کنترل ضربه در کودک چیست ؟

کنترل ضربه در کودک چیست ؟

کنترل ضربه در کودک چیست ؟

کنترل ضربه در کودک چیست و رشد طبیعی تکانشگری در رشد کودک چیست؟

خارج از نوبت صحبت می کند. هل دادن به همکلاسی در صف حمام. قطع مکالمات بزرگسالان گرفتن یک اسباب بازی از یک دوست. کنترل ضربه در کودکان می تواند چیزهای مختلفی به نظر برسد. اما خودکنترلی طبیعی در کودکان چیست و تکانشگری که با تعاملات اجتماعی و سلامت عاطفی تداخل دارد چیست؟ در زیر قصد داریم در مورد اینکه کنترل تکانه چیست و چگونه شروع به کار بر روی استراتژی های تکانشگری کنیم تا بچه ها بتوانند در یادگیری و موقعیت های اجتماعی موفق شوند بحث کنیم. کمک به کودکان در یادگیری کنترل تکانه می تواند مشکل باشد! به درک اینکه تکانشگری چگونه است، رشد طبیعی چیست و سایر ملاحظات کمک می کند.

کنترل ضربه در کودک چیست ؟

تعریف کنترل تکانه به همان اندازه که ما افراد مختلف هستیم متفاوت است. مسئله این است که همه ما توسط خواسته ها و جاه طلبی های درونی مختلف هدایت می شویم. کنترل تکانه به طور کلی به توانایی فرد در کنترل خود، به ویژه احساسات و تمایلات اشاره دارد. نحوه ارائه این تکانه ها به صورت اعمال، افکار، رفتار بیان می شود و می تواند در هر موقعیتی به ویژه در شرایط دشوار رخ دهد.
کنترل تکانه نیاز به خودتنظیمی، انگیزه درونی، استراتژی های مقابله ای و سایر مهارت های درونی دارد تا بتوان تکانه ها را در موقعیت های مختلف فیلتر کرد.

اختلال کنترل ضربه

برای تشخیص اختلال کنترل تکانه، مجموعه ای از علائم و نشانه های خاص باید وجود داشته باشد. این علائم خاص بسته به فرد و عوامل دیگری مانند سطح رشد، سن، جنسیت، انگیزه درونی و سایر ملاحظات متفاوت است. با این حال، علائم و نشانه های اختلال کنترل تکانه عموماً شامل علائم مختلف رفتاری، جسمی، شناختی و روانی-اجتماعی است. عوامل تشخیصی خاص قرار نیست در این پست خاص مورد بحث قرار گیرند، اما شایان ذکر است که این عوامل می توانند به طرق مختلف ظاهر شوند. به عنوان مثال، برخی از کودکان ممکن است پرخاشگری، دروغگویی، دزدی، رفتارهای پرخطر، اعتماد به نفس پایین، تحریک پذیری، بی حوصلگی و سایر عوامل ارائه دهنده را داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اختلال کنترل تکانه و اگر فکر می‌کنید این مشکلی است که باید در یک فرد برطرف شود، لطفاً با یک پزشک تماس بگیرید.

تعریف کنترل ضربه

از نظر پزشکی، تعریف تکانشگری به تمایل به عمل بر اساس یک تکانه به جای یک فکر اشاره دارد. آنهایی از ما که در اکثر موقعیت ها عموماً تکانشی هستند، در مهار واکنش های فوری خود مشکل داریم یا قبل از اقدام فکر می کنیم. این می تواند شبیه کودکی باشد که بدون بالا بردن دست خود در کلاس درس صحبت می کند. ممکن است یک تصمیم عجولانه باشد. این می تواند نظرات نامناسب باشد.

توسعه کنترل ضربه

مسئله این است که کنترل تکانه یک مهارت سخت برای اصلاح است. همه ما در یک زمان با کنترل تکانه مشکل داریم! به آخرین باری که یک صورتحساب غیرمنتظره دریافت کردید فکر کنید. شاید برای آرام کردن اعصابتان یک یا شش کلوچه برداشتید. در مورد زمانی که از سوراخ گلدان عبور کردید و در اتوبان با لاستیک پنچر شده بودید، چطور؟ آیا یک ماده انفجاری از لبانت فرار کرد؟ کنترل تکانه زمانی که ذهن و بدن ما با موقعیت‌های دشوار سر و کار دارند سخت است.
مسئله این است که ما یاد می گیریم بدون خوردن ده ها کلوچه یا فریاد زدن فحاشی در رادیو ماشین خود با مسائل روزمره برخورد کنیم. ما اطلاعات را فیلتر می‌کنیم، با موقعیت‌ها سازگار می‌شویم و پاسخ‌های رفتاری، ذهنی و روانی اجتماعی را بر این اساس انجام می‌دهیم.

توسعه کنترل تکانه چگونه اتفاق می افتد؟

مهارت های کنترل تکانه در قشر جلوی مغز قرار دارد. این بخش از مغز تا بیست سالگی به طور کامل رشد نمی کند. به راحتی می توان فهمید که چرا تکانشگری یک موضوع رایج در اوایل بزرگسالی است!
علاوه بر این، تعدیل حسی، احساسات، موقعیت های بیرونی، محیط های دشوار، بیماری، استرس، اضطراب و بسیاری از مسائل دیگر می توانند اعمال تکانشی را ترکیب کنند.
در واقع، کنترل تکانه تا حدود 3.5 تا 4 سالگی شروع به رشد نمی کند.
ما توسعه کنترل تکانه را به طور کامل در یک پست های آینده پوشش خواهیم داد.

کنترل ایمپالس چگونه به نظر می رسد؟

ما در مورد اینکه چگونه کنترل تکانه برای افراد مختلف بسیار متفاوت به نظر می رسد صحبت کرده ایم. ما این حقیقت را پوشش داده‌ایم که موقعیت‌های مختلف می‌توانند پاسخ‌های تکانشی متفاوتی را به همراه داشته باشند.

مسئله این است که کنترل تکانه بسیار متنوع است!
در اینجا چند نمونه از کنترل تکانه در کودکان آورده شده است:

  • نگه داشتن افکار منفی برای خود
  • نگفتن دقیقاً به چه چیزی در آن لحظه فکر می کند
  • کنترل خشم و استفاده از راهبردهای مقابله ای به جای اعمال فیزیکی
  • بالا بردن دست به جای صحبت کردن در کلاس درس
  • ایستادن در یک صف بدون هل دادن
  • درخواست برای پیوستن به بازی یا فعالیت یک دوست به جای پریدن مستقیم
  • درخواست نگاه کردن یا به اشتراک گذاشتن یک اسباب بازی به جای صرفا بردن آن
  • صبور بودن در هنگام انتظار
  • منتظر دستورالعمل‌های مربوط به یک تکلیف قبل از شروع فوری باشید
  • مقاومت در برابر عوامل حواس پرتی در کلاس درس یا هنگام انجام تکالیف
  • صبر کنید تا دسر برای خوردن یک خوراکی شیرین یا خاص
  • وقتی همه چیز سخت است تسلیم نشوید

و اینها فقط چند نمونه هستند!
برای اطلاعات بیشتر در مورد کنترل ضربه به زودی با ما همراه باشید.کلینیک کاردرمانی نوین منابع و ابزار عالی برای به اشتراک گذاشتن با شما داریم!

برای اطلاع بیشتر در خصوص راه های کنترل آسان کنترل ضربه راه هایی در یادداشت دیگر با شما در اشتراک گذاشتیم.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *