نحوه آموزش مسئولیت پذیری به کودکان چگونه است؟

نحوه آموزش مسئولیت پذیری به کودکان چگونه است؟

آموزش مسئولیت پذیری به کودکان

آموزش مسئولیت پذیری به کودکان یکی از کارهایی است که شما به عنوان والدین دارید. فکر کردن به آن دلهره آور است اما ضروری است. بسیاری از بزرگسالان مسئولیت را درک نمی کنند، نه در قبال خودشان، نه در قبال امور مالی خود یا برای دیگران. اما آموزش مسئولیت پذیری به فرزندتان لازم نیست غیرممکن باشد. حتی لازم نیست سخت باشد. کودکانی که بزرگسالانی مسئولیت پذیر می شوند، معمولاً در سال های جوانی راهنمایی هایی داشته اند. به آنها این فرصت داده شده است که به نوعی به خانواده کمک کنند، در مورد پول به آنها آموزش داده شده است و به آنها استقلال داده شده است تا یاد بگیرند که به خودشان تکیه کنند.

اگر چه کودکان باید اجازه داشته باشند که در زمان بزرگ شدن کودک باشند، آموزش مسئولیت پذیری به آنها از سنین پایین به همان اندازه مهم است. یکی از راه‌های آموزش این کار، انجام کارهای روزمره است. داشتن مسئولیت در اطراف خانه، و کمک به خانواده، می تواند به آنها کمک کند تا در مورد مسئولیت پذیری یاد بگیرند. کارها همچنین به آنها در مورد احترام می آموزد. آنها یاد می گیرند به کارهایی که والدینشان برای آنها انجام می دهند، اسباب بازی ها و وسایلی که به آنها داده می شود احترام بگذارند و به توانایی خود برای کمک به روشی معنادار احترام بگذارند.
یکی از بزرگترین مشکلات برای بزرگسالان مدیریت پول است. عادات خوب را باید در دوران کودکی آموخت تا از قبل تمرین لازم را داشته باشند. دادن کمک هزینه به فرزندتان اولین قدم در آموزش مسئولیت پذیری مالی است. برای به دست آوردن کمک هزینه، کودکان باید همانطور که بعداً در زندگی انجام می دهند، در کارهای خود با هم رقابت کنند. به آنها در مورد پس انداز و خرج کردن مسئولانه آموزش دهید، اما سپس به آنها اجازه دهید که خودشان تصمیم بگیرند. اینجاست که آن‌ها می‌توانند با خیال راحت در مورد پول اشتباه کنند و یاد بگیرند که چگونه با آن به نفع خودشان رفتار کنند. این جایی است که می‌توانید به آن‌ها در مورد خیریه بیاموزید، تا در بزرگسالی نه تنها بدانند که چگونه در قبال خود مسئول باشند، بلکه چگونه به دیگران کمک کنند.

بسیاری از والدین مدرن تشویق می کنند که فرزندتان را در پشم پنبه بپیچید. اما داشتن میزانی از استقلال جایی است که آنها یاد می گیرند به خودشان تکیه کنند. کودکان با وادار شدن به مواجهه با پیامدهای اعمالشان مسئولیت پذیری را یاد می گیرند. سعی نکنید به طور کامل از آنها در برابر خودشان یا تصمیماتشان محافظت کنید. یادگیری از اشتباه کردن ناشی می شود و بهتر است در کودکی این اشتباهات را مرتکب شوید که عواقب آن چندان شدید نباشد. از اینکه به فرزندتان اجازه دهید وقت خود را تنها بگذراند یا از اینکه اجازه دهید او در مورد زمان، سرگرمی ها و دوستانش تصمیم بگیرد نترسید. استقلال لازم را به آنها بدهید تا تبدیل به بزرگسالانی مسئولیت پذیر شوند که می دانند چگونه از خود مراقبت کنند.

آموزش مسئولیت پذیری به کودکان لازم نیست غیرممکن باشد. اگرچه بسیاری از بزرگسالان در جهان وجود دارند که معنای مسئولیت را نمی دانند، این مورد برای فرزندان شما لازم نیست. به آنها بیاموزید که از طریق کارهای خانگی متناسب با سنشان مشارکت کنند و آنها بهتر قدردان کارهایی که برای آنها انجام می دهید و کارشان چیست. وقتی کارهایشان را انجام دادند به آنها کمک هزینه هفتگی یا ماهانه بدهید و به آنها اجازه دهید هر طور که می خواهند خرج کنند. چه خرج‌کننده و چه خسیس، درس‌های مالی خواهند آموخت که تا بزرگسالی نیز ادامه خواهد داشت. و به آنها استقلال بدهید تا یاد بگیرند خودشان را سرگرم کنند، خودشان تصمیم بگیرند و با عواقب آن تصمیمات زندگی کنند. پایه های اساسی مسئولیت را در دوران کودکی به آنها بدهید و به آنها یاد خواهید داد که بزرگسالانی باشند که جهان به آنها نیاز دارد.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *