اسکن بصری چیست؟

اسکن بصری چیست؟

اسکن بصری جزء پردازش بینایی است

اسکن بصری جزء پردازش بینایی است که برای هر کاری که ما انجام می دهیم بسیار مهم است! از دریافت اطلاعات بصری گرفته تا استفاده از آن اطلاعات در تصمیم گیری و فعال کردن اقدامات… پردازش بینایی یک مهارت بینایی حرکتی است که گاهی برای کسانی که با مهارت های پردازش بصری دست و پنجه نرم می کنند مشکل است. در زیر، اطلاعاتی در مورد اسکن بصری خواهید یافت، از جمله اینکه این جزء کنترل چشمی چگونه به نظر می رسد، اسکن بصری واقعاً به چه معناست، و چرا مشاهده به عنوان یک مهارت بصری برای یادگیری، وظایف عملکردی، مهارت های عاطفی اجتماعی، عملکرد اجرایی و سایر توانایی های شناختی مورد نیاز است. ، و تقریباً هر کاری که انجام می دهیم!

اسکن بصری چیست؟

  • پردازش بینایی هنگام عبور از جاده متوجه خودرویی است که در گوشه ای پارک شده است.
  • پردازش بینایی یافتن تکالیف شب گذشته در یک کوله پشتی به هم ریخته است.
  • پردازش بینایی، قرار دادن یک کفش همسان در سطل زباله در پایین کمد است.
  • پردازش بینایی یافتن یک شلوار در کمد برای پوشیدن در یک روز سرد است.
  • پردازش بینایی در حال تنظیم جدول است.
  • پردازش بینایی به دنبال والدین گمشده در یک زمین بازی شلوغ است.

اسکن بصری چیزهای زیادی است! در عوض، ردیابی بصری در بسیاری از کارها مورد استفاده و مورد نیاز است. مشاهده برای مستقل بودن، ایمن ماندن، تصمیم گیری، سازماندهی ماندن، کمک به دیگران، نقش مهمی در محل کار، موفقیت در مدرسه، یادگیری و رشد به عنوان یک فرد، و موارد دیگر لازم است!

کنترل چشمی

اسکن بینایی بخشی از سیستم حرکتی چشم است که به چشم اجازه می دهد اطلاعات را دریافت کند. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد اختلال عملکرد چشمی و فعالیت هایی که می تواند به رفع این ناحیه کمک کند، آورده شده است. اسکن بخشی از اجزای بینایی – پذیرنده سیستم بینایی را تشکیل می دهد.

کنترل بینایی حرکتی که به ما امکان می دهد اطلاعات را دریافت کنیم شامل تعقیب بصری یا ردیابی و حرکات ساکادیک چشم یا اسکن است. ماهیچه های چشم این حرکات را به صورت ارادی و انعکاسی کنترل می کنند.

تعقیب با چشم چیست؟

ساکاد بینایی حرکت چشم به سمت محرک های بینایی است. این حرکت چشم ها در اسکن بصری به چشم ها اجازه می دهد تا روی مهم ترین قسمت محرک های بینایی تمرکز کنند. این به ما این امکان را می دهد که به یک کلمه، عبارت یا موضوع خاص در متنی توجه کنیم. می توانید ببینید که چگونه برای درک مطلب و نوشتن انشا در محیط مدرسه به اسکن نیاز است.

اسکن بصری به نظر می رسد …
تمرکز دقیق چشمان ما روی یک جفت لباس گرم پنهان شده در کمد، ایمنی و اطلاعات مهمی را برای هدایت عملکرد اجرایی و تصمیم‌گیری فراهم می‌کند.

توانایی چشم آنها برای تمرکز بر جزئیات به ما این امکان را می دهد تا متوجه فرزند گمشده خود در یک فروشگاه شلوغ شویم و پیدا کنیم. این اعمال حرکتی چشم ها هم با قصد و هم به صورت خودکار اتفاق می افتد، بنابراین ما ایمن هستیم، اطلاعات بصری مورد نیاز خود را پیدا می کنیم و ایمن هستیم.

در عین حال، اطلاعات غیرضروری نفی می‌شود و به اطلاعاتی که ما به دنبال آن هستیم، اجازه دریافت و در نتیجه پردازش برای استفاده در کارهای حرکتی بینایی، هماهنگی دست و عملکرد را می‌دهد.

اسکن بصری و ادراک بصری

شما می توانید ببینید که چگونه مشاهده همراه با ادراک بصری کار می کند. همانطور که اسکن می کنیم، باید تمایز قائل شویم، اطلاعات لازم را از اطلاعات پس زمینه بیرون بکشیم، از بسته شدن بصری استفاده کنیم و توجه بصری را حفظ کنیم. به همین ترتیب، برای دسترسی به اطلاعات، مهارت‌های ادراکی بصری نیاز به توانایی اسکن محیط دارد.

اسکن بصری برای خواندن و یادگیری مورد نیاز است. در اینجا فعالیت هایی برای ایجاد اسکن بصری در کودکان طراحی شده است.

فعالیت های اسکن بصری

در اینجا یک فعالیت اسکن بصری است که شامل یک جزء حرکتی است. هماهنگی چشم و دست با پردازش بینایی، مهارت‌های ادراکی بصری و ادغام حرکتی آن اطلاعات برای یک کار همراه است و به آن نیاز دارد.

این فعالیت اسکن بصری یک فعالیت کم آمادگی است که می تواند با موضوعات مختلف یا برای پرداختن به سطوح مختلف استفاده شود.

برای فعالیت‌های آسان‌تر که به انواع مهارت‌های حرکتی ادراکی و دیداری می‌پردازند، این فعالیت‌های اسکن بصری را دوست خواهید داشت.

این پیچ و خم ریاضی حباب بسته بندی یک روش سرگرم کننده برای کار بر روی اسکن بصری و همچنین سایر زمینه های مهارتی است. بچه ها بازخورد شنیداری و حس عمقی را نیز دوست خواهند داشت.

تانگرام و یافتن قطعات صحیح پازل مانند مواردی که تنگرام ها از ناحیه پشتیبانی می کنند، راه بسیار خوبی برای تشویق اسکن بصری و همچنین اجزای ادراکی و حرکتی پردازش بصری است. این تانگرام های مقوایی روشی مقرون به صرفه و سرگرم کننده برای بازی و توسعه مهارت ها هستند.

این فعالیت نامه جستجو و پیدا کردن یک فعالیت کم آمادگی و سریع است که در سنین و سطوح مختلف قابل استفاده است. کارهای دست خط را ضمیمه کنید تا برای بچه های بزرگتر عالی باشد. بچه‌های کوچک‌تر می‌توانند روی تشخیص حروف کار کنند و در عین حال به مهارت‌های حرکتی چشم، ادراک بصری و اجزای حرکتی بپردازند.

روی پردازش بینایی با یک بازخورد خوشمزه، با استفاده از کوکی‌های حروف یا کراکر کار کنید! این Letter Cookie Seek یک راه عالی برای کار بر روی مهارت های بصری مورد نیاز برای بسیاری از زمینه ها است.

به دنبال فعالیت های اسکن بصری بیشتر برای بچه ها هستید؟ برخی از این موارد را امتحان کنید:

  • یک توپ پینگ پنگ را از فردی به فرد دیگر روی میز بغلتانید. آن را با چشمان خود تماشا کنید، سر خود را ثابت نگه دارید!
  • ردیابی تصاویر روی جعبه نور.
  • بازی های چراغ قوه
  • جستجو و یافتن حسی
  • فعالیت های پردازش بصری بیشتر

 

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *