تقویت عضلات دست کودکان با تمرینات ساده در منزل

تقویت عضلات دست کودکان با تمرینات ساده در منزل

هدف از این تمرینات دست و فعالیت های انگشتی در منزل یا مهد کودک کمک به رشد مهارت های حرکتی ظریف و تقویت عضلات دست کودکان شما است. بچه های پیش دبستانی و مهدکودک به کمک زیادی نیاز دارند تا برای تمام دست خط هایی که قرار است در مدرسه ابتدایی انجام دهند آماده شوند.

گاهی اوقات کودکان زمانی که مهارت های حرکتی ظریف آنها برای کنترل مداد به اندازه کافی پیشرفت نکرده است، مداد را به طرز ناخوشایندی در دست می گیرند. تنوع فعالیت های حرکتی ظریفی که در زیر پیشنهاد می شود ممکن است به بهبود مهارت های حرکتی ظریف کودک و تقویت عضلات دست کودکان شما کمک کند تا کنترل بهتری با مداد فراهم شود.

 

فعالیت تقویت عضلات کل دست

  • جعبه های پول(قلک)
  • کارتن تخم مرغ و لوبیا
  • خمیر بازی

فعالیت های تقوبت عضلات سه بخشی انگشتان دست

  • برش قیچی
  • رنگ آمیزی سه بخشی
  • کاغذ پاره کردن
  • فعالیت های گیره لباس
  • مینی کاغذ مچاله

فعالیت برای کل دست

1.جعبه پول(قلک)

از یک جعبه پول معمولی یا یک ظرف بازیافتی استفاده کنید و فرزندتان را تشویق کنید که 2 یا 3 سکه را در دست بگیرد و آنها را یکی پس از دیگری بدون انداختن سکه های دیگر از درون جعبه بیاندازند.
اگر میزان تسلط کودک شما در این کار بیشتر شد تعداد سکه ها را افزایش دهید.

قرار دادن سکه در یک شکاف جانبی چالش برانگیزتر است!

اگر کودک شما از شکاف کناری استفاده می کند، مطمئن شوید که انگشت شست زیر انگشتان قرار دارد تا از تمرین حداکثر بهره را ببرید .

مراقب خوردن سکه ها توسط کودک باشید.

2. کارتن تخم مرغ و لوبیا

یکی دیگر از فعالیت های ارزان قیمت با وسایل منزل!

این همان مفهوم جعبه پول بالا است، اما با استفاده از لوبیا خشک و یک کارتن تخم مرغ.

در این مثال، با نوشتن یک عدد در داخل هر سوراخ، مفهوم عدد را تقویت می کنیم و کودک باید تعداد صحیح لوبیا را اضافه کند.

از کودکتان بخواهید چند لوبیا را در دست بگیرد و هر بار با حرکت دادن یک لوبیا تا نوک انگشتان، آنها را یکی یکی داخل ظرف قرار دهید. سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد، به خصوص برای بچه هایی با مهارت های حرکتی ضعیف!

3. خمیر بازی

پتانسیل این فعالیت قدیمی را دست کم نگیرید!

از کودک خود بخواهید قبل از استفاده از کاتر و سایر اسباب بازی های خمیر بازی، خمیر بازی را له کند، فشار دهد، بغلطد و بکوبد تا عضلات دستش حرکت کنند.

فعالیت های انگشت سه پایه

انگشت شست، اشاره و وسط انگشتانی هستند که برای کنترل مداد هنگام نوشتن استفاده می شوند. من به اینها انگشتان سه پایه می گویم.

این تمرینات دست در مهدکودک به کودک شما کمک می کند تا در اولین قدم برای ایجاد کنترل خوب مداد، استفاده از آن انگشتان را یاد بگیرد. تقویت عضلات دست کودکان به ویژه انگشتان سه پایه باعث تسلط بیشتری کودک برای کار با دست خود می شود.

انگشتان سه پایه

به کودک خود نشان دهید که چگونه انگشتان سه پایه را با یک کاغذ کوچک زیر انگشتر و انگشتان کوچک جدا کند .
سپس برخی از فعالیت های زیر را امتحان کنید.

1. برش قیچی

برش با قیچی یکی از بهترین تمرینات تقویت عضلات دست در مهدکودک است زیرا راهی عالی برای کار کردن انگشتان سه پایه با یکدیگر است.

مطمئن شوید که کودک شما از انگشتان سه پایه در سوراخ ها استفاده می کند و قبل از اینکه به سراغ شکل ها و تصاویر برود، تمرین زیادی برای بریدن خطوط مستقیم داشته باشید.

در بریدن با قیچی به فرزند خود کمک کنید.

2. رنگ آمیزی سه پایه

خوب، در این فعالیت از مداد رنگی استفاده می شود، حتی بچه هایی با مهارت های حرکتی خیلی ضعیف می توانند از رنگ آمیزی لذت ببرند!

از انگشتان سه پایه استفاده کنید تا مداد رنگی را صاف نگه دارید و رنگ را روی یک منطقه بزرگ بمالید، مانند یک دایره که در شرف بریدن است.

اگرچه مداد رنگی های مربعی و مثلثی عالی هستند، اما می توانند گران باشند، اما مداد رنگی های معمولی به همان خوبی این کار را انجام می دهند.

3. پاره کردن کاغذ

پاره کردن کاغذ می تواند سرگرم کننده باشد

شما یا فرزندتان می توانید نوارهایی را از صفحه پاره کنید. پس از آماده شدن نوارها، از کودک خود بخواهید نوارها را به مربع های کوچک در سراسر دانه پاره کند.

فرزندتان را تشویق کنید که از انگشتان سه پایه برای گرفتن کاغذ و پاره کردن آن استفاده کند. برای بهترین نتیجه، شست ها را رو به روی هم قرار دهید و سپس یک دست را به سمت بدن بکشید.

می‌توانید از مربع‌های کاغذی برای ساختن کولاژ استفاده کنید، که آن را به یک تمرین دستی عالی برای پیش‌دبستانی یا مهد کودک برای هر موضوعی تبدیل می‌کند.

4. فعالیت های گیره لباس

یک نقطه در یک طرف گیره لباس و دو نقطه در طرف دیگر بکشید. این به کودک شما نشان می دهد که انگشتان را کجا قرار دهد.

از گیره لباس برای برداشتن و انتقال وسایل استفاده کنید، یا از کودکتان بخواهید تعدادی گیره لباس را بردارد و بگذارد، مطمئن شوید که انگشتان سه پایه به درستی استفاده شده است. این تمرین تاثیر زیادی در تقویت عضلات دست و انگشتان دارد.

5. کاغذ های مچاله کوچک

مچاله کردن تکه های کوچک پارچه یا دستمال کاغذی به شکل توپ یک تمرین انگشت سه پایه خوب است و همچنین تزئینی عالی برای فعالیت های صنایع دستی است.

 

3.5/5 (2 دیدگاه ها)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *