کار با صفحه کلید بجای نوشتن با دست

کار با صفحه کلید بجای نوشتن با دست

کودکانی که با دست خط مشکل دارند، ممکن است از امکاناتی در کلاس درس از جمله استفاده از کامپیوتر و تایپ کردن برای تکمیل ارتباط نوشتاری بهره مند شوند. در این مقاله، من استراتژی‌ها و نکاتی را در مورد نحوه اجرای یک کلاس کار با صفحه کلید برای آموزش مهارت‌های کیبورد و کامپیوتر به اشتراک می‌گذارم. یک دوره کیبورد می تواند به عنوان محل اقامت برای کارهای نوشتاری یا یک مهارت کاربردی ضروری استفاده شود.

دست خط برای بسیاری از کودکان می تواند یک عمل سخت و استرس زا باشد. چه اتفاقی می‌افتد وقتی مهم نیست که چه مداخلاتی انجام می‌شود، کودک به سادگی نمی‌تواند با جزئیات و انسجام کامل تمام «بخش‌های» کار نوشتاری عمل کند؟ ممکن است زمانی وجود داشته باشد که بچه ها بهتر است فقط به عنوان محل اقامت در محل کار مدرسه تایپ کنند. با استفاده از صفحه‌کلیدها و صفحه‌های نمایش موجود در کلاس‌های درس، خانه‌ها، محل‌های کار و جوامع، نیاز به استقلال با مهارت‌های کیبورد بیش از شاید نسل‌های گذشته ما وجود دارد.

کودکان با ورود به مهدکودک شروع به استفاده از کامپیوتر می کنند. کودکان در سنین پایین از کامپیوتر در کلاس درس و خانه استفاده می کنند. بنابراین، هنگامی که استفاده از مهارت‌های صفحه کلید بر روی دست خط نزدیک می‌شود، می‌تواند یک جریان آسان در عملکرد باشد.

یکی از استراتژی هایی که می تواند به بهبود سرعت و دقت به عنوان اصلاح دست خط کمک کند، استفاده از کارگاه کار با صفحه کلید است.

پیشنهاد محققان این است که آموزش کیبورد با قرار دادن صحیح انگشتان از کلاس سوم شروع شود. از نظر رشد، این زمان موثری برای استفاده از مهارت‌های انگشت، توانایی‌های یکپارچه‌سازی حرکتی بینایی، توجه و تمرکز، و ادراک بصری مورد نیاز برای تغییر بینایی از سطوح مختلف است.

استفاده از کلاس آموزش کار با صفحه کلید می تواند گزینه مناسبی برای بچه هایی باشد که با دست خط مشکل دارند. در صورت نیاز به نوشتن افکار بر روی کاغذ، مسائل مربوط به دست خط ممکن است از خلاقیت، ساخت و روان بودن ترکیب نوشتاری و همچنین خوانایی هنگام انجام این نوع کارها جلوگیری کند.

استفاده از یک دوره کار با صفحه کلید می‌تواند جایگزین مفیدی برای کار نوشتاری باشد که امکان ارتباط مؤثر، خوانایی و ترکیب افکار را فراهم می‌کند. استفاده از کار کامپیوتری به عنوان جایگزینی برای دست خط ممکن است یک مداخله ضروری در کلاس درس باشد.

ابتدا می توان کودکان را به عنوان کاندیدای بالقوه برای شرکت در یک کلاس کار با صفحه کلید شناسایی کرد. اینها ممکن است دانش‌آموزانی باشند که از کیبورد به عنوان وسیله‌ای برای دست‌نویسی بهره می‌برند. دانش آموزان باید به شرکت در یک کلاس کار با صفحه کلید نیز علاقه نشان دهند.

مانند هر برنامه آموزشی، صفحه کلید می تواند در ابتدا یک مفهوم بدیع و سرگرم کننده باشد. با این حال، پس از آزمایش های مکرر تمرین و آزمون ها، می تواند برای کودکان خسته کننده شود. بدون انگیزه برای یادگیری درست تایپ کردن، بچه ها ممکن است کار را ترک کنند، تسلیم شوند یا از مشارکت خودداری کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، دوره های آموزش کار با صفجه کلید باید شامل روش های خلاقانه برای تمرین مهارت هایی مانند سرعت، قرار دادن انگشت و دقت باشد.

در شروع برنامه کار با صفحه کلید و قبل از شروع آموزش، دانش آموزان باید از نظر سرعت کپی یک جمله با استفاده از دست خط، سرعت تایپ و دقت در تکلیف نوشتن صفحه کلید ارزیابی شوند. مشخص شده است که دانش آموزانی که سرعت تایپ آنها برابر یا بیشتر از آنها بوده است

فعالیت های باشگاه کار با صفحه کلید

در طول یک جلسه معمولی باشگاه کار با صفحه کلید، می‌تواند برنامه‌ای از فعالیت‌ها وجود داشته باشد که هر جلسه را هدایت کند.

تمرینات گرم کردن

با تمرینات هماهنگی دوطرفه، فعالیت های گرم کردن دست، تمرینات ایزوله کردن انگشتان، تمرینات سر خوردن تاندون و تمرینات مخالف بدن را گرم کنید.

سازماندهی فعالیت ها

وظایف حس عمقی و تمرینات تسهیل کننده اصلی از جمله فشار دادن صندلی، فشار بر روی دیوار، و کارهای سنگین کاری

دستورالعمل قرار دادن نامه

  • هر حروف جدید باید با قرار دادن انگشت مناسب پوشانده شود.
  • مرور هر درس قبلی باید پوشش داده شود.
  • استفاده از دستورالعمل های چند حسی و حرکتی در قرار دادن حروف از جمله فعالیت های حرکتی درشت.
  • بررسی وضعیت بدن و خود ارزیابی

استفاده از چک لیست خود ارزیابی پوسچر

  • مهارت های نظارت
  • وضعیت بدن
  • قرار دادن دست
  • قرار دادن انگشت
  • دقت تایپ
  • ریتم تایپ
  • سرعت تایپ
  • سهولت هماهنگی دوجانبه
  • فعالیت تایپ کردن

استفاده از کلاس کار با صفحه کلید باید در یک دوره چند هفته ای و جلسات با نظارت بر پیشرفت اجرا و حفظ شود.

یک کارگاه کار با صفحه کلید می تواند در سطوح مختلف کار کند. این می تواند یک فعالیت روزانه برای کوتاه مدت مانند دو هفته، از دوشنبه تا جمعه باشد یا می تواند 2 یا 3 بار در هفته به مدت 4-6 هفته عمل کند.

به دلیل تمایل به تکرار، حفظ مدت زمان باشگاه برای مدت زمان محدود مفید است. پتانسیل برای جلسات اضافی یک باشگاه کیبورد وجود دارد.

کودکانی که در یک کارگاه کار با صفحه کلید شرکت می کنند باید هر جلسه در همان درس باقی بمانند. جلسات باید هر بار به 20-30 دقیقه محدود شود.

درگیر کردن چندین کودک در عمل یادگیری مهارت های جدید، امکان استفاده از پویایی گروه را در فرآیند یادگیری فراهم می کند.

سایر وظایفی که ممکن است در کارگاه کار با صفحه کلید گنجانده شود عبارتند از:

  • شناسایی اجزای کامپیوتر
  • امکان روشن کردن، راه اندازی مجدد و دسترسی، راه اندازی و خاموش کردن برنامه های نرم افزاری
  • ذخیره سازی فایل ها در کامپیوتر
  • دسترسی به فایل های ذخیره شده در کامپیوتر
  • نوشتن ایمیل، نامه و پر کردن فرم ها
  • تصحیح و ویرایش
  • تکمیل دستورات نوشتن بدون کپی کردن از یک متن
0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *