تمریناتی برای بهبود دید مستقیم کودک

تمریناتی برای بهبود دید مستقیم کودک

تمریناتی برای بهبود دید مستقیم کودک

برای بچه های ما که برای بهبود دید مستقیم خود به چالش کشیده می شوند. محیط، یا کسانی که برای نشان دادن جستجو کلمات در خواندن یا موارد دیگر تلاش می کنند. تجارب یادگیری، فعالیت‌هایی که برای ارتقای تعقیب‌ها و چشم‌ها طراحی شده‌اند، تمرین می تواند مفید باشد. فعالیت های بینایی ذکر شده در اینجا می تواند مفید باشد، پرداختن به پیگیری های ساده ورودی بینایی. تعقیب های بینایی یا تکان دادن است یک مهارت بینایی حرکتی که بخشی ضروری از پردازش بینایی است.

ورزش های چشمی مختلف که می تواند به روش های سرگرم کننده به عنوان بخشی از تفریح انجام شود. درمان به سمت مهارت های بهبود دید مستقیم.

بهبود دید مستقیم کودک

ابتدا، بیایید به این بپردازیم که فعالیت های بینایی چیست و چگونه هستند.

مهارت های بینایی مانند جستجو اشیا، یا بهبود دید مستقیم، یک مهارت پردازش بینایی است که به ما امکان می دهد مشاهده جزئیات درک و بازیابی کنیم. این یک بخش ضروری از خواندن و یادگیری است.

تعقیب اشیا با چشم چیست؟

تعقیب بینایی اصطلاح دیگری برای ردیابی بینایی است. ردیابی بینایی یک مهارت بینایی حرکتی است که برای یادگیری، خواندن و بسیاری از وظایفی که انجام می دهیم ضروری است. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد ردیابی بینایی وجود دارد. همچنین برای بهبود ردیابی بینایی، از بررسی این فعالیت‌ها لذت خواهید برد.

مهارت های پردازش بینایی تاثیر زیادی بر یادگیری دارد. در واقع، این یکی از مهارت های بینایی است که می تواند یادگیری را به گونه ای تحت تأثیر قرار دهد که همیشه مستقیماً قابل مشاهده نیست.

مهارت های بینایی مانند ردیابی بینایی، یا بهبود دید مستقیم، یک مهارت پردازش بینایی است که به ما امکان می دهد اطلاعات بینایی را درک و بازیابی کنیم. این یک بخش ضروری از خواندن و یادگیری است.

فعالیت هایی برای بهبود دید مستقیم

این فعالیت‌های ردیابی بینایی راه‌های ساده و خلاقانه‌ای برای کار بر روی حرکت چشم و حرکات صاف چشم هستند. کودکان می توانند این فعالیت ها را به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی و در حین کار بر روی مهارت های عملکردی در یک شغل انجام دهند.

1. تنفس آرامش بخش کشش چشم: این فعالیت ردیابی بینایی راهی برای کار بر روی کارهای آرام به روشی بسیار آگاهانه است. درست مانند یوگا که باعث آگاهی بدن و احساس حضور می شود، این فعالیت کششی چشم راهی عالی برای آرام کردن کلاس در طول یک روز شلوغ مدرسه است.

تنفس آهسته و عمیق را با حرکات عمدی چشم ترکیب کنید. بچه‌ها می‌توانند دستورالعمل‌ها را تماشا کرده و دنبال کنند تا نفس‌های عمیق بکشند و به آرامی به یک جهت نگاه کنند. وقتی بچه ها به بالا نگاه می کنند و نفس می کشند یا به چپ نگاه می کنند و نفس می کشند، حتی می توانند از این تمیرین به عنوان یک استراتژی مقابله ای جهت جلوگیری از کاهش سرعت بهبود دید مستقیم استفاده کنند.

2. برچسب چراغ قوه: از یک چراغ قوه برای کمک به بچه ها برای بهبود دید مستقیم و دنبال کردن یک هدف در جهات مختلف استفاده کنید. یک دایره، حرف بزرگ “H”، مثلث، خطوط مستقیم/مورب و غیره را امتحان کنید. برای اینکه این فعالیت را سرگرم کننده تر کنید، سعی کنید یک بالون خالی شده را به بالای چراغ قوه اضافه کنید. بچه ها را تشویق کنید تا صورت خود را ثابت نگه دارند، زیرا آنها فقط از چشم ها برای دنبال کردن نور استفاده می کنند.

3. عروسک‌های خیمه شب بازی کاردستی: عروسک‌های شخصیت‌های چوب دستی کوچک را ایجاد کنید تا یک نشانه بینایی به عنوان یک پیام بینایی برای پیروی از الگوهای حرکتی ایجاد کنید. این عروسک های خیمه شب بازی یک ابزار عروسک خیمه شب بازی عالی برای تعقیب، بهبود دید مستقیم و ردیابی بینایی هستند.

4. یک توپ را روی سطح شیبدار بغلتانید و از کودک بخواهید چشمش را به توپ نگاه دارد! برخی از ایده ها عبارتند از ایجاد یک سطح شیب دار با یک تخته پوستر و کتاب. به سادگی یک توپ کوچک را به آرامی از سطح شیب دار بالا بیاورید و بچه ها می توانند توپ را در حین غلتیدن تماشا کنند. همچنین سعی کنید کودک را جلوی سطح شیب دار بنشیند و مسئول چرخاندن توپ باشد. جایی که توپ باید به آن برسد را علامت بزنید و بایستد تا کودک همزمان با حرکات درجه بندی شده کار کند. نشستن در مقابل سطح شیب دار همگرایی بینایی، بهبود دید مستقیم و همجوشی دوچشمی را نیز تشویق می کند. این فعالیت با یک توپ بزرگ مانند توپ ضربه ای و رمپ پیاده رو نیز به خوبی کار می کند.

5. برچسب چشمی دو نور: از دو چراغ رنگی مختلف استفاده کنید (قلم های با روکش روشن به خوبی کار می کنند). فلاش یک رنگ و سپس رنگ دیگر. بچه‌ها می‌توانند چشم‌های خود را از رنگی به رنگ دیگر حرکت دهند یا دستورالعمل‌ها را دنبال کنند تا در هنگام تغییر به دو نور نگاه کنند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *