کار درمانی چیست؟

کار درمانی از جمله رشته‌های توانبخشی می باشد که امروزه در ایران نقش بسزایی در بازتوانی حرفه ای و فیزیکی افراد ناتوان خصوصاً حیطه کودکان یا همان کاردرمانی کودکان ایفا می کند. کاردرمانگر با استفاده ازتکنیکهای خلاقانه حرفه ای و آکادمیک بدنه اصلی تیم توانبخشی بسیاری از ضایعات نظیر فلج مغزی سکته مغزی و غیره را تشکیل می‌دهند. کاردرمانی جسمی یکی از زیر شاخه های کاردرمانی است که بیشتر فعالیت آن در زمینه بیماریهای ذیل می‌باشد:

  • فلج مغزی
  • تاخیر رشدی
  • اختلالات هماهنگی حرکتی
  • مشکلات درکی حرکتی
  • ضربه مغزی
  • فلج ارب
  • فلج بلز
  • صافی کف پا
  • هیدروسفالی
  • تورتیکولی
  • هیپوتونی
  • دیستروفی عضلانی
  • نوروپاتی

در تمام طول مسیر کنار شما خواهیم بود

کاردرمانگر کیست؟

متخصصین کاردرمانی افرادی هستند با تحصیلات آکادمیک در سطوح کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا

وسایل کاردرمانی جسمی

تجهیزات مورد استفاده کاردرمانی غالباً غیر الکترونیکی می باشد

تکنیک های مورد استفاده در کاردرمانی چیست؟

درکلینیکهای کاردرمانی تکنیکهای مختلفی جهت رسیدن به اهداف و مهارتهای ذیل انجام میشود

  • برنامه ریزی حرکتی و هماهنگی حرکتی
  • پردازش حسی و یکپارچگی حسی
  • مهارتهای حرکتی ظریف
  • مهارت های دست نویسی
  • مهارتهای بینایی حرکتی
  • مهارت های مرتبط با بازی
  • مهارت های خود تنظیمی
  • مهارتهای مراقبت از خود
  • رفتارهای سازگارانه
  • مهارتهای تعادلی

پیشگامان این رشته معتقدند که با استفاده همزمان از عضلات و ذهن در فعالیت ها، سلامت و تمرینات و حتی کار می توان سلامتی افراد را تحت تاثیر قرارداد. هدف کار درمانی به طور کلی جلوگیری از پیشرفت بیماری و بازگرداندن توانایی های از دست رفته تا حد امکان، جهت بازگشت بیمار به زندگی و سطح فعالیت قبلی است

پیشنهاد میکنیم مقاله کاردرمانی کودکان فلج مغزی در پیروزی را هم بخوانید

کاردرمانی یکی از زیر شاخه های توان بخشی است که شامل ارزیابی و درمان به جهت ایجاد, بهبود و یا حفظ مهارت های روزمره زندگی افراد مبتلا به اختلالات جسمانی , ذهنی و یا شناختی است

.کاردرمانی اکنون در ایران در دو زمینه جسمی و ذهنی فعال است ، در این بخش به کاردرمانی جسمی می پردازیم اگر اطلاعات بیشتری در زمینه کاردرمانی ذهنی نیاز دارید به صفحه کادرمانی ذهنی مراجعه نمایید

چه افرادی به کاردرمانی نیاز دارند؟

حیطه کاری متخصصین کاردرمانی در زمینه های وسیعی نظیر بیماری های ارتوپدی نورولوژی و غیره در رده های سنی کودکان و بزرگسالان می باشد

در زمینه های فعالیت کاردرمانی جسمی:

  • درمان اختلالات حرکتی کودکان فلج مغزی
  • تاخیر حرکتی اختلالات مربوط به عضله و عصب
  • سندرم داون
  • مشکلات حرکتی بیماریهای متابولیک
  • تورتیکولی
  • خام حرکتی یا کلامزی

کار درمانی کودکان

در زمینه کاردرمانی ذهنی:

  • اختلالات یادگیری
  • بیش فعالی
  • کودکان دیرآموز
  • اوتیسم و آسپرگر
  • بیماریهای متابولیکی
  • مشکلات حسی
  • سندرم داون

کودکان به عنوان سرمایه آینده جامعه، دارای اهمیت بسیاری هستند. به طور کلی، توسعه و رشد سالم کودکان به میزان زیادی بستگی به محیط زندگی و تجربه‌هایی دارد که در طول دوران کودکی خود تجربه می کنند. امروزه خدمات کار درمانی کودکان به عنوان یکی از راهکارهای مؤثر در ارائه حمایت و کمک به کودکان با مشکلات روانی، اجتماعی و توانمندسازی آنها در مواجهه با چالش‌های زندگی مطرح می‌شوند. در این مطلب به بررسی خدمات کار درمانی کودکان و اهمیت آنها در توسعه و رشد کودکان می‌پردازیم.

تعریف خدمات کار درمانی کودکان

خدمات کار درمانی کودکان شامل روش‌ها و فرآیندهایی است که با استفاده از فعالیت‌های بازی، هنر، حرکت و مشارکت کودکان، بهبود و تسهیل رشد و توسعه آنها را هدف دارد.

این خدمات توسط کارشناسان کار درمانی، از جمله کاردرمان‌ها و متخصصان روان‌شناسی ارائه می‌شود.

اهداف خدمات کار درمانی کودکان

   – ارتقای توانمندی‌های اجتماعی و روانی کودکان

   – کاهش تنش‌ها و اضطراب در کودکان

   – بهبود مهارت‌های ارتباطی و تعاملی کودکان

   – افزایش تمرکز و توجه کودکان

   – تسهیل فرآیند یادگیری کودکان

روش‌ها و تکنیک‌های استفاده شده در کار درمانی کودکان

   – بازی درمانی: استفاده از بازی به عنوان یک ابزار برای ارتقاء توسعه کودکان و بهبود مشکلات روانی و اجتماعی آنها.

   – هنر درمانی: استفاده از هنر و فعالیت‌های هنری به منظور بیان احساسات و تجربیات کودکان.

   – حرکت درمانی: استفاده از حرکت و فعالیت‌های بدنی به منظور تقویت توانمندی‌های حرکتی کودکان و بهبود سلامت روانی آنها.

فواید کار درمانی کودکان

   – افزایش خودباوری و اعتماد به نفس کودکان

   – کاز بین بردن رفتارهای غیرمطلوب و مشکلات رفتاری

   – بهبود توانایی‌های اجتماعی و تعاملی کودکان

   – کاهش عوارض احتمالی مشکلات روانی در آینده

   – تسهیل فرآیند یادگیری و تحصیلی کودکان

   – ارتقای مهارت‌های ارتباطی و مدیریت هیجانات کودکان

نمونه‌های کار درمانی کودکان

   – برنامه‌های کار درمانی در مدارس: ارائه خدمات کار درمانی به کودکان دارای مشکلات روانی و رفتاری در محیط تحصیلی.

   – مراکز درمانی و روان‌شناسی: ارائه خدمات کار درمانی به کودکان و خانواده‌هایشان توسط کارشناسان کار درمانی و روان‌شناسان.

   – برنامه‌های بازی درمانی و هنر درمانی: استفاده از فعالیت‌های بازی و هنر به عنوان ابزارهای درمانی در جلسات کار درمانی با کودکان.

آشنایی با نشانه هایی که می‌‌گوید کودک شما به کاردرمانی نیاز دارد

 

تشخیص نیاز به کاردرمانی در کودکان می‌تواند به عنوان یک فرایند پیچیده و براساس تحلیل موارد خاص انجام شود. اما در زیر چند نشانه کلی آورده شده است که نشان دهنده نیاز کودک به کاردرمانی است:

  1. تاخیر در رشد و توسعه: اگر کودک شما تاخیر در برخی مهارت‌های رشدی و توسعه‌ای مانند گفتار و زبان، مهارت‌های اجتماعی یا مهارت‌های حرکتی داشته باشد، این می‌تواند یک نشانه برای نیاز به کاردرمانی باشد.
  2. رفتارهای نامعمول: اگر کودک شما رفتارهای نامعمول و ناشی از مشکلات رفتاری داشته باشد مانند اضطراب شدید، خشونت، خجالت، اختلال در تمرکز و توجه و یا مشکلات در کنترل خشم، می‌تواند نشان دهنده نیاز به کاردرمانی باشد.
  3. مشکلات تحصیلی: اگر کودک شما با مشکلات در مهارت‌های تحصیلی روبروست، مانند مشکل در خواندن، نوشتن، حساب کردن یا مشکلات در حل مسائل ریاضی، می‌تواند نشان دهنده نیاز به کاردرمانی تحصیلی باشد.
  4. اختلالات روانشناختی: اگر کودک شما با اختلالات روانشناختی مانند اختلالات اضطراب، اختلالات خلقی و روحی، اختلالات خوردن، اختلالات خواب یا اختلالات رفتاری دیگر مواجه است، نیاز به کاردرمانی متخصص در این زمینه ممکن است وجود داشته باشد.
  5. مشکلات اجتماعی و تعاملی: اگر کودک شما مشکلات در برقراری ارتباط با دیگران، اعتماد به نفس پائین، مشکلات در تفاهم و تعامل اجتماعی یا مشکلات در تشکیل روابط دوستانه دارد، کاردرمانی می‌تواند به کودک کمک کند.

مهم است بدانید که این موارد فقط چند نشانه کلی هستند و برای تشخیص صحیح نیاز به کاردرمانی، مشاوره با یک متخصص کودکان و نیازسنجی دقیق توسط یک تیم حرفه‌ای پزشکی یا روان‌شناسی مورد نیاز است.

مراحل و روند کاردرمانی در کودکان

 

برای تشخیص نیاز به کاردرمانی در کودکان، معمولاً مراحل زیر را طی می‌شود:

  1. مشاهده و بررسی اولیه: در این مرحله، والدین و مراقبین کودک، نشانه‌ها، رفتارها و مشکلاتی را که در کودک مشاهده می‌شود، مستند می‌کنند. این ممکن است شامل مشاهده رفتارهای نامعمول، مشکلات توسعه‌ای، مشکلات تحصیلی و مشکلات روانشناختی باشد.
  2. مشاوره اولیه: در این مرحله، والدین و مراقبین می‌توانند با یک متخصص کودکان، مانند روان‌شناس کودکان یا پزشک کودکان مشورت کنند. در جلسه مشاوره، نگرانی‌ها و مشکلات کودک بررسی می‌شود و اطلاعات بیشتری درباره رفتار و توسعه کودک جمع آوری می‌شود.
  3. ارزیابی جامع: در این مرحله، یک ارزیابی جامع و کامل برای تشخیص دقیق‌تر نیاز کودک به کاردرمانی صورت می‌گیرد. این ارزیابی ممکن است شامل مصاحبه با والدین و کودک، استفاده از ابزارهای ارزیابی مانند پرسشنامه‌ها، مشاهده مستقیم کودک، ارزیابی توانایی‌های توسعه‌ای و ارزیابی تحصیلی باشد. همچنین اگر لازم باشد، اطلاعات اضافی مانند گزارش مدرسه، تست‌های روانشناختی، تست‌های پزشکی و تحلیل‌های متخصصان دیگر نیز استفاده می‌شود.
  4. تشخیص و تعیین درمان: بعد از ارزیابی جامع، تشخیص دقیق‌تری از نیازهای کودک به کاردرمانی قرار می‌گیرد. در این مرحله، متخصصان کودکان بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، تشخیص مشکلات و نیازهای کودک را مشخص می‌کنند. سپس، یک برنامه درمانی اختصاصی و مناسب برای کودک تعیین می‌شود که ممکن است شامل کاردرمانی روانشناختی، کاردرمانی گفتاری، کاردرمانی شناختی رفتاری، فیزیوتراپی و یا سایر روش‌ها باشد.
  5. درمان و پیگیری: پس از تعیین درمان، کودک با توجه به نیازهای خود به جلسات کاردرمانی می رود. درمان ممکن است به صورت یک یا چند جلسه در هفته انجام شود و مدت زمان درمان بسته به نیازهای کودک و نوع مشکل متفاوت باشد. همچنین، در طول درمان، پیگیری و ارزیابی مداوم صورت می‌گیرد تا پیشرفت کودک پیگیری شود و در صورت لزوم، تغییرات و تنظیمات در برنامه درمانی انجام گردد.

آیا درمان کودکان نیاز به همکاری والدین دارد؟

 

شاید این سوال ذهن والدین بسیاری را درگیر کرده باشد. در جواب آن باید بگوییم : بله، درمان کودکان به همکاری والدین بسیار وابسته است. نقش والدین در فرایند درمان کودکان بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر پیشرفت و بهبود کودک داشته باشد. در زیر توضیحاتی درباره نیازمندی‌های همکاری والدین در درمان کودکان آورده شده است:

  1. ارائه اطلاعات: والدین درمانگر ناخودآگاه کودک هستند و اطلاعات زیادی درباره وضعیت، نیازها، مشکلات و توانمندی‌های کودک دارند. به عنوان والدین، شما می‌توانید اطلاعات مهم در مورد تاریخچه پیشینه، توسعه کودک، رفتارها و مشکلاتی که مشاهده می‌کنید، به تیم درمانی ارائه دهید. این اطلاعات به تیم درمانی کمک می‌کند تا تشخیص دقیق‌تری برای کودک بگذارند و برنامه‌های درمانی مناسب‌تری را تدوین کنند.
  2. همکاری در اجرای برنامه درمانی: درمان کودکان معمولاً به صورت ادغامی بین محیط درمانی و محیط خانه انجام می‌شود. والدین نقش اساسی در اجرای برنامه‌های درمانی در خانه دارند. برای مثال، اگر کودک به تمرین‌های خاصی در خانه نیاز دارد، والدین مسئولیت انجام این تمرین‌ها را به همراه کودک در خانه دارند و باید در اجرای آنها همکاری کنند.
  3. ارائه حمایت و همراهی: درمان کودکان ممکن است فرآیندی طولانی و چالش‌برانگیز باشد. والدین می‌توانند با ارائه حمایت و همراهی به کودک، او را در طول مسیر درمانی تشویق و تقویت کنند. این شامل ارائه اعتماد به نفس، تشویق به تلاش و پیشرفت، ارائه حمایت عاطفی و فراهم کردن محیطی پشتیبان‌کننده برای کودک است.
  4. آموزش مهارت‌های والدین: درمان کودکان معمولاً شامل آموزش مهارت‌های والدین نیز می‌شود. این مهارت‌ها می‌توانند شامل مهارت‌های مدیریت رفتار کودک، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های مقابله با مشکلات و سایر مهارت‌های مرتبط با نیازهای کودک باشند. والدیندر این راستا می‌توانند با شرکت در جلسات آموزشی، مشاوره‌های والدین، و استفاده از منابع آموزشی مرتبط با درمان کودکان، مهارت‌های لازم را یاد بگیرند و در زندگی روزمره با کودکان خود استفاده کنند.

بنابراین، همکاری والدین در درمان کودکان بسیار مهم است و می‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت و بهبود کودک داشته باشد. همکاری والدین با تیم درمانی و اجرای برنامه‌های درمانی در خانه، ارائه حمایت و همراهی و یادگیری مهارت‌های والدین می‌تواند به کودک کمک کند تا بهترین پتانسیل خود را در رشد و توسعه بیان کند.

تقویت مهارت های شنیداری در کاردرمانی کودکان

 

تقویت مهارت‌های شنیداری در کار درمانی کودکان می‌تواند بسیار موثر و مهم باشد. مهارت‌های شنیداری شامل توجه به صداها، تمرکز بر گفتار، تفسیر صحیح اطلاعات شنیداری، تشخیص و تفسیر آواها و کلمات و توانایی استفاده از اطلاعات شنیداری در فهم و درک مطلب می‌شوند. در زیر تعدادی از روش‌ها و تمرین‌های کاردرمانی برای تقویت مهارت‌های شنیداری در کودکان بیان شده است:

  1. تمرینات توجه و تمرکز: این تمرینات برای تقویت توجه کودکان به صداها و گفتارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، می‌توان با استفاده از بازی‌ها، تمرینات مربوط به تمرکز بر یک صدا خاص را انجام داد. این تمرینات می‌توانند بازی‌های موسیقی، بازی‌های تمرکز بر صدای گفتار، یا بازی‌های تشخیص و تمیزکاری بر اساس صداها و کلمات باشند.
  2. تمرینات شنوایی: این تمرینات برای تقویت توانایی تشخیص و تفسیر صحیح اطلاعات شنیداری در کودکان استفاده می‌شوند. می‌توان با استفاده از تمرینات شنوایی مثل شنیدن و تشخیص آواها، تشخیص کلمات و جملات، تمرینات تشخیص صداها و نواختن آنها، و تمرینات شنوایی محیطی (مثل تمرینات شنیدن صداها در محیط پر سر و صدا)، مهارت‌های شنیداری کودکان را تقویت کرد.
  3. تمرینات درک مطلب شنیداری: این تمرینات برای تقویت توانایی استفاده از اطلاعات شنیداری در فهم و درک مطلب مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان با استفاده از تمرینات مثل شنیدن داستان و سپس پاسخ به سوالات مربوطه، شنیدن دستورالعمل و انجام آن، گوش دادن به دستورات و دستورالعمل‌های کوتاه و انجام آنها و تمرینات تفسیر و توصیف محتوای شنیداری، مهارت‌های درک مطلب شنیداری را تقویت کرد.
  4. تمرینات ارتباطی: ارتباط صحیح و قوی با دیگران نیز می‌تواند به تقویت مهارت‌های شنیداری کودک کمک کند. تمریناتی مانند گوش دادن به دیگران و پاسخ دادن به آنها، تمرینات تفسیر و توصیف محتوای شنیداری، یا شرکت در گروه‌های گفتگویی می‌تواند به بهبود مهارت‌های شنیداری کودکان کمک کند.

مهم است بدانید که تمرینات مربوط به تقویت مهارت‌های شنیداری با توجه به نیازها و مشکلات خاص هر کودک تعیین و تنظیم شوند. همچنین، تمرینات باید به شکلی باشند که کودکان را تحریک کنند و جذاب برای آنها باشند تا مشارکت فعال داشته باشند. تعامل و همکاری همراه با تمرینات مناسب می‌تواند بهبود مهارت‌های شنیداری کودکان را تسهیل نماید.

کاردرمانگران ذهنی چه خدماتی ارائه می دهند؟

 

کاردرمانگران ذهنی (Psychological therapists) خدمات متنوعی را در ارتباط با بهبود روانشناختی و روانی افراد ارائه می‌دهند. این خدمات شامل موارد زیر می‌شود:

  1. مشاوره: کاردرمانگران ذهنی مشاوره ارائه می‌دهند تا به فرد کمک کنند تا با مشکلات روانی خود روبرو شده و بهبود یابد. در جلسات مشاوره، فرد می‌تواند درباره مسائل و نگرانی‌های خود صحبت کند و کاردرمانگر با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلفی مانند گفتگو، پرسش‌ها و تمرینات ذهنی، به فرد کمک کند تا راه‌حل‌های متمرکز و موثری برای مواجهه با مشکلات پیدا کند.
  2. درمان شناختی-رفتاری (CBT): CBT یک روش درمانی مبتنی بر شواهد است که برای درمان مشکلات روانی مانند اضطراب، افسردگی، فوبیا، اختلال خوردن، اضطراب اجتماعی و بسیاری دیگر استفاده می‌شود. در این روش، کاردرمانگر با همکاری فرد، الگوها و باورهای منفی ناکارآمد را شناسایی کرده و به جای آن‌ها، الگوها و باورهای مثبت و موثرتر را تقویت می‌کند.
  3. درمان روان‌درمانی: درمان روان‌درمانی برای افرادی که با مشکلات روانی ناشی از تجربه‌های ناراحت کننده ورزشکاری، تصادف، خشونت خانگی و سایر رویدادهای تروماتیک روبرو شده‌اند، موثر است. درمان روان‌درمانی می‌تواند شامل تکنیک‌هایی مانند خوشنویسی، نقاشی‌درمانی، بازگویی داستان، تمرینات تنفسی و آرامش و تمرینات تنبیهی حسی باشد.
  4. درمان خانواده و زوجین: در برخی موارد، مشکلات روانی یا رابطه در یک خانواده یا زوجین به صورت گروهی مورد بررسی و درمان قرار می‌گیرد. در این نوع درمان، کاردرمانگر به همراه اعضای خانواده یا زوجین کار می‌کند تا درک بهتری از مشکلات یکدیگر پیدا کنند، الگوهای ناکارآمد را شناسایی کنند و راه‌حل‌های جدیدی برای ارتقای روابطشان پیدا کند.

نتیجه ‌گیری:

خدمات کار درمانی کودکان ارزشمند و ضروری برای حمایت از کودکانی هستند که با مشکلات روانی، اجتماعی و توسعه‌ای روبرو هستند. این خدمات در کلینیک نگاه نوین با استفاده از فعالیت‌های بازی، هنر، حرکت و مشارکت کودکان، بهبود توانمندی‌های آنها را تسهیل کرده و زمینه‌ای را برای رشد و توسعه سالم آنها فراهم می‌کنند. این خدمات نه تنها به کودکان کمک می‌کنند تا با چالش‌های زندگی بهتر مواجه شوند، بلکه بهبودی در زندگی روزمره و رشد شخصیتی آنها را نیز به همراه دارند. بنابراین، توسعه و ترویج خدمات کار درمانی کودکان در جامعه می‌تواند به دستاوردهای بزرگی در بهبود کیفیت زندگی کودکان و جامعه منجر شود.

با ما در تماس باشید

شما عزیزان می توانید جهت برقراری ارتباط و اطلاع از شرایط کلینیک شماره تلفن خودرا ثبت کرده تا همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

مجله کلینیک کار درمانی

زندگی با اوتیسم

زندگی با اوتیسم: استراتژی هایی برای حمایت از افراد و خانواده ها اوتیسم یک اختلال [...]

مداخله اولیه برای کودکان مبتلا به فلج مغزی(CP)

مداخله اولیه برای کودکان مبتلا به فلج مغزی: استراتژی ها و منابع فلج مغزی (CP) [...]

راه های درمان فلج مغزی

فلج مغزی یک اختلال عصبی است که بر هماهنگی و حرکت ماهیچه ها تأثیر می [...]

درمان تاخیر حرکتی در کودکان

تاخیر حرکتی وضعیتی است که بسیاری از کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد و [...]

تحلیل رفتار کاربردی (ABA)

تحلیل رفتار کاربردی (ABA) یک رویکرد علمی برای درک و تغییر رفتار است. این بر [...]

علائم اوتیسم

اوتیسم که به عنوان اختلال طیف اوتیسم (ASD) نیز شناخته می شود، یک اختلال رشدی [...]

رفلکس های نوزاد

رفلکس ها حرکات یا پاسخ هایی خودکار و غیرارادی هستند که در پاسخ به محرک [...]

فلج مغزی کودکان و درمان آن

فلج مغزی یک اختلال عصبی است که بر حرکت و وضعیت بدن تأثیر می گذارد. [...]

سوالات متداول کار درمانی

روان‌درمانگران درمان‌های مستقیم روانی را انجام می‌دهند، در حالی که روانشناسان به تشخیص و مشاوره روانی می‌پردازند.

مراجعه به کاردرمانگر در صورتی مناسب است که با مشکلات روانی مانند اضطراب، افسردگی، اعتیاد، مشکلات روابطی و غیره مواجه شده باشید و نتوانید به تنهایی با آن‌ها مقابله کنید.

درمان‌های روان‌درمانی شامل CBT (درمان شناختی-رفتاری)، روان‌درمانی تحلیلی، درمان مبتنی بر ملاحظه، درمان گروهی و خانوادگی و درمان هنری می‌شوند.

روان‌درمانی فردی در جلسات یک به یک بین کاردرمانگر و فرد صورت می‌گیرد، در حالی که در روان‌درمانی گروهی، چندین فرد با مشکلات مشابه با هم در یک گروه حضور دارند و از تجارب و پشتیبانی یکدیگر بهره می‌برند.

مدت زمان درمان روان‌درمانی بستگی به نوع و شدت مشکلات شما دارد. ممکن است تعداد جلسات معینی یا چندین ماه یا سال در بر بگیرد.

کودکان ممکن است با مشکلاتی مانند اضطراب، اختلال برخورد، افسردگی، اختلالات خوردن، نارسایی توجه و اختلالات یادگیری مواجه شوند که نیاز به کار درمانی دارند.

نشانه‌هایی مانند تغییرات رفتاری یا عاطفی چشمگیر، مشکلات در رفتارهای روزمره، کاهش عملکرد تحصیلی، مشکلات ارتباطی و تغییرات در خواب و اشتها ممکن است نشان دهنده نیاز به کار درمانی در کودک شما باشند.

روش‌های کار درمانی برای کودکان شامل درمان بازی، درمان شناختی-رفتاری (CBT)، درمان هنری، درمان خانواده و درمان گروهی می‌شوند.

بله، والدین به عنوان بخشی از فرایند درمانی کودکان معمولاً درمانگران از آن‌ها حمایت می‌کنند و مشاوره و راهنمایی‌هایی را برای ایجاد تغییرات مثبت در محیط خانه و تعاملات خانوادگی ارائه می‌دهند.

مدت زمان درمان کودکان متفاوت است و بستگی به نوع و شدت مشکلات آن‌ها دارد. برخی مشکلات ممکن است در مدت کوتاهی بهبود یابند، در حالی که برخی مشکلات نیاز به جلسات مداوم و مدت طولانی‌تری دارند. همچنین، مشارکت والدین و همکاری کودک نیز در بهبود نتایج درمان تأثیر مهمی دارد.

0/5 (0 دیدگاه)