چرا باید تعامل خودمون رو با فعالیت مرتبط با فرزند افزایش بدیم؟

چرا باید تعامل خودمون رو با فعالیت مرتبط با فرزند افزایش بدیم؟

چرا باید تعامل خودمون رو با فعالیت مرتبط با فرزند افزایش بدیم؟

احتمالاً بر کسی پوشیده نیست که کودکانی که با والدین درگیر هستند، شادتر، سالم‌تر و سازگارتر هستند و در فعالیت‌های آموزشی و غیردرسی خود برتر هستند. این می تواند رشد شناختی آنها را افزایش دهد، آنها را با انگیزه نگه می دارد، روابط والدین-فرزند را با فعالیت مرتبط با فرزند تقویت می کند و تأثیر مثبت مستقیمی بر پیشرفت تحصیلی کلی آنها دارد. به نوبه خود، همچنین می تواند به والدین کمک کند تا دیدگاه مثبتی نسبت به فرزندپروری خود داشته باشند، اعتماد به نفس و عزت نفس خود را افزایش دهند و به احتمال زیاد از تجربه آموزشی فرزندشان در مدرسه احساس رضایت بیشتری کنند.

اما در فعالیت مرتبط با فرزند کجا درگیر می شوید؟ با برنامه‌های شلوغ امروزی بین خانه، محل کار و مدرسه، ممکن است احساس شود که خانواده‌های معمولی زمان کمی برای ارائه دارند. با این حال، گزینه‌ها و سطوح مختلفی از تعهد متناسب با در دسترس بودن هر والدین در دسترس است، و با برنامه‌ریزی دقیق و فداکاری، می‌توانید آن را به یک تجربه مثبت هم برای خود و هم برای فرزندتان تبدیل کنید.

برای بهبود ارتباط در مشارکت فعالیت مرتبط با فرزند اول از همه، کشف کنید که کودک شما به چه چیزی بیشتر علاقه دارد. شاید به این فکر کرده باشید که برای جمع‌آوری پول برای فروش شیرینی‌پزی مدرسه داوطلب شوید، اما فرزندتان در واقع فعال‌تر در نیروهای پیشاهنگ دختران محلی خود مشارکت دارد. اگر اینطور است، پس با دیگر والدین دختر پیشاهنگ همراه شوید و ببینید چه چیزی می توانید برای کمک به نیروها کمک کنید. شاید بتوانید یک فروش شیرینی را ترتیب دهید تا از گردش تابستانی بعدی آنها بهره مند شوید.

همچنین مهم است که در فعالیت مرتبط با فرزند در نظر بگیرید چه مهارت‌ها، استعدادها و توانایی‌هایی را می‌توانید روی میز بیاورید. شاید مدرسه فرزندتان به شدت به کمک شما برای سازماندهی جمع آوری کمک نیاز داشته باشد، اما اگر بخواهید در ساخت لباس های نمایش مدرسه کمک کنید، مهارت های شما در خیاطی و طراحی ممکن است بهتر به مدرسه کمک کند. به یاد داشته باشید که می‌خواهید این یک تجربه مثبت برای هر دوی شما باشد، و اگر فرزندتان احساس کند که از چیزی که انتخاب کرده‌اید راضی نیستید، احتمالاً او نیز خوشحال نخواهد شد.

اما نکته اصلی این است که در فعالیت مرتبط با فرزند درگیر شوید و درگیر بمانید. فرزندان والدینی که درگیر تعامل با فرزند هستند، کمتر دچار شرارت، مشکلات عاطفی یا مشکلات در مدرسه می شوند. شما با برقراری ارتباط و تعامل در فعالیت مرتبط با فرزند سود می برید. این یک موقعیت برد-برد برای هر دوی شما است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *