جلسه گفتاردرمانی در خانه

جلسه گفتاردرمانی در خانه

چرا آسیب شناسان گفتار فعالیت های تمرینی در خانه انجام می دهند؟

ایجاد تغییرات در مهارت های ارتباطی فرزندتان می تواند زمان بر باشد. مانند بسیاری از فعالیت ها، هرچه بیشتر آنها را تمرین کنیم، آسان تر و خودکار تر می شوند. مثل یادگیری رانندگی ماشین است. وقتی برای اولین بار شروع به یادگیری رانندگی می کنیم، باید در مورد هر بخش جداگانه رانندگی سخت فکر کنیم. اطمینان حاصل کنید که به هر دو طرف نگاه می کنیم، گاز را فشار می دهیم، ترمز را به آرامی فشار می دهیم. این کار سخت است و در ابتدا فضای زیادی از مغز می گیرد، اما، ما تمرین می کنیم، و اکنون، برای اکثر ما که مدتی رانندگی کرده ایم، می توانیم بدون فکر کردن، سوار ماشین شویم و بدون فکر کردن واقعاً به خانه یا محل کار برسیم. اینکه چطور برانیم برایمان اتوماتیک شده است.

در ارتباط با کودکان نیز همین گونه است. به عنوان مثال، هنگامی که کودکان یاد می گیرند صدای جدیدی تولید کنند، برای یادآوری «شیوه جدید» صحبت کردن، فکر و تلاش زیادی لازم است. اما هرچه بیشتر تمرین کنند، سریعتر پیشرفت خواهند کرد تا زمانی که از صدای جدید به طور خودکار در مکالمه استفاده کنند. قیاس ماشین را به خاطر بسپارید. اگر هر دو هفته یک بار یا هفته ای یک بار رانندگی می کنید، زمان زیادی طول می کشد تا در رانندگی خود به صورت خودکار عمل کنید، تا زمانی که هر روز کمی تمرین کنید.

اینطور نیست که اگر تکالیف را در خانه انجام ندهید صدای جدید را یاد نخواهند گرفت، اما هر چه بیشتر تمرین کنید، کودک شما سریعتر و خودکارتر یاد می گیرد و شما و فرزندتان باید زمان کوتاه تری را به درمان اختصاص دهید. .

چشم انداز ما این است که درک و توانایی های هر خانواده را رشد دهیم تا امکان شکوفایی ارتباطات فرزند شما را فراهم کنیم. ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که با اهداف گفتار درمانی فردی خانواده شما، روال‌ها و در دسترس بودن زمان کار می‌کنیم. ما می‌خواهیم به طور مشترک تکالیف یا فعالیت‌های تمرینی خانگی را که در خانواده شما مناسب است، ارائه کنیم.

برای کمک به شما در اجرای تمرینات خانگی، می‌خواستم نکاتی را که به شما کمک می‌کند تا تمرین را در زندگی روزمره خود بگنجانید (بدون اینکه احساس کنید کار اضافی یا سنگینی می‌کند) را به اشتراک بگذارم.

سه نکته برای کمک به تمرین در خانه:

تمرین کوتاه تر و مکرر بهتر است

تحقیقات به ما می گوید که تمرینات کوتاه مدت و منظم تر از یک جلسه طولانی مفیدتر است. بنابراین قبل از اینکه به این فکر کنید که تمرین خانگی یک زمان خالی است و همیشه خسته کننده و مبتنی بر کاغذ است – دوباره فکر کنید! کودک شما حتی می تواند با انجام تعداد زیادی فعالیت 5 دقیقه ای به طور مکرر در طول هفته به اهداف خود به سرعت دست یابد!

تمرین را فردی کنید

ما می خواهیم با شما همکاری کنیم نه تنها برای تعیین اهدافی که می خواهید به آنها برسید، بلکه چگونه می توانید به سرعت به آنها دست یابید. ما می‌خواهیم با خانواده‌تان کار کنیم تا درباره زمان و چه زمانی تکالیف درسی و اینکه چگونه در هفته شما و خانواده‌تان مناسب است فکر کنیم.

درباره گفتار درمانی و سندروم داون بدانید.

به عنوان مثال، آیا فرزند پیش دبستانی شما در انجام تکالیف آسیب شناسی گفتار همزمان با خواهر یا برادر بزرگتر خود احساس خاصی می کند و دوست دارد فعالیت های کاغذی بیشتری داشته باشد؟ آیا کودک مدرسه‌ای شما حیوانات را دوست دارد و تکالیف می‌تواند بیشتر شبیه یک مکالمه باشد در حالی که صبح‌ها قبل از مدرسه به حیوانات خانگی خود غذا می‌دهد و با آنها بازی می‌کند؟ شاید نوجوان شما عاشق بازی Minecraft یا Fortnite باشد و ممکن است ما از این بازی‌ها در درمان و در حین تمرین خانگی استفاده کنیم تا به او کمک کنیم تا به اهداف خود برسد.

آسیب‌شناس گفتار شما می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که چه چیزی فرزندتان را تشویق می‌کند تا تمرینات خانگی خود را به پایان برساند و چگونه آن را در خانواده و زندگی خانگی شما جا می‌دهد.

از آنچه در حال حاضر دارید استفاده کنید

نیازی نیست بروید و برای راه اندازی فعالیت های تمرینی خانه هزینه های زیادی کنید! آسیب‌شناس گفتار می‌تواند به شما کمک کند تا به روش‌های مختلفی برای استفاده از فعالیت‌ها، روال‌ها یا بازی‌هایی که قبلاً برای انجام تکالیف خود دارید فکر کنید. هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت – مگر اینکه بخواهید!

به عنوان مثال، اگر فرزند شما روی صحبت کردن آرام کار می‌کند، از کتاب‌ها، پازل‌ها یا اسباب‌بازی‌هایی که قبلاً دارید استفاده کنید تا صحبت کردن او را تمرین کنید. اگر فرزند شما در مورد دسته‌ها و نحوه ارتباط کلمات با یکدیگر یاد می‌گیرد، شاید بتواند به شما کمک کند تا یک لیست خرید بنویسید و اقلام را در دسته‌های آنها (مانند میوه‌ها، سبزیجات) مرتب کنید. و در نهایت، اگر فرزندتان درباره بازگویی رویدادهایی که در طول روز اتفاق افتاده است یاد می‌گیرد، می‌توانید برنامه مورد علاقه او در نتفلیکس یا یوتیوب را تماشا کنید و سپس با هم درباره آن برنامه بازگویی کنید یا بنویسید.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *