آیا ایجاد مرز برای نوجوانان خوب است؟

آیا ایجاد مرز برای نوجوانان خوب است؟

آیا ایجاد مرز برای نوجوانان خوب است؟

کودکان در هر سنی به مرزها نیاز دارند، اما نوجوانان ممکن است بیش از همه به آنها نیاز داشته باشند. بنظر شما آیا ایجاد مرز برای نوجوانان خوب است؟ اگرچه وسوسه انگیز است و ممکن است منطقی به نظر برسد که محدودیت های کمتری به نوجوان خود بدهید، اما این امر مشکلات بیشتری را برای او و شما ایجاد می کند. نوجوانان هنوز بالغ نشده اند، و اگرچه مهم است که آزادی های بیشتری نسبت به یک کودک کوچکتر برای آنها فراهم کنید، برای ایجاد مرز برای نوجوانان می باید با یکدیگر، بحث کنید و اعمال کنید.

دوران نوجوانی هم برای نوجوانان و هم برای خانواده آنها می تواند سخت ترین سال باشد. اما عصبانیت‌ها، شانه‌های سرد، و فریاد زدن‌ها باید به شما یادآوری کنند که هنوز با یک کودک سر و کار دارید. نوجوان شما به پارامترهایی نیاز دارد و این وظیفه شماست که آنها را ایجاد کنید.

امنیت و سلامت نوجوان خود را در کانون ایجاد مرز هایی قرار دهید که برای آنها ایجاد می کنید. محدودیت هایی که انتخاب می کنید برای هر نوجوان متفاوت است، حتی اگر اندکی باشد. این ممکن است ظاهر بی عدالتی ایجاد کند، اما ضروری است. هر نوجوانی منحصر به فرد است و با توجه به شخصیت خود با خطرات مختلفی روبرو خواهد شد. برای برخی ممکن است حساسیت به فشار همسالان باشد. برای دیگران، ممکن است به سلامت خود بی توجهی شود.

بخش مهمی از ایجاد مرز برای نوجوانان خود این است که قبل از تصمیم گیری در مورد آنها با شریک زندگی خود صحبت کنید. هر دوی شما باید درک کنید که چه رفتارهایی قابل قبول است و چه رفتارهایی قابل قبول نخواهد بود، در حالی که یک جبهه متحد ارائه می دهید و از یکدیگر در اجرای این مرزها حمایت می کنید. نباید بین شما دو نفر سوء تفاهم وجود داشته باشد زیرا این امر می تواند باعث سردرگمی شود یا جایی برای دستکاری کودک شما ایجاد کند.

هنگامی که هر دوی شما به خوبی بر محدودیت هایی که می خواهید اعمال کنید کنترل کردید، آنها را با نوجوان خود در میان بگذارید. در مورد آنچه از آنها انتظار می رود، استدلال پشت ایجاد مرز برای نوجوانان و عواقب اعمال آنها در صورت مخالفت با شما، شفاف باشید. اگرچه ممکن است فرزندتان با شما موافق نباشد یا از شما راضی نباشد، ایجاد گفتگو باید به شما کمک کند تا حد و مرزهای خود را اعمال کنید. از آنجایی که نوجوانان در آن مرحله ناخوشایند بین دوران کودکی و بزرگسالی هستند، شرکت دادن آنها در بحث در مورد قوانین خانه باعث می شود آنها احساس کنترل بیشتری کنند یا حداقل از آنچه در حال وقوع است آگاه شوند.

هنگامی که قوانینی را تعیین کردید، لازم است آنها را اجرا کنید. ثبات و قابلیت اطمینان برای نوجوانان به اندازه خود مرزها مهم است. با تغییرات زیادی که در اطراف آنها وجود دارد، باید ثابت قدم و قابل اعتماد بمانید، بنابراین نوجوان شما بداند که شما در مورد قوانین جدی هستید.

نوجوانان به اندازه هر کودک کوچکتر به والدین نزدیک نیاز دارند. آنها در معرض خطر هستند زیرا بین کودکی و بزرگسالی قرار دارند. اگرچه آنها ممکن است نخواهند آن را اعتراف کنند، آنها هنوز بچه هستند و به شما نیاز دارند که آنها را والدین کنید.

ایجاد مرز برای نوجوانان باید در مورد ایمنی و سلامت آنها باشد. قوانین خود را با نوجوان خود در میان بگذارید و به آنها بگویید که چرا بر این رفتار و این مرزها پافشاری می کنید. به آنها اجازه دهید بدانند که این برای رفاه آنها است و به این دلیل که برای شما مهم است. اجازه ندهید کج خلقی یا بحث و جدل شما را از اجرای این قوانین باز دارد. ثابت بمانید و نتیجه را خواهید دید.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *