درمان های سردرد

سردرد

سردرد یکی از شایع ترین اختلالات گزارش شده در تمام سنین است، اما آیا می دانید چگونه هر نوع آن را به طور موثر مدیریت کنید؟

رایج ترین انواع سردردهایی که فیزیوتراپیست ها در طول تمرین بالینی مشاهده می کنند، سردرد تنشی (TTH)، میگرن و سردرد سرویکوژنیک (CGH) است. شیوع جهانی این نوع سردرد به ترتیب 38%، 10% و 2.5% است.

مداخلات بالینی فیزیوتراپی متعددی را می توان برای درمان هر یک از این نوع سردردها مورد استفاده قرار داد و در مطالعات متعدد نشان داده شده است که مؤثر هستند، اما این مطالعات معمولاً کیفیت پایینی دارند و در تفسیر آنها احتیاط لازم است.

به همین دلیل ایجاد دستورالعمل ها دشوار بوده است. بخشی از چالش با درمان سردرد، همپوشانی ظریف علائم بین انواع مختلف است که انتخاب درمان بر اساس علل زمینه ای را چالش برانگیز می کند.

چیزی که به ایجاد تحقیقات تحقیقاتی با کیفیت بالاتر، در ارزیابی و درمان فیزیوتراپی انواع مختلف سردرد کمک می کند، اجماع متخصصان برای درمان سردرد است. هنگامی که بین این متخصصان اجماع حاصل شد، مدل استدلال می‌تواند در کارآزمایی‌های بالینی تصادفی‌سازی شده برای ارزیابی اثربخشی درمان ادغام شود.

این دقیقا همان چیزی است که یک مطالعه منتشر شده در Musculoskeletal Science and Practice به دنبال آن است.

فعالیت های پیش دبستانی که می توانید در خانه انجام دهید.

مواد و روش ها

این مطالعه یک طرح دو مرحله ای متوالی از یک مطالعه دلفی گروه متخصص است که برای به دست آوردن اجماع در مورد درمان فیزیوتراپی برای سردرد تنشی، میگرن و سردرد سرویکوژنیک انجام شده است.

قبل از انجام نظرسنجی دلفی، دو پنل تخصصی ایجاد شد. گروه متخصص 1 متشکل از 5 پزشک معالج بر معیارهای تشخیصی از دیدگاه پزشکی و نقش فیزیوتراپیست ها در تشخیص و درمان سردرد متمرکز شدند. گروه 2 بر طراحی مطالعه Dephi متمرکز شد. هر دو گروه توسط نویسنده اول مدیریت می‌شدند زیرا در یک جلسه 4 ساعته بحث و گفتگو با گروه‌ها انجام شد.

سپس چهار دور نظرسنجی از طریق یک پیوند شخصی به یک وب سایت انجام شد. اولین نظرسنجی بر روی درخواست از شرکت کنندگان تمرکز داشت تا معیارهای معاینه ذهنی و فیزیکی را فهرست کنند که به نظر آنها نشانه ای برای شروع درمان خاص است. سپس از آن‌ها خواسته شد تا درمان‌هایی را که استفاده از آن را مفید می‌دانستند، پیشنهاد کنند. این پاسخ ها سپس برای دور دوم استفاده شد.

دور دوم و سوم بر ارزیابی اجماع بین شرکت کنندگان برای درمان های مورد استفاده فیزیوتراپیست ها در بیماران مبتلا به سردرد و معیارهای بالینی مورد استفاده برای تصمیم گیری در مورد انتخاب درمان متمرکز بود.

از متخصصان خواسته شد تا سطحی را که درمان‌های پیشنهادی را مفید می‌دانند، با استفاده از مقیاس لیکرت 5 درجه‌ای، از 0: قطعاً مفید نیست تا 4: قطعاً برای هر گزینه درمانی مفید ارزیابی کنند. توافق توافقی در مورد سودمندی یک درمان در حد حداقل 80٪ یا بیشتر از شرکت کنندگان تعیین شد که باید گزینه درمانی را به عنوان قطعاً مفید (4) یا مفید (3) ارزیابی کنند.

در دور چهارم، کارشناسان شاخص‌های بالینی را که فکر می‌کردند در یک معاینه ذهنی و فیزیکی برای شروع یک درمان معین (موافقانه) مفید است علامت‌گذاری کردند.

مطالعه دلفی چیست؟

مطالعه دلفی یا تکنیک دلفی، یک روش تحقیق کمی است که هدف آن ایجاد اجماع از طریق دورهای تکراری سؤالات مطرح شده برای اعضای گروه است.

انعکاس در قلب فرآیندی است که در آن به اعضای گروه فرصت داده می شود تا از اختلاف به عنوان محرکی برای تحلیل عمیق تر استفاده کنند.

سوالات اغلب از طریق ایمیل یا پرسشنامه ارائه می شوند، اما بسته به موضوع متفاوت است. این روش تحقیق اغلب برای ایجاد خط مشی دولتی یا اسناد سفید استفاده می شود.

آتاکسی در کودکان چگونه درمان می‌شود؟

نتایج و پیامدهای بالینی

همانطور که گفته شد درمان شخصی می تواند ابزار مفیدی برای برخی موارد باشد. برای مثال، اجماع حاصل شد که تحرک ستون فقرات گردنی و حرکت همراه با حرکت و همچنین تکنیک‌های نقطه ببر می‌تواند در مراحل اولیه درمان مفید باشد.

رویکرد خود مدیریتی نیز در سراسر توصیه های درمانی منعکس شد. توصیه و اصلاح شیوه زندگی برای هر 3 نوع سردرد رایج در عمل بالینی توصیه می شود. اینها شامل کاهش کافئین، کاهش استرس و کاهش وزن نمونه های خوبی از این موضوع هستند.

 

خلاصه ای سریع از مدیریت سردرد

  • شیوه زندگی و مداخلات روانی می تواند برای میگرن مفید باشد.
  • نقطه ماشه ای و درمان دستی همراه با ورزش می تواند برای سردرد تنشی مفید باشد.
  • درمان دستی می تواند برای سردرد سرویکوژنیک مفید باشد.
  • کاهش کافئین، کاهش وزن و ذهن آگاهی تکنیک های مفیدی برای اصلاح سبک زندگی هستند.
  • یافته های این مطالعه دلفی با ادبیات موجود برای درمان سردرد مطابقت دارد.
0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *