گفتار درمانی در منزل برای کودکان مبتلا به ASD

گفتار

آوردن گفتار درمانی به خانه از طریق دور درمانی برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک گزینه عالی برای کمک به رشد مهارت های ارتباطی کودکان است زیرا بیشتر رشد ارتباطی آنها در خانه اتفاق می افتد. والدین و مراقبان تسهیل کننده اصلی رشد گفتار کودکان هستند و همکاری آنها با گفتار درمانگر نتایج مطلوبی را به همراه دارد زیرا کودک بیشتر وقت خود را با خانواده می گذراند و آموزش بر اساس نیاز ادامه می یابد.

آسیب شناسان گفتار زبان بهتر می توانند والدین را با فعالیت های مناسب برای توسعه مهارت های ارتباطی فرزندانشان در خانه از اوایل کودکی تا بزرگسالی راهنمایی کنند.

نقش یک گفتار درمانگر در منزل

والدین معمولاً بسیار شلوغ هستند و رفت و آمد به مرکز می تواند چالش برانگیز باشد. از سوی دیگر، گفتار درمانی کامل، درمان لازم را از طریق دور درمانی به خانه بیمار می آورد. دوم اینکه کودک در خانه احساس راحتی بیشتری می کند و درمان را راحت تر می پذیرد.

در نهایت، والدین در فرآیند آموزش شرکت می کنند و فعالیت های خود را بین جلسات درمانی ادامه می دهند. استفاده از راهبردهای گفتاری در خانه در حین مراقبت، بازی و سایر فعالیت های منظم به تعمیم آنچه کودک در درمان می آموزد کمک می کند.

درباره بیماری ام اس (MS) و کاردرمانی در ام اس بیشتر بدانید.

گفتار درمانی نیازی ندارد که فرزندتان را مجبور کنید بنشیند و یاد بگیرد. اما نیاز به زمان و حوصله زیادی از طرف والدین دارد.

هنگامی که کودکان فعالیت هایی مانند بازی، غذا خوردن، راه رفتن و حمام کردن را انجام می دهند، فرصتی عالی برای کار بر روی ارتباطات، یادگیری و حافظه آنهاست. در نهایت، والدین یا مراقبان می توانند با پیشرفت کودک، درمان را در وظایف چالش برانگیزتر بگنجانند.

فعالیت های گفتار درمانی برای کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم

هرچه بیشتر با کودک ارتباط برقرار کنید، نتیجه بهتری خواهید داشت. با جلسات کوتاه ارتباطی با کودک شروع کنید و به تدریج طول آنها را افزایش دهید، که می تواند با معرفی آهسته روتین ها و فعالیت های جدید برای کودک در طول روز انجام شود.

نیازهای گفتار درمانی هر کودک منحصر به فرد است. بنابراین، یک گفتاردرمانگر می تواند یک استراتژی آموزشی و فعالیت های شخصی بر اساس اولویت های خانواده و نیازهای عملکردی کودک ایجاد کند.

آموزش در خانه به والدین و مراقبان این امکان را می دهد تا یاد بگیرند که چگونه از فعالیت های روزانه به عنوان فرصت های یادگیری به بهترین شکل استفاده کنند. با این حال، راهبردهای ارتباطی برای کودکان در سنین مختلف متفاوت است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در درک روش های دیگر کمک می کند:

  1. گفتار درمانی برای کودکان 0 تا 3 سال (نوزادان و کودکان نوپا)

اولین کاری که والدین می توانند برای کودکان مبتلا به اوتیسم خود انجام دهند تشویق تعامل و تعامل به جای گفتار است.

والدین باید تا حد امکان بر تعامل، بازی معنادار، ژست‌ها و تعامل برای نوزادان و کودکان نوپا تمرکز کنند. والدین باید در هنگام انجام کارهای خانگی مانند لباس پوشیدن، حمام کردن، غذا دادن و بازی با فرزندانشان متحرک تر باشند. از صداها و اسباب بازی های حیوانات برای جلب توجه آنها استفاده کنید.

  1. گفتار درمانی برای کودکان 3-5 ساله (پیش دبستانی)

والدین و مراقبان کودکان پیش دبستانی مبتلا به اوتیسم باید روی تعامل با فرزندان خود در مکان هایی مانند زمین بازی، مهدکودک یا پیش دبستانی تمرکز کنند.

از بازی ها و فعالیت های نقش آفرینی برای کمک به کودک برای شروع تعاملات معنادار استفاده کنید. برای مثال کارت های تصویری درست کنید و کودک را تشویق کنید که تصاویر را با کلمات مطابقت دهد.

  1. گفتار درمانی برای کودکان 6 تا 12 ساله (سن مدرسه)

کودکان در سن مدرسه می توانند به تعامل با والدین خود ادامه دهند و مهارت های ارتباط غیرکلامی مانند درک زبان بدن و حالات چهره را بهبود بخشند.

از کارتون و نقاشی برای کمک به کودکان برای بیان احساسات خود استفاده کنید. در طول فعالیت های منظم در خانه، والدین باید مانند دوستان فرزندان خود عمل کنند و به آنها کمک کنند تا مهارت ها و رفتارهای اجتماعی را درک کنند.

متخصصان گفتار زبان در گفتار درمانی می توانند به طور قابل توجهی به خانواده ها و معلمان در اجرای استراتژی های کلاس درس کمک کنند که دسترسی دانش آموزان به برنامه درسی را افزایش می دهد و شکاف بین سبک های یادگیری، توانایی ها و خواسته های تحصیلی آنها را به حداقل می رساند.

درباره راهکارهای کمک به اختلال شنوایی در خانه و مدرسه بیشتر بدانید.

  1. گفتار درمانی برای کودکان 12 سال به بالا (نوجوانان و بزرگسالان جوان)

برنامه ریزی انتقال نیازمند تلاش بیشتر والدین نوجوانان و جوانان مبتلا به ASD است. با یک گفتاردرمانگر کار کنید تا به آنها کمک کنید برای محیط های آکادمیک، محل کار و جامعه پیشرفته آماده شوند.

 

 

 

 

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *