نقاط عطف گفتار و زبان برای کودک 6 ساله

نقاط عطف گفتار و زبان برای کودک 6 ساله

نقاط عطف گفتار و زبان برای کودکان 6 ساله

وقتی لحظه ای به کودک 6 ساله خود فکر میکنید، به راحتی میتوانید متوجه شوید که او چقدر بالغ شده است. آنها اکنون در مهدکودک یا کلاس اول هستند و دوستی ها و علایق خود را شکل میدهند. آنها از خود شخصیت منحصر به فردی را نشان میدهند!

یکی از راه هایی که کودکان شخصیت خود را نشان میدهند، ارتباط است. زمانی که کودک به 6 سالگی میرسد، چندین نقطه عطف گفتار و زبان وجود دارد که باید آنها را عملی کند.

نقاط عطف گفتار برای کودکان 6 ساله:

شکل گیری صداهای واضح و مشخص در گفتار به عنوان بیان شناخته میشود. این به توانایی حرکتی برای تولید صداها با استفاده از لب ها، زبان، دندان ها، کام و هماهنگی نفس ما اشاره دارد. همانطور که کودکان شروع به صحبت میکنند، احتمالاً برخی از صامت ها را اشتباه تلفظ میکنند. این میتواند بخشی عادی از توسعه باشد. با این حال، این خطاها نباید برای همیشه باقی بمانند. هر سال که کودک بزرگتر میشود، باید بیشتر و بیشتر از صامت های زبان را به درستی بگوید.

تا زمانی که کودک به 5 سالگی برسد، باید بتواند تمام صداهای گفتاری را به درستی بیان کند. بنابراین وقتی کودک 6 ساله است، قطعا باید واضح صحبت کند، بدون هیچ گونه خطای گفتاری. این شامل تلفظ صداهای پیچیده تر مانند ح، س، ر، و خ است.

این به چند دلیل مختلف مهم است. کودکان شش ساله در مدرسه هستند و با همسالان و بزرگسالان مانند معلمان و مربیان تعامل دارند. توانایی برقراری ارتباط واضح به کودکان کمک میکند تا اعتماد به نفس و عزت نفس خود را افزایش دهند. اگر مردم همیشه از کودک بخواهند که حرفهایش را تکرار کند، ممکن است کودک از صحبت کردن و تعامل با دیگران اجتناب کند.

این سال‌ های شکل ‌گیری هستند و مهارت‌ های ارتباطی قوی تفاوت زیادی ایجاد میکند. گفتار واضح نیز یک مسئله ایمنی است. ما به عنوان مراقب، هرگز نمیخواهیم فرزندانمان در شرایط اضطراری قرار بگیرند. اما اگر چنین هستند، گفتار آنها باید به اندازه کافی واضح باشد تا بتواند ارتباط برقرار کند و به سؤالات مهم پاسخ دهد.

در مورد تکنیک هایی برای بهبود صدای “س” (لیسپ) بدانید.

اگر فرزند شما 6 ساله است و هنوز خطاهای گفتاری خود را نشان میدهد، با یک آسیب شناس گفتار زبان، که به عنوان گفتار درمانگر نیز شناخته میشود، قرار ملاقات بگذارید. گفتار درمانگر میتواند فرزند شما را ارزیابی کند و در صورت نیاز درمان را توصیه کند. هر چه زودتر دست به کار شوید، بهتر است.

نقاط عطف زبان برای کودکان 6 ساله:

رشد زبان به توانایی فرد در انتقال پیام آنچه میخواهد بیان کند، چه به صورت کلامی یا غیرکلامی اشاره دارد. این شامل مهارت هایی مانند استفاده از کلمات و واژگان مناسب، تشکیل جملات و استفاده از دستور زبان صحیح است.

وقتی کودک 6 ساله است، پیام آنچه میخواهد بگوید باید به وضوح دریافت شود. آنها همچنین باید به طور کلی بتوانند تمام آنچه را که به آنها گفته میشود درک کنند. یکی از راه هایی که آنها این کار را میکنند، پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات است. آنها باید به راحتی بتوانند سؤالاتی بپرسند و به آنها پاسخ دهند که با چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی و چرا شروع میشود.

کودک 6 ساله شما باید بتواند دستورالعمل های سه مرحله ای را بدون نیاز به تکرار آنها دنبال کند. اینها میتوانند دستورالعمل های روزمره مانند: «برو کوله پشتی خود را بگذار، کفش هایت را کنار بگذار و برای شام بیا پایین». یا در کلاس: «صندلی خود را به عقب ببرید،تغذیه تان را بیاورید، سپس دم در صف بکشید».

از نظر دستور زبان، کودک مهدکودک یا دانش آموز کلاس اولی شما ممکن است همچنان اینجا و آنجا اشتباهات گرامری داشته باشد. با این حال، بیشتر آنچه میگویند باید از نظر دستوری درست باشد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در مهارت های زبانی کودک 6 ساله خود دقت کنید:

توانایی استفاده صحیح از ضمایر: ضمایر چیزی است که ما برای اشاره به افراد و اشیا استفاده میکنیم. اینها کلماتی مانند من، تو، او، ما ، شما و آنها هستند. ضمایر میتوانند مفرد یا جمع باشند. کودکان دیگر نباید تا سن 6 سالگی ضمایر را با هم قاطی کنند.

کودک 6 ساله باید به درستی جمع ببندد مثلا به چه کلماتی “ها” ضافه کند به چه کلماتی “ان” و.. همچنی باید جمع های مکسر را نیز تشخیص دهد.

استفاده صحیح از مالکیت: کودکان شش ساله باید بتوانند کسی را که دارای چیزی است به درستی توصیف کنند.

توانایی استفاده صحیح از زمان های فعل: مهم نیست که کودک در مورد چیزی در گذشته، حال یا آینده صحبت میکند، استفاده از فعل او باید بازتاب بازه زمانی مورد بحث باشد. بیایید از کلمه خوردن برای مثال استفاده کنیم. وقتی به چیزی در گذشته اشاره میکردید، میگفتید شیر را خوردم. زمان حال: دارم شیر میخورم. یا وقتی به آینده اشاره میکنیم: شیر را خواهم خورد.

در مورد 6 نشانه که کودک شما ذهنیت قربانی بودن دارد بدانید.

نقاط عطف زبان اجتماعی برای کودکان 6 ساله:

در مهدکودک و کلاس اول، کودک شما با کودکان دیگر ملاقات میکند و شروع به پیدا کردن دوستان جدید میکند. در سن 6 سالگی، این روابط میتواند برای بچه ها بسیار مهم شود. و مهارت های ارتباط اجتماعی قوی به هموار کردن راه برای دوست یابی کمک میکند! کودکان شش ساله باید بتوانند خود را به دیگران معرفی کنند. چیزی ساده مانند، “سلام، من سپهر هستم. اسمت چیه؟” مهارت مهمی است که باید شاهد رشد آن باشید.

هنگامی که کودکان در این سن با یکدیگر صحبت میکنند، باید بتوانند یک مکالمه پشت سر هم با نظرات و سوالات مربوط به موضوع داشته باشند. کودکان شش ساله همچنین باید بتوانند در مورد موضوعی صحبت کنند که احتمالاً طرف مقابل از آن لذت میبرد. به عنوان مثال، اگر کودکی را در حال بازی با کامیون ببینند، از کودک در مورد اسباب بازی اش بپرسند یا در مورد وسایل نقلیه نظر بدهند.

انتخاب موضوعات گفتگوی مناسب و همچنین تشخیص اینکه شخص دیگری ممکن است بخواهد در مورد چه چیزی صحبت کند، مهارت جدیدی است که باید متوجه رشد کودک خود شوید.

مهدکودک ها و کلاس اولی ها باید بتوانند قوانین مدرسه را رعایت کنند، مانند صحبت نکردن در هنگام صحبت معلم، احترام گذاشتن و پیروی از دستورالعمل ها. ممکن است کمی تمرین نیاز داشته باشد، اما این مهارت‌ها باید در حدود سن 6 سالگی توسعه یابند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *