اوتیسم نوزادان و کودکان پیش دبستانی (از تولد تا سن 5 سالگی)

اوتیسم نوزادان و کودکان پیش دبستانی (از تولد تا سن 5 سالگی)

اوتیسم نوزادان و کودکان پیش دبستانی (از تولد تا سن 5 سالگی)

فرزند من اوتیسم دارد. چطور می تونم کمک کنم؟

اوتیسم نوزادان و کودکان در ابتدای تولد قابل شناسایی می باشد، هنگامی که کودک شما مبتلا به اختلال طیف اوتیسم تشخیص داده می شود، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. شما با اصطلاحات جدیدی مانند «مداخله اولیه» و «حمایت از رفتار مثبت» مواجه هستید. طبیعی است که احساس سرگیجه کنید.

اما نگران نباشید – شما تنها نیستید. بسیاری از والدین قبلاً این مسیر را طی کرده اند. بسیاری از منابع و خدمات پشتیبانی در دسترس شما هستند.

چک لیست 7 مرحله ای اوتیسم نوزادان و کودکان ما می تواند به شما کمک کند تا بهترین مسیر را پیدا کنید. در مورد مراحل بعدی برای کودک، کودک نوپا یا پیش دبستانی خود بیاموزید.

مرحله 1: در اوتیسم نوزادان و کودکان نیازهای کودک خود بیاموزید

کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است تاخیر زبانی داشته باشند یا در برقراری ارتباط با دیگران مشکل داشته باشند. آنها ممکن است رفتارهای غیرعادی یا تکراری یا مشکلات یادگیری داشته باشند. هیچ دو کودک مبتلا به اوتیسم شبیه هم نیستند – و به عنوان والدین، شما متخصص فرزند خود هستید.

بنابراین، هنگام صحبت با پزشکان یا درمانگران، سوالات زیادی بپرسید. نگرانی های خود را به آنها بگویید. اگر از پاسخ ها راضی نیستید، نظر دوم را در نظر بگیرید.

برخی اوتیسم نوزادان و کودکان شرایط دیگری مانند تشنج، مشکلات گوارشی و مشکلات خواب دارند. اگر هر گونه نگرانی سلامتی دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است کودک شما نیاز به مراجعه به متخصص و انجام آزمایشات داشته باشد.

هنگامی که با تشخیص اوتیسم نوزادان و کودکان خود احساس راحتی می کنید، در مورد گزینه های درمانی که ممکن است شامل خدمات درمانی و آموزشی باشد، بیاموزید.

مرحله 2: درباره خدمات آموزشی اوتیسم نوزادان و کودکان بیاموزید

تولد تا 3 سالگی: مداخله زودهنگام

طبق قانون فدرال، کودکان کمتر از 3 سال که نیازهای ویژه دارند، حق دریافت حمایت اضافی برای کمک به آنها برای رسیدن به نقاط عطف رشد، مانند صحبت کردن، دارند. این خدمات مداخله زودهنگام نامیده می شوند و از طریق یک طرح خدمات خانوادگی فردی (IFSP) ارائه می شوند.

در مداخله اولیه اوتیسم نوزادان و کودکان ، کودکان با کمک درمانگران در خانه، در مهدکودک یا در مرکز دیگری یاد می گیرند. والدین و مراقبان می آموزند که چگونه به بهبود زبان و ارتباطات فرزندشان کمک کنند. برخی از مهارت هایی که باید روی آنها کار کرد عبارتند از:

  • برقراری تماس چشمی
  • تعامل به صورت رفت و برگشتی
  • پاسخ دادن به دیگران با حرکات یا زبان
  • توجه به یک شی یا رویداد با هم (به نام توجه مشترک یا مشترک)

سن 3 به بالا: IEPs و 504 Plans

کودکان مبتلا به اوتیسم 3 ساله یا بزرگتر ممکن است یک برنامه آموزشی فردی (IEP) را از ناحیه مدرسه محلی خود دریافت کنند. این طرح نیاز به مواردی مانند گفتار درمانی، کاردرمانی (OT)، یا یک دستیار کلاس درس را برای کمک به انتخاب های رفتار مثبت مشخص می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با دفتر آموزش ویژه ناحیه مدرسه خود تماس بگیرید.

مرحله 3: درباره پوشش سلامت اوتیسم جستجو کنید.

درمان برای کمک به علائم اوتیسم نوزادان و کودکان می تواند به رشد آن هاکمک کند، اما همه آنها تحت پوشش بیمه نیستند. پوشش بستگی به وضعیت شما دارد – و همیشه تشخیص آن آسان نیست.

در اینجا روش هایی برای یادگیری آنچه پوشش داده شده است وجود دارد:

با شرکت بیمه درمانی خود تماس بگیرید تا بدانید برای چه خدماتی هزینه خواهند کرد.
با یک مددکار اجتماعی در تیم مراقبت خود صحبت کنید تا در مورد برنامه های ویژه ای که برای فرزندتان در دسترس است بدانید.
جستجوی آنلاین برای ابزارهایی که حدس و گمان را از پوشش سلامت خارج می کند. برخی از سازمان‌های ملی اوتیسم آزمون‌های مفید و ابزارهای دیگری را برای یادگیری آنچه در برنامه مراقبت‌های بهداشتی یا ایالتی شما پوشش داده شده است، ارائه می‌کنند.

مرحله 4: در صورت نیاز، پرستار مراقبت از کودک را پیدا کنید

طبق قانون، ارائه دهندگان مراقبت از کودکان نمی توانند علیه کودکان با نیازهای ویژه تبعیض قائل شوند. با این حال، می‌خواهید مطمئن باشید که مهدکودک یا ارائه‌دهنده مهدکودکی که انتخاب می‌کنید، مهارت‌ها و تنظیمات لازم برای اسکان ایمن فرزندتان را دارد. سازمان‌های دولتی که مداخله زودهنگام را انجام می‌دهند معمولاً می‌توانند به ارائه‌دهندگان مناسب مراقبت از کودک ارجاع دهند.

مرحله 5: به گروه‌های اجتماعی خانواده اوتیسم نوزادان و کودکان بپیوندید

همانطور که کودک شما رشد می کند، فرصتی برای معاشرت با همسالان و تمرین مهارت های آموخته شده در درمان پیدا کنید. والدین کودکان نوپا یا پیش دبستانی ممکن است به کلاس «من و مامان» بپیوندند یا قرارهای بازی محله را برنامه ریزی کنند. این ملاقات ها می تواند یک فرصت یادگیری ارزشمند برای فرزند شما باشد.

در صورت امکان، فرزند خود را در کلاس های آموزشی مهارت های اجتماعی ثبت نام کنید. اینها مخصوصاً برای بچه هایی هستند که برای تعامل با دیگران به کمک بیشتری نیاز دارند. بچه ها در مورد چیزهایی مانند برقراری تماس چشمی، نوبت گرفتن و اشتراک گذاری یاد می گیرند. اکثر کلاس ها توسط یک درمانگر یا مددکار اجتماعی هدایت می شوند و ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرند یا به عنوان بخشی از IEP ارائه شوند.

و فرصت های اجتماعی را برای خود یا سایر فرزندانتان فراموش نکنید. بسیاری از مناطق دارای گروه‌های حمایتی برای والدین یا خواهر و برادر کودکان مبتلا به اوتیسم هستند. بودن در کنار دیگرانی که با چالش‌های مشابهی روبرو هستند، می‌تواند به شما کمک کند راه‌های جدیدی برای مقابله با آن‌ها بیاموزید.

مرحله 6: هنگامی که به استراحت نیاز دارید، پشتیبانی دریافت کنید

زندگی با یک کودک خردسال مبتلا به اوتیسم نوزادان و کودکان می تواند طاقت فرسا باشد. بنابراین مهم است که در صورت نیاز استراحت کنید و درخواست کمک کنید. ممکن است در ابتدا انجام این کار سخت باشد، اما به شما این امکان را می دهد که زمان و انرژی بیشتری را به خانواده خود اختصاص دهید.

بنابراین، از یکی از اعضای خانواده در مورد چیزهایی مانند شستشوی لباس یا برنامه ریزی غذا کمک بخواهید. با شریک زندگی‌تان که فرزندتان را تماشا می‌کند معاوضه کنید تا هر یک از شما بتوانید «زمان من» را که بسیار مورد نیاز است، داشته باشید. پرستاری را استخدام کنید که در مراقبت از کودک شما احساس راحتی می کند یا مراقبت های مهلت را در نظر بگیرید تا بتوانید یک شب بیرون بروید.

وقت گذاشتن برای خود می تواند به شما در شارژ مجدد کمک کند. شما آماده برای سرگرمی، عشق و همه چیزهایی که پدر و مادر بودن ارائه می دهد، به نزد فرزندتان باز خواهید گشت.

گام 7: آینده فرزندتان را تضمین کنید

اگر وصیت نامه ای ننوشته اید یا چارچوب قانونی و مالی برای آینده فرزندتان تنظیم نکرده اید، این کار را انجام دهید. با یک وکیل متخصص در قانون نیازهای ویژه و یک مشاور مالی صحبت کنید تا بهترین راه را برای مدیریت دارایی های خود بیابید و از نظر مالی برای آینده فرزند خود آماده شوید.

اوتیسم نوزادان و کودکان به عنوان اولین مرحله از بروز اوتیسم در کودکان شناخته می شود. فراموش نکنیم که شروع فرآیند درمان و بهبود بیمار از همین ابتدای امر برای شما عزیزان در دسترس خواهد بود.

اختلال طیف اوتیسم

اوتیسم کودکان 6 تا 12 سال (بزودی)

اوتیسم نوجوانان 13 تا 21 سال (بزودی)

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *