اهمیت بازی در فضای باز برای کودکان پیش دبستانی

اهمیت بازی در فضای باز برای کودکان پیش دبستانی

در دنیای مدرن کنسول های بازی و اسباب بازی های تعاملی، به راحتی می توان اهمیت بازی در فضای باز را نادیده گرفت. خارج از کلاس، دنیای بزرگی است و بازی در فضای باز پیشنهادهای زیادی دارد.

با روند فعلی افزایش نرخ چاقی در کودکان، آموزش ارزش فعالیت در خارج از خانه به کودکان خردسال هرگز مهم نبوده است. بازی در جعبه‌های شنی، جمع‌آوری برگ‌ها و نقاشی در فضای باز به کودکان مهارت‌های عملی زندگی را آموزش می‌دهد و در عین حال سرگرمی فوق‌العاده‌ای را به کودکان ارائه می‌دهد.

اهمیت بازی در فضای باز همچنین مزایای سلامتی زیادی  دارد. مطالعات به طور مداوم نشان داده اند که بازی در یک محیط بیرون از خانه استرس را کاهش می دهد و در عین حال سطح ویتامین D را افزایش می دهد، مهارت های اجتماعی را ارتقا می دهد و حتی دامنه توجه را افزایش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که اهمیت بازی در فضای باز به طور قابل توجهی علائم ADHD را کاهش می دهد، وضعیتی که اکنون 11٪ از همه بچه های مدرسه را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این، بازی در فضای باز باعث افزایش اعتماد به نفس، مهارت های حرکتی ظریف و تعادل می شود. اتکای به نفس را افزایش می دهد، انعطاف پذیری را افزایش می دهد و هماهنگی کلی را بهبود می بخشد.

لیست فعالیت هایی که کودک شما می تواند در خارج از منزل انجام دهد فقط با تخیل شما محدود می شود. می توانید نقشه بسازید، تغذیه پرنده بسازید، باغ گل بکارید یا حتی پیاده روی کنید. یکی از بهترین فعالیت ها برای ترویج ذهن تعاملی باید مجله طبیعت باشد.

باتوجه به اهمیت بازی در فضای باز از فرزندتان بخواهید که یک منطقه امن در فضای باز را کاوش کند و همه چیزهایی را که پیدا کرده در یک کتاب خالی ثبت کند. برگ ها، شاخه ها و شاخه ها را جمع آوری کنید و روی صفحات بچسبانید. کودک حتی می تواند از هر حشره ای که پیدا می کند نقاشی بکشد. چرا آن را به رقابتی بین کودکان تبدیل نمی کنیم تا ببینند چگونه می توانند دفترچه خود را سریعتر پر کنند؟ احتمالات واقعا بی نهایت هستند.

اگر هر روز بیرون می‌رفتید چه می‌شد، و اگر بتوانید بچه‌هایتان را به همراهی بیاورید چه؟ ساده به نظر می رسد، اما اثرات، همانطور که خود ربکا کوهن، سخنگوی پویا در فضای باز می تواند شهادت دهد، عمیق است.

4/5 (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *