کودکان در مسیر رسیدن به اهداف خانواده ایده آل

کودکان در مسیر رسیدن به اهداف خانواده ایده آل

رسیدن به اهداف خانواده ایده آل همواره مورد درخواست همه خانواده ها بوده است. اما رسیدن به این اهداف آنچنان برای خانواده ها میسر و در دسترس نبوده است. در یادداشت گذشته سعی شد تا روش برنامه ریزی با کودکان در مورد اهداف و برگزاری جلسات طوفان فکری با ان ها در راستای تحقق اهداف ارائه گردید در این یادداشت نیز سعی شده تا جزئیاتی در خصوص قرار گرفتن کودکان در مسیر رسیدن به اهداف خانواده ایده آل ارائه گردیده است.

شما می توانید به عنوان یک خانواده در مورد میزان زمانی که صرف استفاده از دستگاه های دیجیتال خود می کنید و زمان و مکان استفاده از آنها صحبت کنید. آیا سعی می‌کنید با نگه داشتن یک چشم روی صفحه و دیگری روی چیزی که روی آن کار می‌کنید، مانند پختن شام، یا در حین انجام تکالیف با فرزندانتان، چند کار انجام دهید؟

زمان غذا چطور؟ آیا همه افراد گروه پشت میز شام به تلفن یا تبلت خود نگاه می کنند؟ آیا خانواده هنگام شام دور هم می نشینند و تلویزیون تماشا می کنند؟ آیا همه در یک زمان غذا می خورید؟ وقتی برای غذا خوردن بیرون می روید چطور؟ وقتی بیرون از رستوران هستم و خانواده‌ای را می‌بینم که با تبلت‌هایشان مشغول بازی کردن هستند پشت میز می‌نشینم و بزرگ‌ترها به شدت با تلفن‌هایشان پیامک می‌فرستند.

یکی دیگر از اهداف خانواده ایده آل که اغلب برای تغییرات مثبت نادیده گرفته می شود، افزایش زمانی است که کودکان و بزرگسالان صرف خواندن کتاب می کنند. تحقیقات اخیر نشان داده است که همه ما اطلاعات بیشتری را از مطالعه کتاب می آموزیم و نسبت به گشت و گذار در اینترنت یا استفاده از برنامه های آموزشی یا اطلاعاتی اطلاعات خود را حفظ می کنیم.
به خواندن با فرزندتان فکر کنید. یا شما برای آنها می خوانید یا آنها برای شما می خوانند یا هر دو. همچنین، وقت خود را صرف جستجوی مجموعه کتاب‌های آن‌ها کنید و در نظر داشته باشید که کتاب‌های هیجان‌انگیز دیگری را برای آن‌ها تهیه کنید. دریابید که آنها به چه چیزهایی مانند دایناسورها، ورزش یا نجوم علاقه دارند. همچنین در مورد شخصیت‌هایی که در تلویزیون یا بازی‌های ویدیویی دنبال می‌کنند بپرسید و کتاب‌های مرتبط با آن شخصیت‌ها را پیدا کنید. یکی دیگر از منابع عالی، کتابدار کودکان در کتابخانه محلی شما است. برایشان کارت کتابخانه بگیرید و مرتباً با هم از کتابخانه دیدن کنید.

یک نمودار سرگرم کننده برای پیگیری تعداد صفحات یا کتاب هایی که می خوانند تهیه کنید. آنها را برای تکمیل یک کتاب یا تعداد معینی از صفحات در یک دوره معین تحسین و/یا پاداش دهید. هنگامی که آنها در حال خواندن یک کتاب هستند یا وقتی کتابی را به پایان می‌رسانند، از آنها درباره چیزهایی که یاد گرفته‌اند سؤال بپرسید. بپرسید که آیا آن را دوست داشتند و اگر چنین است، چرا. وقت گذاشتن برای پرسیدن سؤالات به شما کمک می‌کند بدانید چه نوع کتاب‌هایی را می‌خواهید دنبال کنید و همچنین توانایی آن‌ها در درک مطالبی که می‌خوانند را بررسی کنید.

خوابیدن به موقع برای خواب کافی یکی دیگر از اهداف خانواده ایده آل است. پزشکان در حال کشف این موضوع هستند که وقتی از کودکان یا بزرگسالان می پرسند که هر شب چقدر می خوابند، بسیاری از ما میزان خواب توصیه شده را بر اساس محدوده سنی خود نمی بینیم.

همچنین، بسیاری از ما تا زمانی که به رختخواب می رویم به استفاده از دستگاه های دستگاه های دیچیتال ادامه می دهیم یا بعد از اینکه به رختخواب می رویم، به استفاده از دستگاه های هوشمند ادامه می دهیم. تحقیقات نشان داده است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان، استفاده از دستگاه های دیجیتال باید حداقل 30 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب متوقف شود. پیروی نکردن از این توصیه می تواند منجر به تغییر چرخه خواب شود که می تواند باعث شود در طول روز احساس خستگی کنیم، حتی زمانی که ساعات خواب توصیه شده را می گذرانیم.

از پزشک خود در مورد میزان خواب شبانه خود و فرزندانتان بپرسید. پزشک شما همچنین می تواند اطلاعاتی در مورد عادات خواب ارائه دهد که می تواند به شما کمک کند سریعتر بخوابید و همچنین خواب آرام تری داشته باشید.

در نهایت، یکی از اهداف خانواده ایده آل افزایش زمان صرف شده برای انجام تمرینات بدنی ممکن است چیزی باشد که باید در نظر بگیرید. باز هم، پزشکان دریافته‌اند که هم بزرگسالان و هم کودکان زمان کافی را برای فعالیت‌های بدنی صرف نمی‌کنند.

سی دقیقه در روز حداقل زمانی است که هر یک از ما باید برای حرکت در اطراف و انجام کاری برای فعالیت بدنی صرف کنیم. صرف زمان بیشتر برای فعالیت بدنی و همچنین شرکت در ورزش های هوازی مانند دویدن، پیاده روی یا دوچرخه سواری حتی بهتر است. زمانی را برای مشاهده اینکه هر یک از فرزندانتان در خانه چقدر زمان صرف فعالیت بدنی خود می کنند، اختصاص دهید. از آنها بپرسید که در تعطیلات مدرسه چه می کنند. متأسفانه، بسیاری از مدارس مدت زمان این وقفه ها را کوتاه کرده اند و تعداد کمی از آنها تربیت بدنی را حذف کرده اند. البته، شما همچنین باید گزارشی از زمان صرف شده برای فعالیت بدنی خود داشته باشید.

زمانی که فرصتی برای ارزیابی مناسب بودن زمانی که شما و فرزندانتان به فعالیت بدنی روزانه و هفتگی اختصاص می‌دهید، داشته باشید، ممکن است متوجه شوید که این بخش دیگری از زندگی شماست که ارزش حل‌وفصل یا بهتر است بگویم هدف را دارد. .

اگر متوجه هستید که کمبود فعالیت بدنی کافی زمینه دیگری از فرصت برای شما و خانواده تان است، می توانید این موضوع را در جلسه تعیین هدف یا هر زمانی که احساس کردید برای شما مفید است مطرح کنید.

افزایش سطح فعالیت همیشه هدف آسانی برای تعیین یا حفظ کردن برای بزرگسالان و کودکان نیست. در جلسات مشاوره ام با خانواده ها، اغلب از طرف والدین و فرزندان این پیشنهاد را می شنوم. فقدان علاقه و همچنین کمبود زمان، استدلال های معمول علیه ایجاد هرگونه تغییر است.

تعداد فزاینده ای از بچه های امروزی حتی به این فکر نمی کنند که درگیر هیچ گونه فعالیت بدنی باشند. وقتی از بچه‌ها پرسیده می‌شود که دوست دارند برای سرگرمی چه کار کنند، اغلب می‌توانند درباره بازی‌های ویدیویی که انجام می‌دهند ادامه دهند.

برخی از بچه ها آنقدر به بازی های ویدیویی علاقه مند می شوند که با عجله انجام می دهند یا تکالیف مدرسه را به خانه نمی آورند. برخی دیگر ممکن است تبلت خود را مخفیانه وارد اتاقشان کنند و زمانی که باید بخوابند ساعت‌ها زیر روکش‌ها در رختخواب خود بگذرانند.

برخی به سادگی بیان می کنند که علاقه ای به ورزش یا هر نوع فعالیت بدنی دیگری مانند دوچرخه سواری یا اسکیت سواری ندارند. من با نوجوانانی برخورد کرده‌ام که می‌خواهند بازیکنان «حرفه‌ای» بازی‌های ویدیویی شوند.

برای برخی از شما که این مطلب را می خوانید، تغییر این رفتار ممکن است به نظر برسد که مقابله با آن خیلی سخت است. با این حال، تحقیقات اساسی نشان می دهد که این هدف نباید اختیاری باشد.

ممکن است مدتی طول بکشد تا راه حل های معقولی برای این موضوع ارائه شود. ممکن است مجبور شوید به قدم های کوچکی که به آرامی به سمت هدف برداشته می شوند متوسل شوید. با این حال، متوجه می‌شویم که وقتی این یک هدف خانوادگی است و برخی از فعالیت‌ها به صورت خانوادگی یا دوتایی انجام می‌شود، احتمال دستیابی به هدف آسان‌تر می‌شود.
با این حال، من همچنین می‌دانم که با تمام چالش‌هایی که اکثر خانواده‌ها در تلاش برای دستیابی به اهداف خانواده ایده آل، آنچه که من پیشنهاد کردم و همچنین دیگران با آن مواجه هستند، ممکن است احساس کنید که این برای خانواده‌تان ممکن نیست.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *