مشکلات مهارت حرکتی دیداری

مشکلات مهارت حرکتی دیداری

مشکلات مهارت حرکتی دیداری

در یادداشت گذشته سعی شد تا با مهارت حرکتی دیداری بیشتر آشنا بشید در این یادداشت قصد داریم تا مشکلات مرتبط با مهارت حرکتی دیداری را با یکدیگر مرور کنیم. همراه ما باشید.

اگر مشکوک به مشکلات دیداری هستید چه؟ هنگامی که پس از غربالگری توسط کاردرمانگر مشکوک به مشکلات بینایی می شود، بهتر است خانواده را به یک اپتومتریست رشدی ارجاع دهید.

یک اپتومتریست رشد یک ارزیابی کامل را تکمیل می کند و نیاز به لنزهای اصلاحی، درمان بینایی یا یک برنامه خانگی را برای رفع نگرانی های بینایی تعیین می کند.

به عنوان کاردرمانگر، ضروری است که مشکلات بینایی را قبل از درمان دست خط یا تاخیر در یکپارچگی حرکتی دیداری رد کنیم تا از بهترین مسیر ممکن برای رشد و موفقیت برای کودک اطمینان حاصل کنیم.

ابزار غربالگری بینایی کاردرمانی کاردرمانگران مشکلات بینایی را بررسی می‌کنند تا تعیین کنند چگونه ممکن است بر وظایف عملکردی تأثیر بگذارند. غربالگری بصری می تواند در محیط کلاس درس، در محیط های بستری، در درمان سرپایی، و در مداخله اولیه یا مراقبت در منزل انجام شود.

این ابزار غربالگری بصری توسط یک کاردرمانگر ایجاد شده است و اطلاعاتی در مورد اصطلاحات بصری، سوالات متداول در مورد مشکلات بینایی، انواع تکنیک های غربالگری بصری و سایر ابزارهایی که درمانگران در غربالگری های بصری ارزشمند خواهند یافت، ارائه می دهد.

مهارت های ادراکی بصری جزء مهمی از مهارت های حرکتی دیداری را تشکیل می دهند. برای بچه‌ها، این توانایی‌ها برای خیلی چیزها ضروری هستند… از مراقبت از خود گرفته تا مهارت‌های حرکتی ظریف، تا مهارت‌های حرکتی درشت… همه بخش‌های رشد کودک نیاز به درک بصری دارند. قطعات زیادی برای اصطلاح غول پیکر “ادراک بصری” وجود دارد.

ادغام فعالیت حرکتی دیداری

وقتی صحبت از بینایی به میان می آید، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد! با بررسی نقاط عطف رشد ادغام حرکتی بصری برای مهارت‌های مناسب سنی که کودکان معمولاً از سنین 0 تا 5 سالگی به آنها تسلط دارند، شروع کنید.

یکپارچگی حرکتی بینایی را می توان به عنوان هماهنگی ادراک بصری و کنترل حرکت ظریف تعریف کرد. یکپارچگی حرکتی بینایی به ما این امکان را می دهد که از چشم ها و دستان خود به طور هماهنگ برای انجام کارهایی مانند کپی کردن حروف یا اعداد، شکل دادن به اشکال، کپی کردن الگوها یا کارهای دیگر استفاده کنیم.

فعالیت های یکپارچه سازی حرکتی بصری

فعالیت های زیر برای توسعه توانایی ادغام و هماهنگی ورودی های بصری با مهارت های حرکتی طراحی شده اند. من فعالیت ها را به حوزه های مختلف تقسیم می کنم. برای یافتن توضیحات بیشتر در مورد هر منطقه روی پیوندهای اصلی کلیک کنید.

این فعالیت‌های حرکتی دیداری روش‌های قدرتمندی برای کار بر روی زیر حوزه‌های مختلف پردازش بصری هستند که بر عملکرد، خواندن، دست‌نویسی، مهارت‌های ریاضی، ورزش و موارد دیگر تأثیر می‌گذارند.

فعالیت های حرکتی دیداری

هماهنگی دست و چشم استفاده از اطلاعات دریافتی از طریق سیستم بینایی برای هماهنگ کردن دست ها با کنترل، به منظور تکمیل یک کار، مانند دست خط یا گرفتن توپ است.

به کمک بیشتری نیاز دارید؟

اگر فکر می کنید فرزند یا دانش آموز شما ممکن است برخی از این مشکلات را داشته باشد که منجر به مشکلاتی در دست خط می شود، صحبت با یک کاردرمانگر می تواند بسیار مفید باشد.

 

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *