فعالیت های پیش دبستانی که می توانید در خانه انجام دهید

فعالیت های پیش دبستانی که می توانید در خانه انجام دهید

فعالیت های پیش دبستانی که می توانید در خانه انجام دهید

هنگامی که فرزند خردسال شما شروع به حضور در پیش دبستانی می کند، شروع به درخواست برخی از فعالیت های مورد علاقه خود در خانه می کند. در اینجا چند مورد از رایج ترین انواع فعالیت های پیش دبستانی که علاقه کودکان را درگیر می کند و به آنها در یادگیری مهارت های جدید کمک می کند، آورده شده است.

• جمع آوری اشیا

اگر کودک پیش دبستانی خود را تشویق کنید تا اشیایی را در مسیر پیدا کند که نشان دهنده اطلاعات آموزشی هستند، یک پیاده روی ساده در اطراف بلوک یا سفر به پارک محلی می تواند یک فعالیت آموزشی باشد. اشیا کشف شده می تواند سنگ های خاص، برگ های افتاده، گلی از درختچه، پرهای پرنده یا هر شیئی باشد که چشم کودک را جلب کرده و علاقه او را برانگیزد. سپس کودک می تواند یک جعبه کفش را با رنگ و کاغذ ساختمانی تزئین کند تا اشیا کشف های سفر خود را ذخیره کند. در روزهای بارانی، می‌توانید این جعبه‌های اکتشافات را بیرون بیاورید و ببینید فرزندتان چقدر این تجربه را به یاد می‌آورد.

• شکل های پخت کوکی

این فعالیت ترکیبی از دو فعالیتی است که بیشتر کودکان پیش دبستانی دوست دارند، تشخیص اشکال و کوکی های خوشمزه. یک خمیر ساده برای کلوچه های شکری درست کنید یا خمیر از قبل آماده شده را از فروشگاه بخرید. خمیر را پهن کنید و با چاقوی کره ای دایره ها، مربع ها، مثلث ها و الماس ها را از خمیر جدا کنید. برای مدت زمان مناسب بپزید و برای یک غذای آموزشی خاص سرو کنید. شکل‌های مختلف آن در زمان‌های مختلف قهوه‌ای می‌شوند، بنابراین وقتی کوکی‌ها در فر هستند مراقب آن‌ها باشید.

• موسیقی بسازید

یکی دیگ از فعالیت های تفریحی آموزشی کودکان پیش دبستانی کار با موسیقی است. حتی اگر آلات موسیقی ندارید، می‌توانید با ساختن آلات موسیقی خود، رعایت زمان و ریتم را به فرزندان خود بیاموزید. یک جعبه خالی بلغور جو دوسر یا ماهیتابه فلزی را می توان با قاشق زد تا زمان را حفظ کند. یک قوطی خالی نوشابه را با نخود خشک پر کنید و روی آن را نوار چسب بزنید تا یک ماراکا تهیه کنید. تمرین ریتم را با راهپیمایی یا رقص ترکیب کنید و یک تمرین برای بدن و ذهن خواهید داشت. می‌توانید با ارائه فعالیت‌های جالبی که به او کمک می‌کند مهارت‌های اساسی خود را بهبود بخشد، از بهترین سال‌های یادگیری فرزندتان نهایت استفاده را ببرید.

  • با ساختن رنگ های خود، خمیر بازی، کاردستی خاک رس، چسب، خمیر و سایر لوازم هنری و صنایع دستی در هزینه خود صرفه جویی کنید.
  • بیاموزید که چگونه افق های هنری و صنایع دستی کودک خود را با یادگیری نحوه چاپ با غلتک و اسفنج، ساختن بتونه فوق العاده گوپ و احمقانه، ساخت پینیاتا کاغذی، فانوس چینی، افراد شیرینی زنجفیلی، تصویر ژله ای، بازی جواهرات خمیری، قاشق، بدون حضور او در پیش دبستانی گسترش دهید. افراد، یک چرخ سنجاق، یک بادبادک کیسه کاغذی، کلاه مهمانی، یک پروانه از کارتن تخم مرغ، یک گردنبند رشته فرنگی، یک هدبند پر یا یک زنجیر عروسک کاغذی.
  • ‌ با ایده‌هایی برای بازی در فضای داخلی مانند گلف روزنامه، جادوی آهنربایی، بازی گوش دادن، نور قرمز/نور سبز و عروسک‌های دستی از خستگی در طولانی‌ترین زمان‌های هوای بارانی یا سرد جلوگیری کنید.
  • به کودکان کمک کنید در آشپزخانه سرگرم شوند و کباب میوه، بستنی بستنی، کره بادام زمینی خانگی، ساندویچ با چهره شاد، کلوچه های الفبا، پنکیک حیوانات، ژل او، موجودات توپی پاپ کورن، و بهترین کوکی های شکلاتی چیپسی در سراسر جهان را یاد بگیرند. .
  • یکی دیگر از آموزش های پیش دبستانی، مهارت‌های عملی مانند چیدن میز، کنار گذاشتن ظروف نقره، مرتب کردن جوراب‌ها، تمرین خیاطی و نجاری را به کودک خود بیاموزید (کوبیدن سه راهی گلف به فوم با چکش اسباب‌بازی).
  • به کودک خود را با اعداد و شمارش با فعالیت‌هایی مانند «یک-دو، کفشم را ببندید»، گفتن زمان، جمع‌آوری سکه و تمبر، دسته‌بندی کارت‌های مختلط بر اساس اعداد و یادگیری نحوه پیدا کردن تاریخ امروز در تقویم، آشنا کنید. کودکان در پیش دبستانی کار با اعداد را آموزش می بینند.
  • با کار کردن روی یک پازل الفبا، درست کردن کوکی های الفبا، ساخت کتاب الفبا و اتصال نقطه ها به ترتیب حروف الفبا برای ساختن یک تصویر، کودک خود را برای خواندن بدون حضور در پیش دبستانی آماده کنید.
0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *