نکاتی برای گفتار درمانی آنلاین

نکاتی برای گفتار درمانی آنلاین

اگر به این فکر می‌کنید که آیا قرارهای ملاقات گفتار درمانی آنلاین به فرزندانتان کمک می‌کند یا خیر، خواندن این مطلب عالی است.

آسیب شناسان گفتار ما در یک تفاهم رو به رشد تجربه گسترده و آموزش مداوم در کار با کودکان و نوجوانان در چارچوب قرار ملاقات های آنلاین دارند. ما منابع آنلاین، بازی‌ها و استراتژی‌های زیادی داریم که به فرزند شما کمک می‌کند تا در ارزیابی و درمان برای رسیدن به اهداف خود شرکت کند.

پس از سال‌ها قرار ملاقات آنلاین (و احتمالاً هزاران قرار ملاقات از زمان شروع COVID-19)، ما پنج نکته اصلی خود را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم از قرارهای آنلاین آسیب‌شناسی گفتار خود نهایت استفاده را ببرید.

کودک خود را برای قرار ملاقات آنلاین آسیب شناسی گفتار آماده کنید

اگر فرزند شما قبلاً هرگز در یک قرار ملاقات آنلاین شرکت نکرده است، ممکن است کمی عصبی یا ناآرام باشد. قبل از قرار ملاقات می توانید:

  • یک داستان اجتماعی در مورد آنچه که از فرزندتان انتظار دارید بخوانید.
  • تعدادی از اسباب بازی ها، عکس ها، کتاب ها یا بازی های مورد علاقه فرزندتان را جمع آوری کنید تا به آسیب شناس گفتار خود نشان دهید. این یک راه عالی برای شروع یک قرار ملاقات با آسیب شناس گفتار است و به کودک شما کمک می کند احساس راحتی کند.
  • ممکن است فرزند شما بخواهد حیوان خانگی خود را به آسیب شناس گفتار نشان دهد. یادم می آید سال گذشته یکی از دوستان کوچکم از کامپیوتر پایین پرید و به من گفت صبر کنم تا حیوان خانگی خود را به من نشان دهد. منتظر ماندم و انتظار داشتم گربه یا سگی به چشم بیاید و در عوض او در حالی که یک بز عظیم الجثه حمل می کرد به صفحه بازگشت! این موضوع باعث شد تا در مورد آن صحبت کنیم و فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای توسعه زبان را تشویق کردیم.

یک بار به صورت تمرینی، جلسه ای را با یک دوست یا آشنا بگذارید

اگر قبلاً هرگز در یک قرار ملاقات آنلاین شرکت نکرده اید، ممکن است ایده خوبی باشد که با یکی از دوستان یا اعضای خانواده تمرین کنید. این به شما امکان می‌دهد مشکلات فنی را که ممکن است داشته باشید حل کنید، ببینید نرم افزار مورد نظر چگونه کار می‌کند، و همچنین به فرزندتان نشان دهید که قرارهای آنلاین می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

در مورد افزایش مهارت های اجتماعی با گفتاردرمانی بدانید.

برای موفقیت برنامه ریزی کنید

با انجام چند مرحله ساده قبل از قرارهای ملاقات آنلاین خود، می توانید قرار ملاقات را برای موفقیت تنظیم کنید. پیشنهادات ما عبارتند از:

  • حداقل یک ساعت قبل از قرار آنلاین، صفحه نمایش را خاموش کنید. اگر به او بگویید بازی یا نمایش مورد علاقه خود را خاموش کند تا بیاید و خواندن یا گفتن صداهای گفتار خود را تمرین کند، ممکن است خیلی خوشحال نباشد. زمانی که آنها قبل از قرار ملاقات با آنها فاصله دارند، می تواند به آنها در انتقال و تعامل کمک کند.
  • مطمئن شوید که کودک شما قبل از قرار ملاقات، نوشیدنی و غذای سالم برای خوردن داشته است. و رفتن به توالت را نیز فراموش نکنید!
  • فرزندتان را تشویق کنید تا قبل از قرار ملاقات، ورزش یا فعالیتی را انجام دهد تا تکان هایش را بیرون بیاورد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که فعالیت بدنی می تواند مغز ما را برای یادگیری آماده کند.
  • یک مکان اختصاصی برای قرارهای آنلاین فرزندتان به دور از حواس‌پرتی و سر و صدا ایجاد کنید.
  • اسباب بازی یا فعالیتی داشته باشید که کودک شما را در حین صحبت و برنامه ریزی با آسیب شناس گفتار خود سرگرم کند.

در قرار ملاقات ها شرکت فعال داشته باشید

در جلسات آنلاین حتماً کنار فرزندتان بنشینید. به عنوان والدین، شما برای کمک به مشارکت در جلسه و حمایت از فرزندتان حیاتی هستید.

ما دوست داریم که خانواده‌هایمان به عنوان شرکت‌کنندگان فعال در درمان فرزندشان باشند. ما همچنین می دانیم که وقتی والدین و مراقبان نقش فعالی در مداخله فرزند خود دارند، آنها سریعتر به اهداف خود می رسند. آسیب شناس گفتار شما به شما اطلاع می دهد که چگونه می توانید در طول قرار ملاقات ها درگیر شوید.

گاهی اوقات، برخی از کودکان ممکن است برای قرارهای آنلاین مناسب نباشند، اما اجازه ندهید این زمان با آسیب‌شناس گفتار خود تلف شود. کودک خود را با چند اسباب بازی یا میان وعده آماده کنید و از آن زمان برای بحث و تبادل نظر در مورد فعالیت های تمرینی خانگی استفاده کنید که از کودک شما برای دستیابی به اهداف ارتباطی یا تغذیه اش حمایت می کند!

صادق باشید و تسلیم نشوید

برای برخی از کودکان ممکن است چند جلسه طول بکشد تا آنها وارد شیار گفتار درمانی آنلاین شوند، اما ذهن خود را نسبت به روش های جدید یادگیری حفظ کنید و همیشه در مورد نحوه انجام آن به آسیب شناس گفتار خود بازخورد بدهید. هر ایده ای که ممکن است داشته باشید استقبال می شود، و اگر فکر می کنید چیزی کمی مشکل است، فقط به ما اطلاع دهید. انعطاف پذیر بودن با رویکرد ما چیزی است که به شما و فرزندتان کمک می کند در این زمان دشوار به رشد خود ادامه دهید.

آسیب شناسان گفتار ما عاشق اندیشیدن راه های جدید و هیجان انگیز برای درگیر کردن کودکان برای قرار ملاقات آنلاین هستند! بنابراین، به یاد داشته باشید که ویدیو و صدا را روشن کنید و برای یادگیری آماده شوید – ما می توانیم بقیه کارها را انجام دهیم!

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *