سطوح پرسشگری بلنک – بخش 1

سطوح پرسشگری بلنک - بخش 1

سطوح پرسشگری بلنک چیست و چگونه به ما در گفتار درمانی کودکمان کمک می کند؟ به عنوان یک آسیب شناس گفتار، اغلب والدین در جلسات من می آیند و می پرسند، “چگونه می توانم به فرزندم کمک کنم تا برای مدرسه آماده شود؟” یکی از پیشنهادات مورد علاقه من استفاده از کتاب به عنوان ابزاری برای کمک به آنها برای بهبود زبان و آموزش است. با چند ترفند در نحوه کتابخوانی، می توانید فرزند خود را به شرکت کنندگان فعال در کتابخوانی تبدیل کنید تا مخاطبان منفعل در یک نمایش کتابخوانی. پس چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم؟ در اینجا یک راه وجود دارد:

در مورد گسترش دایره لغت با کتاب بیشتر بدانید.

سطوح پرسشگری بلنک

Blank’s Levels of Questioning که توسط روانشناس ماریون بلنک ایجاد شده است، چارچوبی است که پس از مطالعه دقیق محیط کلاس ایجاد شده است. دکتر ماریون تشخیص داد که در سال‌های ابتدایی مدرسه – از حدود 3 تا 7 سالگی – معمولاً از کودکان چهار نوع (یا سطح) سؤال در کلاس‌های درس پرسیده می‌شد. سطوح از سؤالات «ساده» و ملموس‌تر تا سؤالات پیچیده‌تر و انتزاعی‌تر متغیر بودند. این چارچوب برای تشویق رشد زبان و کلمات (واژگان) کودک، و همچنین مهارت‌های حل مسئله، درک سؤالات و پیش‌بینی آنها ایجاد شده است.

روانشناسی کودک چیست و چرا بسیار اهمیت دارد؟ 

چرا با استفاده از سوالات Blank در خانه کتاب بخوانید؟

تحقیقات بارها و بارها نشان می دهد که بسیاری از کودکان (تا 15٪!) فاقد مهارت های زبانی و درک (درک) مورد نیاز برای همگام شدن با آنچه مدرسه از آنها می خواهد (هارت و فیلدینگ-بارنسلی، 2009) هستند. با استفاده از Blank’s Levels هنگام خواندن کتاب در خانه، می‌توانید به کودکتان کمک کنید تا در معرض حجم عظیمی از کلمات مورد نیاز برای رشد در محیط مدرسه (و خانه) قرار گیرد.

در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد: ما معمولاً از همان 500 کلمه برای ایجاد مکالمه با افراد دیگر استفاده می کنیم. اما در حال حاضر بیش از 170000 کلمه در زبان انگلیسی استفاده می شود! و ما از طریق کتابخوانی با این کلمات بیشتر مواجه می شویم. کتابخوانی برای رشد مهارت های زبانی کلی کودک شما بسیار مهم است. با گنجاندن سؤالات بلنک در کتابخوانی خود، می توانید علاقه و مشارکت فرزندتان را به کتاب افزایش دهید و به نوبه خود بیشترین شانس ممکن را برای شکوفایی در سال های ابتدایی مدرسه و بعد از آن به او بدهید.

در مورد PECS سیستم ارتباط تبادل تصویر نیز بیشتر بدانید.

چگونه سؤالات بلنک را ترکیب کنیم

وقتی با فرزندتان کتاب می خوانید، سوالات مختلفی را برای افزایش یادگیری و رشد زبان بپرسید. می‌توانید روی سطوح خاصی که با سن کودکتان مطابقت دارد تمرکز کنید، یا مثال‌هایی از نحوه استفاده از رویکردهای زبانی و تفکری خاص با ترکیب همه انواع سؤال، صرف‌نظر از سن، ارائه دهید! سطوح و نمونه هایی از انواع سوال به شرح زیر است:

سطح 1:

این سطح با استفاده از اعلان‌های «کجا» و «اشاره به» و «می‌توانی…» روی دیدن تصاویر در صفحه تمرکز دارد. سوالات می تواند شامل موارد زیر باشد:

اسب کجاست؟ آیا می توانید او را پیدا کنید؟

من می توانم یک گاو را ببینم. آیا می توانید یکی دیگر مانند آن را پیدا کنید؟

این یک سگ است. آیا می توانید بگویید “سگ”؟

همچنین در مورد 6 نشانه که کودک شما ذهنیت قربانی بودن دارد نیز بیشتر بدانید.

این سطح به طور کلی در حدود 3 سالگی ایجاد می شود. همانطور که فرزند شما بزرگتر می شود، می توانید این سوالات را با استفاده از تصاویری که مشغول هستند تمرین کنید. به «من جاسوسی» یا «والی کجاست» فکر کنید و با آن کمی سرگرم شوید!

سطح 2:

این سطح بر صحبت در مورد چیزهایی که در صفحه هستند تمرکز دارد. ما با پرسیدن سؤالات «چی»، «کجا»، «کدام» و «چه کسی» و همچنین فکر کردن درباره شباهت‌ها، تفاوت‌ها و دسته‌بندی‌ها (مانند «لباس»، «مبلمان»، «گیاهان»، کمی بیشتر درک را تشویق می‌کنیم. “، “چیزهایی که سرد هستند”). سؤالات می توانند اینگونه به نظر برسند:

همچنین در مورد 10 نکته انتخاب اسباب بازی کودکانی با تاخیر در حرف زدن بیشتر بدانید.

“در این تصویر چه اتفاقی افتاده است؟”

«اینجا ماشین است. ماشین چه رنگیه؟ بزرگ است یا کوچک؟ بیایید بشماریم که چند چرخ روی آن وجود دارد.»

«آیا می‌توانی چیزی را برای من پیدا کنی که می‌توانیم برای بازی بیرون زیر باران بپوشیم؟»

“یک کفش و صندل چگونه متفاوت است؟”

می توانید نوع دیگری از کفش را نام ببرید؟

این سطح معمولاً در حدود 4 سالگی شروع به رشد می کند

در مطلب بعدی به توضیح و تفسیر سایر سطوح این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

کاردرمانی یا فیزیوتراپی، تفاوت هایی که باید بدانید

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *