مراقبت از کودک مبتلا به فلج مغزی

مراقبت

مراقبت از کودک مبتلا به فلج مغزی (CP): از تولد تا 5 سالگی

هنگامی که کودک شما به فلج مغزی (CP) دچار می شود، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. شما باید مراقبت های بهداشتی، مراقبت از کودکان و بهترین مسیر رو به جلو برای فرزندتان را بیابید.

این چک لیست 8 مرحله ای می تواند به شما کمک کند چه گام های اولیه ای را باید بردارید.

مرحله 1: سریعا به پزشکن مربوطه مراجعه کنید:

کودکانی که دارای معلولیت یا تأخیر هستند، با مداخله زودهنگام، برای رسیدن به نقاط عطف رشد (مانند راه رفتن، صحبت کردن و تغذیه) حمایت بیشتری دریافت می کنند. به عنوان مثال:

با فیزیوتراپی مهارت های حرکتی درشت (مانند نشستن و راه رفتن) را بهبود می بخشند.

با کاردرمانی به مهارت های حرکتی ظریف (مانند برداشتن اشیاء کوچک) می پردازند.

و در نهایت با گفتار درمانی گفتار و ارتباطاتشان را بهبود میبخشند.

مرحله 2: کمک در مورد مراقبت را در نظر داشته باشید:

برخی از کودکان مبتلا به فلج مغزی در خوردن و بلع مشکل دارند، تشنج می‌ کنند یا در زمان ‌های مشخصی نیاز به دارو دارند. در نظر داشته باشید که شخصی برای کمک به مراقبت در خانه شما حضور داشته باشد. گزینه ها عبارتند از:

یک پرستار یا بهیار: این متخصصان می توانند در حمام کردن، لباس پوشیدن، دادن دارو و زمان غذا کمک کنند. می توانید از پزشک کودک برای دریافت نسخه و ارجاع برای کمک در منزل کمک یا راهنمایی بخواهید. مراقبت معمولاً از طریق تیم مدیریت مراقبت بیمارستان شما، گروهی از پرستاران و مددکاران اجتماعی ترتیب داده می شود.

مراقبین استراحت: این مراقبت می تواند به استراحت شما کمک کند. مراقبینی که به شما مهلت استراحت می دهند برای چند ساعت در روز یا بیشتر در خانه شما هستند. این مراقبن همچنین می توانند در صورت نیاز شبانه هم در اختیار و همراه شما باشند.

دوستان و خانواده. آنها اغلب می خواهند کمک کنند، اما نمی دانند چگونه. فهرستی از کارهایی که می توانند انجام دهند تهیه کنید – از همراهی با ماشین گرفته تا دویدن – و به آنها اجازه دهید انتخاب کنند که در چه کاری می توانند برایتان مفید واقع شوند.

مرحله 3: به بیمه تامین اجتماعی معلولان مراجعه کنید:

حتی اگر بیمه سلامت هم داشته باشید، فرزند شما می تواند از بیمه تامین اجتماعی معلولان استفاده کند و این بیمه می تواند درمان هایی را پوشش دهد که توسط بیمه سلامت پوشش داده نمی شود که می تواند به کاهش هزینه های پزشکی کمک کند.

مرحله 4: در صورت نیاز، پرستار بچه پیدا کنید:

اگر به دنبال پرستار کودک هستید، مطمئن شوید که فردی که انتخاب می‌ کنید مهارت‌ ها و ویژگی های لازم برای رسیدگی ایمن به نیازهای فرزندتان را دارد. طبق قانون، پرستاران کودک نمی توانند علیه کودکان دارای معلولیت یا نیازهای ویژه مراقبت های بهداشتی تبعیض قائل شوند.

در بسیاری از موارد پزشک کودک یا دولت مسئول می تواند شخصی مطمئن و متناسب با نیازهای فرزندتان را به شما معرفی کند.

مرحله 5: آینده فرزندتان را تضمین کنید:

با یک وکیل در مورد ایجاد برنامه های حقوقی و مالی که از فرزند شما در آینده محافظت می کند صحبت کنید. کسی که قانون های مربوط به اشخاص با شرایط ویژه را اجرا می کند می تواند به شما در مورد بهترین برنامه برای خانواده تان مشاوره دهد.

همچنین با یک وکیل در مورد ایجاد وصیت نامه ای صحبت کنید که به غیر از مسائل مالی، بگوید چه کسی در صورت مرگ شما از فرزند شما مراقبت خواهد کرد.

درباره 8 استراتژی انضباطی برای کودکان مبتلا به ADHD بدانید.

مرحله 6: قرار های بازی کودکانه یا با والدین برای فرزندانتان برنامه ریزی کنید:

همه کودکان از دوستی و بازی کردن لذت می برند. در اینجا چند ایده برایتان ذکر کرده ایم:

قرارهای بازی را با بچه های دیگر تنظیم کنید (هم با کسانی که دچار بیماری فلج مغزی هستند و هم اشخاصی که از لحاظ فیزیکی سالم اند).

به دیگران در مورد چگونگی تأثیر فلج مغزی بر فرزندتان بگویید. علایق مشترک آنها را ذکر کنید.

فرزند خود را در یک برنامه اجتماعی مانند هنر، موسیقی و ورزش ثبت نام کنید.

همچنین پیوستن به یک گروه حمایتی یا گروه اجتماعی برای والدین کودکان دارای معلولیت را در نظر داشته باشید. این گروه دوستانه می توانند با گفتن تجربیاتشان و چیزی که در حال حاضر می گذرانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و حتی به یکدیگر توصیه های سازنده ای نیز ارائه دهند.

مرحله 7: برای مهدکودک آماده شوید:

در سن 3 سالگی، فرزند شما ممکن است واجد شرایط خدمات آموزشی از طریق مهدکودک باشد.

مرحله 8: یک زمان خاصی را تنهایی وقت بگذرانید:

زندگی با کودکان خردسال می تواند طاقت فرسا باشد، حتی زمانی که کودکان دارای معلولیت یا نیازهای خاص مراقبت های بهداشتی هستند، این شرایط سخت تر است. پس به یاد داشته باشید که برای استراحت و شارژ مجدد برای خود وقت بگذارید: پیاده روی کنید، کتاب بخوانید، ورزش کنید یا سرگرمی مورد علاقه خود را انجام دهید.

این وقت استراحت را با همسرتان جا به جا کنید، یا از یکی از دوستان یا اعضای خانواده کمک بخواهید. پس از استراحت، بهتر می توانید از زمانی که با خانواده خود می گذرانید لذت ببرید.

چه چیز دیگری باید بدانم؟

همانطور که کودک شما رشد می کند، به تمام ویزیت های پزشکی بروید. این تضمین می کند که کودک شما تغذیه، واکسن ها و نسخه های مناسب را دریافت می کند.

مراقبت با بزرگتر شدن فرزندتان تغییر خواهد کرد. با دانستن اینکه چه باید بکنید، احساس اطمینان بیشتری نسبت به رشد فرزندتان خواهید داشت.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *