کمک به خواب کودک

کمک به خواب کودک

خواب خوب شبانه برای سلامتی و رشد کودک شما بسیار مهم است، بدون اینکه به اهمیت خواب شبانه خوب برای شما به عنوان والدین او اشاره کنیم. اگر خواب کودک مختل شود، آنها تنها کسانی نیستند که احساس خستگی می کنند. طبق یک مطالعه اخیر، والدین به طور متوسط ​​تا زمانی که فرزندشان دو ساله شود، شش ماه خواب خود را از دست داده اند! بنابراین جای تعجب نیست که یکی از موضوعاتی که اغلب در مورد والدین و سلامت کودک مورد بحث قرار می گیرد، خواب است.

مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید هنگام فکر کردن به خواب کودک، این است که هیچ کودکی مثل او نیست. برخی از نوزادان با توانایی درونی برای تسکین خود به دنیا می‌آیند و به راحتی وارد سرزمین رویاها می‌شوند، در حالی که سایر نوزادان واقعاً می‌توانند برای آرام شدن و خوابیدن مشکل داشته باشند. شما می توانید از والدین یکسانی استفاده کنید که از روال های یکسانی استفاده کنند اما همه فرزندانشان متفاوت بخوابند.

نوزادان تازه متولد شده

در این مرحله خواب نوزاد شما با تغذیه مرتبط است. مطمئن باشید که همه شما حالت خواب آلود و شیری را که زندگی نوزادان شما را اشغال می کند، تشخیص خواهید داد. کودک شما هنوز آگاهی خود را از شب و روز به دست نیاورده است و “ساعت بدن” او وجود ندارد. تعداد کمی از نوزادان در این مرحله به خوبی آرام می‌گیرند و گریه کردن امری رایج است، زیرا توجه به نشانه‌های ظریف نوزادان برای خواب بسیار دشوار است. زمانی که کودک شما گریه می کند، دیگر خسته شده است. بسیاری از نوزادان نمی توانند بیش از 90 دقیقه بدون خواب بمانند، بنابراین مراقب نشانه هایی مانند خمیازه کشیدن، مالیدن چشمان خود یا خیره شدن به فضا باشید.

همچنین درباره خوابیدن به شکم در نوزادان بدانید.

12 هفته

اکنون “سرگرمی” شروع می شود و منظورم از سرگرمی روال قبل از خواب است. در حدود 12 هفتگی نوزادان شروع به تولید هورمون خواب ملاتونین بیشتری می کنند. این به طور طبیعی در بدن تولید می شود و به ما کمک می کند بین شب و روز تمایز قائل شویم. تولید ملاتونین در عصر تولید می شود و باعث خواب آلودگی می شود. در این مرحله است که می توانید یک روال قبل از خواب را برای تنظیم الگوی خواب کودک خود معرفی کنید.

خود تسکین دهنده و توانایی به خواب رفتن بدون شما یا هیچ وسیله ای کلیدی است. به این ترتیب اگر در طول شب از خواب بیدار شوند، می توانند بدون اینکه مزاحم شما شوند، دوباره بخوابند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از عوامل می توانند بر روی یک روال خواب تأثیر بگذارند و اگر مدتی طول کشید تا یک روال خواب انجام شود، ناامید نشوید. بیماری، دندان درآوردن، تغییر محیط خواب همگی نمونه هایی از عواملی هستند که ممکن است حتی ثابت ترین روال را مختل کنند.

34 هفته

در حدود این سن است که نوزادان احساس خود و آگاهی پیدا می کنند که آنها موجودی جدا از مادرشان هستند. در نتیجه اضطراب جدایی رایج است و می تواند الگوهای خواب را مختل کند. مواظب روال خود باشید، این اختلال نشانه شکست خوردن آن نیست، در این سن مناسب و مورد انتظار است، پایبندی به روال‌های آشنا به شما کمک می‌کند از این اختلال عبور کنید و پس از گذراندن این مرحله به بازیابی الگوی خواب بهتر کمک می‌کند.

نکات و ترفندهای مفید برای کمک به خواب کودک شما

  1. تا آنجا که ممکن است، همه چیز را در شب ساکت نگه دارید، چراغ ها را کم نگه دارید و به کودک خود کمک کنید تا تمایز بین شب و روز را بیاموزد.
  2. فقط به این دلیل که کودک شما بیدار است، در دام انجام کارها به خاطر آن نیفتید. پوشک آنها را فقط در صورتی عوض کنید که خیلی خیس و کثیف باشد.
  3. توصیه می شود کودک خود را برای تغذیه منظم در طول روز هر سه ساعت یکبار بیدار کنید. به این ترتیب در طول شب کمتر برای تغذیه بیدار می شوند. اطمینان حاصل کنید که کودک خود را شب‌ها گرسنه به خواب نمی‌برید، مخصوصاً هنگام از شیر گرفتن.
  4. تشریفات قبل از خواب را برپا کنید. غذا بدهید، حمام کنید و سپس بخوابید. به این ترتیب که کودک شما شروع به استفاده از غذا به عنوان وسیله ای برای خوابیدن نکند. از 6 ماهگی نشانه‌های شبانه را در اوایل شب ایجاد کنید، اسباب‌بازی‌ها را مرتب کنید و محرک‌هایی مانند رادیو یا تلویزیون را بچرخانید تا به آرام شدن آنها کمک کنید.
  5. مراقب دمای اتاق خواب باشید و مطمئن شوید که نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد. دمای ایده آل 18 درجه سانتیگراد است.
  6. کودک خود را تا دیروقت برای پیاده روی بیرون ببرید. این به آنها کمک می کند تا یاد بگیرند و به تفاوت شب و روز عادت کنند.
  7. راحتی در مقابل ترک گریه کردن. این یک موضوع بحث برانگیز است، اما مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد مراقبت از کودک در هنگام گریه به توسعه مسیرهای عصبی در مغز کمک می کند که منجر به احساس امنیت و ایمنی می شود. هر دوی اینها برای هر کسی ضروری است تا بتواند با موفقیت بخوابد.
  8. هنگامی که کودک شما بیش از 12 هفته است، می توانید “تکنیک عقب نشینی” تدریجی را شروع کنید. هنگامی که کودک شما گریه می کند، با تاب دادن به او آرامش داده و سپس او را به رختخواب بازگردانید. هر بار این کار را کم کنید، دفعه بعد که گریه کردند، آنها را برای مدت کوتاهی در آغوش بگیرید و به رختخواب برگردانید، دفعه بعد فقط به تختخواب بروید و سر آنها را نوازش کنید، سپس فقط به تختخواب نزدیک شوید و در نهایت وارد اتاق شوید.

 

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *