10 نکته انتخاب اسباب بازی کودکانی با تاخیر در حرف زدن – قسمت دوم

اسباب بازی

در ادامه مقاله قبلی، به اسباب بازی های مناسب برای کودکانی که دیر به حرف می آیند می پردازیم.

از اسباب بازی هایی استفاده کنید که آنها را به حرکت وا می دارد

خیلی مهم است که بچه هایتان را به جنب و جوش در آورید! حتی زمانی که در داخل خانه هستید. ساختن دژها و تونل ‌ها راه‌ های بسیار خوبی برایبه جرکت در آوردن آن ها در داخل خانه است، بدون اینکه واقعاً نیازی به خرید اسباب‌ بازی‌های خاص برای این منظور باشد.

اگر خانه تان سرامیکی است می توانید فقط با پوشیدن جوراب روی آن ها سر بخورید. می توانید با کوسن های مبل یا بالش ها و پتویتان، روی زمین فراز و نشیب درست کنید و حس کوه نورد ها را بگیرید.

از توپ بازی غافل نشوید که حتی در خانه هم دوای درد است. حتی نیازی به پرت کردن آن به اطراف هم نیست – اگر نگران وسایل خانه هستید- فقط کافیست آن را از این طرف به آن طرف بغلطانید!

درباره آبریزش دهان و مفیدترین راه‌های درمان آن بیشتر بدانید.

بیرون رفتن را فراموش نکنید

شما مجبور نیستید اسباب بازی های مخصوص فضای باز بخرید. رفتن به پارک عالی و رایگان است! اما گاهی اوقات پارکی در نزدیک منزلتان نیست یا رسیدن شما و بچه ها به آنجا دشوار است و احتیاج به طی کردن مسافت زیادی دارد… بنابراین در اینجا برخی از اسباب بازی های منتخب در فضای باز ذکر شده است:

یک سطل بزرگ یا یک استخر کوچک ( مثلا استخر های بادی )

  • سطل، فنجان، قاشق (باز هم، این ها می توانند فقط از آشپزخانه شما باشند…
  • بیل یا بیل کوچک برای حفاری
  • خانه بازی ( مثلا آن هایی که با شن درست می شوند)

کمیت مهم نیست، کیفیت چیزی است که اهمیت دارد

مطالبی که در بالا ذکر شد تنها چند مورد از اسباب بازی هایی بود که می توانستید در نظر بگیرید اما، حقیقت این است که کیفیت از کمیت بسیار مهم تر است. کودک شما نیازی به اسباب بازی های زیادی که فقط روی هم تلنبار شوند و بدون استفاده بمانند ندارد! در واقع، داشتن اسباب بازی های زیاد می تواند یک ویژگی منفی بزرگ باشد. باور کنید یا نه، کودکان ممکن است در اسباب بازی ها غرق شوند و در نهایت به سرعت از یک اسباب ‌بازی به اسباب ‌بازی دیگر حرکت کنند که در واقع می‌تواند فرصت‌های بازی و زبان آن ها را به طور کلی محدود کند. پس چه باید کرد؟ مورد بعدی می تواند به شما کمک کند.

از اسباب بازی ها، نوبتی استفاده کنید

اسباب بازی

همان طور که در بالا ذکر شد، اکثر کودکان امروزی اسباب بازی های زیادی دارند و احساس می کنند که بین انتخابات غرق شده اند. در چرخش اسباب ‌بازی، به‌ جای اینکه همه اسباب ‌بازی ‌های خانه را به یکباره بیرون بیاورید، آن ‌ها را به گروه ‌های کوچکتر و قابل کنترل‌ تر تقسیم می‌ کنید و به طور منظم آنها را تغییر می ‌دهید. وقتی همه اسباب‌ بازی‌ ها همیشه در دسترس باشد، همه چیز به هم می ‌ریزد.

درست مثل ما بزرگ ‌ترها، بچه‌ها ممکن است دچار آشفتگی شوند و در یک محیط شلوغ روی بازی ‌شان تمرکز کنند. آنها از یک چیز به چیز دیگر می پرند، با انتخاب خود مبهوت شده و نمی توانند برای مدت طولانی با یک اسباب بازی بمانند. آنها نمی توانند برای مدت طولانی تمرین انجام یک فعالیت را انجام دهند زیرا توجه آنها به هر چیزی که اخیراً توجه آنها را جلب کرده است معطوف می شود. و حتی با وجود بهترین انبار برای اسباب‌بازی‌ها در خانه، واداشتن کودکان به مرتب کردن آنها در پایان روز به یک کار بزرگ تبدیل می‌شود که آنها هیچ بخشی از آن را نمی ‌خواهند.

با تقسیم کردن مجموعه ‌ای کوچک‌تر و دقیق ‌تر از اسباب‌بازی‌ها، کودکان فرصت تمرکز و بازی در سطح عمیق‌ تری را پیدا می ‌کنند. از دیگر مزایای نوبتی کردن اسباب‌ بازی می‌ توان به حس شکیبایی و پشتکار، افزایش خلاقیت در یادگیری تغییر کاربری اسباب‌بازی‌ها به روش‌های مختلف و حتی اشتیاق برای مرتب کردن وسایل اشاره کرد، زیرا دیگر کار بزرگی نیست.

درباره اوتیسم و نکاتی که باید درباره آن بدانید! بیشتر بدانید.

گاهی اوقات بهترین اسباب بازی ها اصلا “اسباب بازی” نیستند!

احتمالاً متوجه شده اید که چند بار به استفاده از چیزهایی که “اسباب بازی” سنتی نیستند به عنوان اسباب بازی اشاره کرده ایم(مانند ساختن قلعه یا استفاده از سطل برای بازی در آب). این به این دلیل است که گاهی اوقات بهترین اسباب بازی ها اصلاً بازی های واقعی نیستند! قابلمه، تابه، قاشق های چوبی، جعبه های مقوایی، قلع های ساخته شده از پتو و بالش و … این ها می توانند بهترین بازی ها برای کودک شما باشند. پس بهتر است خلاق باشید و همه چیز را آن طور که هست نگاه نکنید. سعی کنید کاربرد وسایل را تغییر دهید!

به خاطر داشته باشید، گاهی اوقات شما بهترین اسباب بازی برای فرزندتان هستید. با او آواز بخوانید. با او با صدای خنده دار صحبت کنید. برایش قصه بگویید. قایم باشک بازی کنید. زو بازی کنید. دنبالش بدوید. به او اتل متل توتوله یاد بدهید و با انگشتانتان با او بازی کنید.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *