کارایی بصری و مشکلات بینایی که نمی توانید آنها را ببینید

کارایی بصری و مشکلات بینایی که نمی توانید آنها را ببینید

کارایی بصری و مشکلات بینایی که نمی توانید آنها را ببینید

این یادداشت کارایی بصری را توصیف می کند، از جمله مشکلات بصری مانند نارسایی همگرایی یا سایر مشکلات پردازش بصری که بر وظایف عملکردی تأثیر می گذارد. این مشکلات پردازش بصری ممکن است به گونه‌ای ظاهر شوند که واضح نیستند اما منجر به مشکل در خواندن و یادگیری می‌شوند.

کارایی بصری

کودکی با دست خط مشکل دارد. آنها در مدرسه سخت کار می کنند و می توانند پاسخ های تست های املا را به صورت شفاهی بیان کنند یا معانی واژگان و حقایق ریاضی را بیرون بیاورند. اما وقتی نوبت به تکالیف خواندن، کارهای نوشتن خلاقانه یا نوشتن فهرستی از کلمات در آزمون املا می رسد، متوجه آن می شوید.

این کودک در کلاس درس پریشان به نظر می رسد. آنها در برابر تکالیف مقاومت می کنند. تکالیف در کلاس به موقع انجام نمی شود و هنگامی که او نیاز دارد در سکوت یک قسمت را بخواند و جزئیات را به خاطر بیاورد، به نظر پریشان است.

گاهی اوقات، این مشکلات یادگیری نشانه ای از مشکل بینایی است. گاهی اوقات، کودک از مشکل بینایی شکایت نمی کند و آزمایش های بینایی را پشت سر گذاشته است، اما ممکن است یک مشکل بینایی پنهان وجود داشته باشد.

پردازش بصری و کارایی بصری مشکلات چشمی پنهانی هستند که ممکن است زمانی که کودک روز خود را ادامه می دهد، آشکار به نظر نرسد. کودکی که برای تیزبینی به عینک نیاز دارد، چشمانش را از شکایت از سردرد یا کلمات تار در صفحه به دوش می کشد. کودکی که در پردازش بصری یا کارایی بصری مشکل دارد، ممکن است از میان شکاف‌های بینایی مبهم بگذرد.

مهارت های ادراکی بصری برای بسیاری از مهارت های عملکردی مورد نیاز است. راه‌های آسان و سرگرم‌کننده برای کار بر روی مهارت‌های ادراکی بصری از طریق بازی در اینجا پیدا خواهید کرد.

کارایی بصری چیست؟

اجازه دهید با بحث در مورد تفاوت بین پردازش بصری و کارایی بصری شروع کنیم.

پردازش بصری

پردازش بصری روش بزرگی برای توصیف بسیاری از مهارت های بصری است. هنگامی که کودک در پردازش بصری مشکل دارد، در گرفتن اطلاعات و پردازش آن اطلاعات بصری برای درک آن مشکل دارد.

پردازش بصری شامل وظایف بصری مانند جانبی، جهت‌گیری، ادراک فرم، حافظه بصری، بسته شدن بصری و ادغام حرکتی بصری است. اینها بچه‌هایی هستند که در جابجایی حروف مشکل دارند، در یادگیری حروف الفبا مشکل دارند، مهارت‌های درک ضعیفی دارند، اطلاعات بصری را به خاطر نمی‌آورند، در نوشتن کلمات و واژگان املایی مشکل دارند یا دست‌خط شلخته دارند.

اسکن بصری می تواند یکی از این مهارت های پردازشی باشد که بر بازیابی اطلاعات بصری تأثیر می گذارد.

دریافت و پردازش آن اطلاعات می تواند شامل کارایی بصری باشد.

کارایی بصری

کارایی بصری به توانایی مشاهده مؤثر اطلاعات بصری اشاره دارد. در حالی که کارایی بینایی به نزدیک بینی و دوربینی اشاره دارد، همچنین شامل مشکلاتی در نحوه حرکت چشم ها به منظور تمرکز بر اطلاعات بصری می شود:

  • تمرکز بصری
  • ردیابی بصری
  • دنبال کردن بینایی
  • تیم سازی چشم
  • نارسایی همگرایی

مشکلات کارایی بینایی ممکن است به صورت چشم دوختن، شکایت از تاری دید، بی توجهی، از دست دادن مکان هنگام مطالعه، درک ضعیف خواندن، حرکت دادن سر هنگام مطالعه، یا پرش خط هنگام مطالعه ظاهر شوند.

می‌توانید ببینید که چگونه توانایی ردیابی، تمرکز، استفاده از چشم‌ها در کنار هم، و همگرایی بر روی اطلاعات نقش بزرگی در پردازش این اطلاعات برای اطلاعات ادراکی ایفا می‌کند، بنابراین می‌توان از آن‌ها به صورت عملکردی، همراه با وظایف حرکتی (مهارت‌های حرکتی دیداری) استفاده کرد.

در مورد مشکلات بینایی چه باید کرد

اگر کودکی مشکوک به مشکلاتی در این نواحی باشد، مهم است که توسط یک بینایی‌سنج که واجد شرایط درمان مشکلات بینایی مرتبط با یادگیری است، آزمایش شود. کودکان می توانند از طریق کمک، آموزش، انطباق، اصلاحات، و اصلاح مشکلات بینایی بر مشکلات مربوط به پردازش بصری و کارایی بصری غلبه کنند.

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد استراتژی هایی برای پرداختن به مهارت های ادراکی بصری و دست خط ارائه شده است.

فعالیت های بازده بصری

از آنجایی که مهارت‌های پردازش بصری بسیار مرتبط هستند (دریافت اطلاعات، ادراک بصری، کارایی بصری، و مهارت‌های حرکتی بصری)، فعالیت‌ها اغلب ترکیبی از همه این حوزه‌ها هستند و شامل وظایف عملکردی نیز می‌شوند.

بازی یکی از مشاغل مورد علاقه کودکان است، بنابراین بسیاری از این فعالیت ها بازی را به عنوان یک فعالیت درمانی برای توسعه کارایی بصری و مهارت های پردازش بصری ترکیب می کنند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *