نحوه صحیح نشستن برای نوشتن

نحوه صحیح نشستن برای نوشتن

تا به امروز شاید هریک از ما حالت های مختلف نشستن برای نوشتن تکالیف را دیده باشیم اما به نحوه صحیح نشستن برای نوشتن دقت نکرده باشیم. مثلا کودکی پشت میزش می نشیند و پاهایش را در راهروها دراز می کند، پشتش گرد است و روی صندلیش می لغزد، در حالی که بازوهایش را روی میز دراز کرده و بالاتنه اش را به پهلو متمایل می کند. وضعیت نشستن در هنگام دست خط.

یا ممکن است این منظره را در هر کلاس درس تصادفی مشاهده کنید: کودک روی میزش خم شده در حالی که قسمت بالایی بدنش را با یک آرنج خم شده بالا نگه داشته است، پاها را زیر میز جلوی او دراز کرده است و صورتش تقریباً کاغذ را لمس می کند و بازوی نوشتنش را لمس می کند. آرنج به سمت بیرون روی میز پخش شده است. وضعیت نشستن در هنگام نوشتن.

بنابراین، پس از اینکه همه روش‌های دیگر را امتحان کردید، یکی از راه‌هایی که می‌تواند به سرعت خوانایی کار نوشتاری را بهبود بخشد، اصلاح نحوه صحیح نشستن در حین نوشتن است. درخواست از بچه‌ها برای نشستن روی تنگ می‌تواند به باری تبدیل شود که با آه‌های آهی مواجه می‌شود، اما این وضعیت نشستن عمودی می‌تواند یک تغییر واقعی بازی در مورد کار نوشتاری خوانا باشد.

نشستن یک کار پویا است. حتی در طول یک کار ثابت مانند تکمیل کار مکتوب، یک موقعیت ثابت نیست. هنگامی که کودک پشت میز می نشیند، تغییرات (بسیاری) در وضعیت قرارگیری و (گاهی اوقات بیشتر از دیگران) تغییرات در آن وضعیت های نشسته وجود دارد.

وقتی کودکی پشت میز نشسته است و سعی می کند روی کار نوشتاری کار کند، قرار دادن موقعیت عملکردی ضروری است. به طور معمول، این به معنای وضعیت عمومی 90/90/90 درجه در لگن، زانو و پا است. خم شدن کمی به جلو (از خم شدن باسن) به طوری که دانش آموز کمی به سمت میز متمایل شود معمولاً مؤثر است.

عواملی که در وضعیت بدنی مناسب و نحوه صحیح نشستن برای نوشتن نقش دارند عبارتند از:

  • خم شدن در باسن با پشت عمودی
  • بر روی موقعیت قرار بگیرید به طوری که دانش آموز عمود به میز باشد
  • پاها موازی و در حالت خنثی
  • پاها صاف روی زمین
  • بازوی غالب کمی در شانه ربوده شده و آرنج خم شده است
  • آرنج حتی با سطح میز
  • مچ دست کمی کشیده شده که امکان گرفتن مداد کاربردی را فراهم می کند
  • بازوی غیر غالب کمی با آرنج خمیده ربوده می شود که امکان تثبیت و قرارگیری مجدد کاغذ را فراهم می کند.

هنگامی که این موقعیت ها در حین کار نوشتاری قابل استفاده نباشد، دست خط ممکن است آسیب ببیند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا دانش آموزان ممکن است هنگام نوشتن با وضعیت بدنی ضعیف خود را نشان دهند:

  • صندلی یا اندازه میز (یک میز و صندلی با اندازه مناسب ضروری است. درباره نظر یک کاردرمانگر در مورد این حیوان خانگی در کلاس درس بیشتر بخوانید.)
  • خستگی و ناراحتی
  • بی توجهی
  • دلایل شناختی
  • نیازهای حسی (تکان دادن یا تکان دادن)
  • معلولیت های جسمی
  • ضعف اصلی
  • کسالت
  • مشکلات بینایی (دانش آموزان ممکن است وضعیت خود را طوری تنظیم کنند که با کمبود مهارت های بینایی سازگار شود)
  • رفلکس های بدوی را حفظ کرد

هنگام پرداختن به نحوه صحیح نشستن برای نوشتن، مهم است که دلیل اصلی را در نظر بگیرید. برای رفع وضعیت صحیح، از لگن شروع کنید. لگن یک پایه ثابت برای حمایت در هنگام نشستن فراهم می کند. به دنبال موقعیت مناسب و شیب لگن، پاها باید موازی و خنثی باشند به طوری که طول ران ها توسط صندلی حمایت شود. هنگامی که پاها به صورت صاف روی زمین قرار می گیرند، ران ها با توزیع وزن مناسب از طریق لگن فراهم می شوند.

هنگامی که پایین تنه به طور مناسب قرار گرفت، بالاتنه را می توان در یک مکان کاربردی قرار داد.

وضعیت خوب بالاتنه در نحوه صحیح نشستن از تقارن لگنی پیروی می کند. کودکی که در حین نوشتن به پهلو خم می شود، به احتمال زیاد وزن خود را از طریق لگن در یک شیب جانبی جابجا می کند، ران ها را می چرخاند و پاها را بالا می برد.

وضعیت مناسب نحوه صحیح نشستن از انحنای مشابه ستون فقرات استفاده می کند که در حالت ایستاده اتفاق می افتد. حالت خمیده شانه ها و قسمت بالایی پشت می تواند کل بدن را تا سطح میز پایین بکشد.

مهارت های دستکاری دست ها به ثبات و تقارن تنه بستگی دارد تا به کودک اجازه دهد مداد و کاغذ را کنترل کند. برای کودکی که آرنج را در کنار خود قرار می دهد، ممکن است ضعف های اصلی یا مشکلات موقعیت لگن/ران وجود داشته باشد.

این کارت‌های نشانه دست‌نویس برای دانش‌آموزانی که نیاز به یادآوری سریع بصری موقعیت مناسب دارند، عالی هستند. این کارت ها را می توان روی میز قرار داد یا در مقیاس بزرگ تکثیر کرد و روی تابلوی اعلانات آویزان کرد.

اینها یک راه عالی برای صحبت در مورد نحوه صحیح نشستن است که روش «نوشتن» برای نشستن را تشکیل می دهد. به سادگی از طریق این فعالیت با بچه ها در کل فعالیت کلاس درس کار کنید. این یک راه عالی برای کاردرمانگران مدرسه ای است که در حین کار بر روی یک منطقه هدف نوشتاری ارزشمند به کلاس درس وارد شوند.

به هر دانش آموز یک کارت شاخص رنگارنگ بدهید. یک کارت با رنگ روشن ممکن است فقط رنگی باشد که هنگام چسباندن روی میز، کنتراست بالایی را اضافه می کند. قسمت‌های وضعیت بدنی مناسب را به‌طور مرحله به مرحله روی تخته سیاه یا پشت میز دانش‌آموز ترسیم کنید. دانش آموزان می توانند کارت نشانه خود را کپی کرده و ایجاد کنند. هنگامی که دانش آموز کارت حالت «نوشتن» خود را ترسیم کرد، می توان آنها را از نظر دقت بررسی کرد تا روشی برای جمع بندی مجدد و بررسی مجدد درک دانش آموز از نحوه صحیح نشستن خوب باشد.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *