتخاب کند، به دنبال کسی باشید که علایق مشترکی دارد. فعالیت‌ها را از قبل برنامه‌ریزی کنید (مانند رفتن به پارک، زمین بازی یا فعالیت دیگری که می‌دانید فرزندتان از آن لذت خواهد برد)، و اگر فکر می‌کنید که کودک شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از مکان‌هایی با سر و صدا و تحریک بیش از حد خودداری کنید. زودتر به فرزندتان اجازه دهید بداند چه چیزی باید انتظارش را داشته باشد. استفاده از یک برنامه تصویری همراه با تصاویر را در نظر بگیرید یا داستان‌های اجتماعی ایجاد کنید تا به «پیش‌بینی» آنچه در طول یک بازی اتفاق می‌افتد کمک کنید.

مرحله 4: بچه ها را در اوتیسم کودکان وادار به حرکت کنید

فعالیت بدنی همچنین برای کودکان مبتلا به اوتیسم عالی است – می تواند به بهبود تناسب اندام، هماهنگی، قدرت و آگاهی بدن مبتلایان به اوتیسم کودکان کمک کند. فعالیت بدنی منظم می تواند به پیشگیری از چاقی کودکان کمک کند. ورزش همچنین ممکن است به کاهش رفتارهای تکراری و خود محرک و بهبود توجه کمک کند.

بسیاری از برنامه های ورزشی، مانند المپیک ویژه، لیگ کوچک چلنجر، TOPSoccer و در YMCA، می توانند به فرزند شما کمک کنند تا از نظر بدنی فعال باشد و در عین حال با دوستان جدیدی که چالش های مشابهی دارند نیز ملاقات کند. کاراته، برنامه های اسب سواری درمانی و آب درمانی نیز راه های خوبی برای فعال نگه داشتن بچه ها هستند.

مرحله 5: رفع نیازهای عاطفی

در مواقعی ممکن است فرزند شما احساس کند که کنار گذاشته شده، عقب مانده یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. کودکان مبتلا به اوتیسم کودکان گاهی اوقات در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل می شوند و این می تواند آنها را عصبانی یا غمگین کند.

اگر کودک شما علائم افسردگی از جمله غمگینی، بدخلقی یا نگه داشتن خود را نشان می دهد، از یک مشاور حرفه ای کمک بگیرید. نشانه های قلدری عبارتند از:

  • نمی خواهد به مدرسه برود
  • کاهش اشتها
  • مشکل خواب
  • گریه بی دلیل

اگر فرزند شما مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، در اسرع وقت با مدیران مدرسه صحبت کنید. در خانه، با فرزندتان در مورد این تجربه صحبت کنید و از نقش بازی برای بحث در مورد نحوه برخورد با قلدرها و گزارش مشکلات به معلمان، مشاوران راهنمایی یا سایر بزرگسالان مورد اعتماد استفاده کنید.

مرحله 6: برای بلوغ آماده شوید

با نزدیک شدن به بلوغ، کودک شما با احساسات جدیدی که بخش طبیعی رشد هستند، مواجه خواهد شد. با پزشک خود در مورد آنچه که در زمان بلوغ فرزندتان انتظار دارید و چگونه با آن رفتار کنید صحبت کنید. به کودک خود اطمینان دهید که تغییراتی که با بلوغ ایجاد می شود طبیعی است.

در مورد رفتارهای خصوصی مانند لباس پوشیدن یا دست زدن به بخش خصوصی، تفاوت بین مکان های عمومی و خصوصی را به کودک خود بیاموزید. وقتی دختران پریود می شوند، باید یاد بگیرند که چگونه پدها را عوض کنند، در حالی که پسرها ممکن است به این اطمینان نیاز داشته باشند که رویاهای خیس طبیعی هستند.

با کودک خود در مورد لمس مناسب یا نامناسب صحبت کنید و به او توضیح دهید که اگر کسی از خط عبور کرد باید فوراً به شما بگوید.

مرحله 7: پشتیبانی در اوتیسم کودکان را شناسایی کنید

رویارویی با چالش‌های روزمره تربیت کودک مبتلا به اوتیسم کودکان می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. داشتن یک شبکه پشتیبانی قوی می‌تواند به شما کمک کند حتی در چالش‌برانگیزترین روزها قدرت داشته باشید.

برای ارتباط با سایر والدینی که وضعیت شما را درک می کنند، یک گروه پشتیبانی محلی پیدا کنید یا با بخش محلی یک گروه ملی آگاهی اوتیسم درگیر شوید. اگر گروه محلی در دسترس نیست، به دنبال پشتیبانی آنلاین باشید.

گام هشتم: آینده فرزندتان را تضمین کنید

اگر وصیت نامه ای ننوشته اید یا چارچوب قانونی و مالی برای آینده فرزندتان تنظیم نکرده اید، هنوز دیر نشده است. با یک وکیل متخصص در قانون نیازهای ویژه و یک مشاور مالی صحبت کنید تا بهترین راه را برای مدیریت دارایی های خود بیابید و از نظر مالی برای بزرگسالی فرزندتان آماده شوید. اوتیسم کودکان را جدی بگیرید تا مهمترین گام ورود کودکان به جامعه را محکم بردارید.

اختلال طیف اوتیسم

اوتیسم نوزادان و کودکان پیش دبستانی (از تولد تا سن 5 سالگی)

اوتیسم نوجوانان 13 تا 21 سال

3/5 (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *