اسباب بازی‌های ادراک بصری

اسباب بازی‌های ادراک بصری

اسباب بازی‌های ادراک بصری

بیایید با اسباب بازی های ادراک بصری صحبت کنیم. این بازی‌ها، اسباب‌بازی‌ها و بازی‌ها برای ارتقای مهارت‌های ادراکی بصری طراحی شده‌اند: ترکیبی پیچیده از مهارت‌های مختلف پردازش بصری. این مهارت‌های ادراکی بصری با هم و در هماهنگی با یکدیگر برای استفاده برای دیدن اطلاعات و استفاده از آن اطلاعات بصری برای ایجاد پاسخ یا واکنش با توانایی‌های عملکردی مانند حرکت یا پردازش ضروری هستند.

ادراک بصری توانایی ما در درک آنچه می بینیم است. مهارت های ادراکی بصری برای همه چیز ضروری است، از پیمایش در جهان گرفته تا خواندن، نوشتن، و دستکاری آیتم ها. .

مهارت های ادراک بصری چیست؟

مهارت‌های ادراکی بصری و نحوه استفاده از آن‌ها برای تکمیل وظایفی مانند خواندن، نوشتن، دستکاری آیتم‌ها و عملکرد در کارهای روزمره:

حافظه دیداری: این توانایی فرد برای ذخیره اطلاعات بصری در حافظه کوتاه مدت است. این مهارت به ما امکان می دهد اطلاعات بصری را به خاطر بیاوریم. هنگام تکمیل پازل های تصویر مخفی، بچه ها به صورت بصری تصاویر مواردی را که به دنبال آن هستند هنگام اسکن کردن برای یافتن یک شکل یا تصویر خاص ذخیره می کنند. این مهارت برای کارهای دست نویس هنگام کپی اطلاعات از یک منبع، مانند فهرست کلمات، فهرست تکالیف و کپی جملات ضروری است.

بسته شدن بصری: این مهارت ادراکی بصری به ما امکان می دهد بخشی از یک شی را ببینیم و در “چشم ذهن” خود تجسم کنیم تا کل شی را تعیین کنیم. وقتی بخشی از یک آیتم را می بینیم از بسته شدن بصری استفاده می کنیم تا بدانیم کل آیتم چیست. این مهارت نیازمند فرآیند شناختی حل مسئله برای شناسایی موارد است. Visual Closure برای مکان یابی و تشخیص موارد در یک پازل تصویر پنهان استفاده می شود. در کارهای نوشتاری از بسته شدن بصری برای تشخیص قسمت هایی از کلمات و حروف هنگام خواندن و کپی کار استفاده می کنیم.

ثبات شکل: این مهارت به ما امکان می‌دهد تا اشیا را بدون توجه به جهت آن‌ها به صورت بصری تشخیص دهیم. هنگام تکمیل یک پازل تصویر مخفی، کودکان می توانند شیء گم شده را تشخیص دهند که آیا آن را وارونه یا به طرفین است. در مهارت های دست خط، ما از این توانایی برای خواندن و دانستن حروف و اعداد استفاده می کنیم بدون توجه به جهتی که آنها را می بینیم.

روابط فضایی بصری: این مهارت ادراکی بصری به ما اجازه می دهد تا روابط اشیاء در محیط و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر را بشناسیم و درک کنیم.

تمایز بصری: این مهارت ادراک بصری ما را قادر می سازد تا تفاوت های جزئی در اشیاء را تعیین کنیم. در فعالیت های تصویر مخفی، این مهارت برای تعیین و مکان یابی اشیاء مخفی مختلف مورد نیاز است. هنگام نوشتن و خواندن، تمایز بصری به ما امکان می دهد تفاوت بین “p” و “d” را درک کنیم. پازل هایی از جمله پازل هایی مانند پازل حروف چوبی که در زیر توضیح داده شده است به تبعیض بصری می پردازد. پازل های زیادی در بازار وجود دارد که با سطوح سنی و درجه های مختلف مطابقت دارند. در اینجا پازل های مختلفی برای بررسی وجود دارد.

توجه بصری: این مهارت ادراکی بصری به ما اجازه می دهد تا روی قطعات یا بخش های مهم آنچه می بینیم تمرکز کنیم. وقتی صحنه یا تصویری را در مقابل خود می گیریم، می توانیم اطلاعات بی اهمیت را فیلتر کنیم. به این ترتیب، دانش آموز می تواند هنگام تدریس، چشم ما را به سمت معلم معطوف کند. رانندگی در جاده نیاز به توجه بصری دارد تا بتوانیم ایمن رانندگی کنیم. توجه بصری در کار کپی مهم است زیرا دانش آموزان اطلاعات را از یک تخته هوشمند یا کتاب روی یک تکه کاغذ کپی می کنند. همانطور که آنها به صورت بصری از یک نقطه به نقطه دیگر اسکن می کنند، به مکانی که آن را ترک کرده اند مراجعه می کنند. توجه بصری نیز در خواندن مهم و بسیار مورد نیاز است.

حافظه متوالی بصری: این مهارت ادراک بصری توانایی جذب بصری و سپس یادآوری ترتیب یا ترتیب موارد به ترتیب صحیح است. این مهارت در خواندن و نوشتن مهم است. حافظه متوالی دیداری در املای صحیح کلمات و تشخیص درست املای کلمات مهم است.

تشخیص پس زمینه: این مهارت به ما امکان می دهد موارد را در یک پس زمینه شلوغ پیدا کنیم. یافتن آیتم های پنهان در یک پازل تصاویر مخفی با اسکن بصری و شناسایی آیتم ها در یک صحنه شلوغ روی این مهارت کار می کند. در دستخط، زمین فیگور بصری برای کپی کردن اثر نوشته شده از یک مدل و مکان یابی مکان رها شده هنگام تغییر دید ضروری است.

اسباب بازی هایی برای بهبود درک بصری

مجموعه کتاب «تصاویر پنهان برجسته» – تصاویر مخفی ابزاری خارق‌العاده برای کمک به بچه‌ها در توسعه و تقویت مهارت‌های ادراک بصری مانند زمین، توجه بصری، تمایز بصری، ثبات فرم و حافظه بصری است. این مجموعه از تصاویر مخفی یک جوراب ساق بلند خوب است که “کار” را به عنوان یک فعالیت روز بارانی مبدل می کند.

پازل تطبیق حیوانات سر و دم خود اصلاحی – پازل‌هایی مانند این به بچه‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های ادراکی بصری مانند تمایز بصری، شکل‌گیری، توجه بصری، ثبات فرم و حافظه بصری را برطرف کنند. این ها پازل های آسانی هستند که می توانند با بچه های کوچکتر استفاده شوند. این بازی را به فعالیت‌های ادراکی بصری کودک بزرگ‌تر اضافه کنید و از آنها بخواهید داستان‌ها یا جملاتی را بر اساس قطعات پازل بنویسند و در حین کار مهارت‌های ادراک بصری یواشکی انجام دهند.

پازل شمارش خود تصحیح کننده: این پازل بسیار شبیه به پازل مسابقه قبلی است، فقط از مفهوم ریاضی برای مطابقت استفاده می کند. با یک جزء ریاضی روی مهارت های ادراک بصری کار کنید.

الفبای حروف بزرگ و کوچک با پرداختن به تمایز بصری، ثبات فرم، تمایز فضایی، ثبات فرم، حافظه بصری، و تمایز بصری به بچه ها کمک کنید مهارت های تطبیق حروف بزرگ/کوچک را توسعه دهند.

پازل چوبی الفبای حیوانات پیش دبستانی تمایز بصری مهارتی است که برای مشاهده تفاوت در حروفی مانند حروف b و d لازم است. این مهارتی است که به خواندن و توجه به تفاوت بین کلماتی مانند can و car منتقل می شود. مهارت‌های تمایز بینایی چشم را قادر می‌سازد تا تفاوت‌های بین جهت و قسمت‌های حروف را متوجه شود و می‌تواند توانایی خواندن روان‌تری را تقویت کند. این مهارت در ریاضیات و املا نیز مهم است. پازل‌هایی مانند این یکی به ثبات شکل، شکل بصری و سایر مهارت‌های ادراک بصری کمک می‌کنند.

Pixy Cubes: توجه به تفاوت های کوچک در رنگ ها و جهت بخش مهمی از تمایز بصری و خواندن، نوشتن، ریاضیات و املا است. این مهارت‌ها با افزایش سن کودکان برای تسلط مهم هستند و نیاز به تکمیل مهارت‌های خواندن و ریاضی در سطوح سریع‌تر مناسب برای پیشرفت کلاس دارند. تطبیق و پیدا کردن پازل های بصری مانند این یکی به مهارت هایی مانند توجه بصری، حافظه بصری، توالی بصری، روابط فضایی و توالی بصری می پردازد.

منابع یادگیری بازی تفکر انتقادی iTrax: این اسباب بازی ادراک بصری به کودکان اجازه می دهد تا طرح ها را با استفاده از بلوک هایی با اندازه های مختلف کپی کرده و بسازند. کودکان می‌توانند مهارت‌های ادراک بصری مانند تصویر تصویر، توجه بصری، حافظه بصری، توالی بصری، و روابط فضایی را به منظور ایجاد پیچ و خم‌هایی که روی کارت‌ها می‌بینند، توسعه دهند و تقویت کنند. سطوح مختلفی از پیچ و خم ها وجود دارد که امکان توسعه مهارت ها را فراهم می کند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *