انتخاب کیف و کوله پشتی مناسب کودکان

کیف

در میان همه هرج و مرج و هیجان برای مدرسه، ما به همه والدین توصیه می‌کنیم که لحظه‌ای به سنگینی کیف و کوله پشتی های فرزندشان نگاه کنند.

به طور کلی توصیه می شود که کودکان بیش از 10 درصد وزن بدن خود را در کیف مدرسه خود حمل نکنند. وقتی یک وزنه سنگین (مانند یک کوله پشتی پر از کتاب) به اشتباه روی شانه ها قرار می گیرد، نیروی وزنه می تواند کودک را به عقب بکشد.

برای جبران این مشکل، کودک ممکن است از ناحیه باسن به جلو خم شود یا کمر قوس کند که می تواند باعث فشرده شدن غیر طبیعی ستون فقرات شود.

نگرانی خاصی برای دانش آموزان کوچکتر در مدارس متوسطه وجود دارد، زیرا ستون فقرات در کودکان 12 تا 14 ساله در مرحله بحرانی رشد قرار دارد.

همچنین درباره بازی درمانی کودک بیشتر بدانید.

این نیز مرحله ای است که در آن نسبت وزن کیف به وزن بدن احتمالاً بالا خواهد بود زیرا برخی از دانش آموزان هنوز کاملاً کوچک هستند اما بارهایی مشابه کودکان بزرگتر و بزرگتر حمل می کنند.

اما والدین نگران باید به خاطر داشته باشند که در مقایسه با انواع دیگر کیف ها، کوله پشتی ها، علی رغم مشکلات احتمالی، معمولا بهترین انتخاب برای کودکان هستند در مقایسه با کیف های مد که روی یک شانه حمل می شوند (اغلب با بند نازک و بدون پد).

در صورت استفاده صحیح، قوی ترین ماهیچه های بدن – عضلات پشت و شکم، وزن کوله ها را تحمل می کنند. اگر خیلی سنگین نباشند و اگر درست استفاده شوند، وزن به طور مساوی در سراسر بدن توزیع می شود.

نقش والدین

وضعیت بدنی نامناسب به ویژه در کودکانی که در حال رشد هستند، مشکل بزرگی است. متأسفانه آموزش عادات وضعیتی خوب به فرزندانمان مستلزم مقدار معینی “نق زدن” است تا کودکان ما یاد بگیرند که کوله پشتی خود را به درستی بپوشند و ببندند. کودکانی که کوله پشتی خود را فقط روی یک شانه می‌بندند، زیرا به نظر «باحال تر» یا راحت‌تر به نظر می‌رسد، در نهایت به یک طرف خم می‌شوند تا وزن اضافی را جبران کنند.

با گذشت زمان این کودکان احتمالاً دچار کمردرد و کمردرد می شوند و گردن و شانه های خود را تحت فشار قرار می دهند. مهم است که به آنها کمک کنید تا تأثیر درست حمل نکردن کیف مدرسه خود را درک کنند و اصرار داشته باشند که از کمربند کمری استفاده کنند، اگر کیف آنها دارای کمربند باشد.

برای بسیاری از والدین، مشکل اغلب ناشی از این است که بچه‌ها یک کوله پشتی خاص می‌خواهند، زیرا یک شخصیت ابرقهرمانی یا کارتونی خاص را نشان می‌دهد، یا نوجوانانی که خواهان جدیدترین کیف مد هستند، اما این ممکن است سالم‌ترین انتخاب نباشد.

سعی کنید از زبان مثبتی استفاده کنید که به کودک شما کمک می کند بفهمد چرا بهترین طراحی و مناسب ترین کوله پشتی در دراز مدت بهترین گزینه است و مطمئن شوید که او در تصمیم گیری خرید شرکت دارد. به کودکان خردسال (به محض شروع مهدکودک) به آنها آموزش دهید تا زمانی که به دبیرستان می‌رسند، از پوشیدن کوله‌پشتی به شیوه‌ی صحیح احساس خودآگاهی نکنند.

توضیح دهید که شبیه سوار شدن به ماشین است – جایی که کمربند ایمنی خود را می بندید و قبل از رانندگی آن را قفل می کنید، بنابراین وقتی کوله پشتی خود را می پوشید، قبل از راه رفتن تسمه های خود را ببندید و سگک بزنید.

علائمی که نشان می دهد کیف مدرسه فرزندتان خیلی سنگین است:

تغییرات در وضعیت کودک شما هنگام پوشیدن کیف مدرسه (خمیده یا خمیده به یک طرف).

کودک شما تلاش می کند تا کوله پشتی خود را بلند کند یا روی خود بگذارد.

کودک شما هنگام پوشیدن کوله پشتی احساس ناراحتی یا درد می کند.

کودک شما گزگز یا بی حسی در بازوهای خود را گزارش می دهد.

وقتی کیف را در می‌آورند، روی شانه‌های کودک شما آثار قرمز باقی می‌گذارد.

درباره شروع درمان کودکان نیازمند کاردرمانی تخصصی بیشتر بدانید.

10 نکته مهم ایمنی کوله پشتی / کیف مدرسه

  1. مطمئن شوید که وزن کوله پشتی کودک شما بیش از 10 درصد وزن بدن او نباشد. مثلا؛ یک کودک با وزن 35 کیلوگرم باید کیفی با وزن کمتر از 3.5 کیلوگرم حمل کند. یک کوله پشتی سنگین‌تر باعث می‌شود که کودک شما به سمت جلو خم شود تا بتواند وزن خود را به جای روی شانه‌ها، روی کمرش نگه دارد.
  2. اطمینان حاصل کنید که کوله پشتی با پشتی تقویت شده یا بالشتکی محکم است و اندازه مناسبی دارد – نه بیشتر از قفسه سینه کودک.
  3. تسمه های پهن و بالشتکی بسیار مهم هستند. تسمه های بدون پد ناراحت کننده هستند و می توانند در شانه های کودک شما فرو بروند. از بندهای کمری استفاده کنید (اگر کیف آنها را دارد).
  4. از هر دو بند شانه استفاده کنید – هرگز کوله را روی یک شانه نکشید. کشیدن کوله پشتی با یک بند می تواند باعث جابجایی نامتناسب وزن به یک طرف شود که منجر به اسپاسم گردن و عضلات و همچنین کمردرد شود.
  5. بند ها باید آنقدر کوتاه شوند که پایین کوله پشتی درست بالای کمر کودک باشد و روی باسن او ننشیند. کوله پشتی باید صاف روی پشت کودک قرار گیرد.
  6. کوله پشتی هرگز نباید بیش از 10 سانتی متر زیر خط کمر آویزان شود. کوله پشتی که خیلی پایین آویزان می شود، وزن شانه ها را افزایش می دهد و باعث می شود کودک شما هنگام راه رفتن به جلو خم شود.
  7. یک کوله پشتی با محفظه های جداگانه کمک می کند تا محتویات به بهترین شکل قرار گیرند. اطمینان حاصل کنید که وسایل سنگین مانند کتاب ها ابتدا در قسمت پشتی قرار می گیرند تا به ستون فقرات نزدیکتر باشند و اجسام نوک تیز یا حجیم دور از ناحیه ای که روی پشت کودک شما قرار می گیرد، قرار بگیرند.
  8. بزرگتر لزوما بهتر نیست. هرچه فضای بیشتری در کوله پشتی وجود داشته باشد، کودک شما بیشتر حمل می کند و کوله پشتی سنگین تر می شود.
  9. اگر کوله پشتی هنوز خیلی سنگین است، با معلم فرزندتان صحبت کنید. در صورت وجود از کمدهای مدرسه استفاده کنید یا بپرسید که آیا فرزندتان می‌تواند سنگین‌ترین کتاب‌ها را در مدرسه بگذارد یا نه، و فقط وسایل سبک‌تر یا کتاب‌های کار را به خانه بیاورید. هر روز کیف فرزندتان را چک کنید و مطمئن شوید که او فقط وسایل مورد نیاز آن روز را می‌برد.
  10. این فقط وزن کمر نیست، بلکه در نظر بگیرید که کودک شما چه مدت از کوله پشتی خود استفاده می کند زیرا زمان صرف شده برای حمل آن نیز می تواند احتمال کمردرد و گردن درد را افزایش دهد. کیف مدرسه را فقط تا زمانی که لازم است بپوشید و در صورت ثابت بودن (در زمین بازی یا منتظر اتوبوس مدرسه) آن را بردارید و روی زمین بگذارید.
0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *