کاردرمانی پیش دبستانی

کاردرمانی پیش دبستانی

کاردرمانی پیش دبستانی

برای والدین کودکان پیش دبستانی که به خدمات کاردرمانی نیاز دارند، سوالات زیادی می تواند وجود داشته باشد. در اینجا، ما سعی خواهیم کرد خدمات کاردرمانی پیش دبستانی را پوشش دهیم. OT برای کودکان پیش دبستانی و خدمات مداخله زودهنگام کاردرمانی می تواند دنیای جدیدی برای والدین کودکان پیش دبستانی باشد!

اطلاعات کاردرمانی پیش دبستانی، از جمله اینکه کاردرمانی در محیط های پیش دبستانی چگونه به نظر می رسد، و مداخله زودهنگام کاردرمانی

کاردرمانی پیش دبستانی

از 3 تا 5 سالگی، کودکان به طرق مختلف در حال رشد هستند. از مهارت های حرکتی گرفته تا شناخت و زبان… سن پیش دبستانی زمان تغییرات عظیم است. حتماً این فعالیت‌های پیش‌دبستانی را برای استراتژی‌های عملی برای تأثیرگذاری بر یادگیری و رشد در طول سال‌های پیش‌دبستانی بررسی کنید.
برای کوچکترین یادگیرندگان، دغدغه های کلاس درس حول محور دستیابی به نقاط عطف رشد، یادگیری شیوه های اجتماعی مناسب و ایجاد محیطی است که همه کودکان بتوانند در آن بیاموزند و رشد کنند.

کاردرمانی پیش دبستانی چگونه به نظر می رسد؟

کاردرمانگران می توانند با معلمان برای بهبود و حفظ محیطی کار کنند که از رشد در این دوران بسیار مهم در دوران کودکی حمایت کند.
آنچه آنها در دوره پیش دبستانی یاد می گیرند تا حدی موفقیت آینده آنها را تعیین می کند – به ویژه در مورد مهارت های اجتماعی، عاطفی و شناختی. در واقع، مطالعات در طول سال‌ها همچنان نشان می‌دهد که هوش هیجانی-اجتماعی در پیش‌دبستانی و مهدکودک پیش‌بینی‌کننده بزرگی برای موفقیت تحصیلی آینده است (Rhoadesa et al., 2011).

مداخله اولیه کاردرمانی

به طور معمول مداخله زودهنگام خدماتی است که با کودکان 3 سال و کمتر کار می کند. برای برخی از ایالت های ایالات متحده، مداخله زودهنگام تا سن 5 سالگی ادامه دارد.
مداخله اولیه کاردرمانی پیش دبستانی بر مشارکت عملکردی وظایف در خانه، مدرسه، و در محیط های طبیعی مانند مهدکودک تمرکز می کنند.

یک کاردرمانگر که با یک پیش دبستانی کار می کند ممکن است:

  • ارزیابی کامل مهارت های توانایی دستیابی به سطوح مناسب سن، پیشرفت رشد و غیره.
  • از والدین، معلمان و واحد خانواده کودک از طریق الگوی خانواده محور حمایت کنید.
  • محیط کلی را برای موفقیت شغلی تنظیم کنید.
  • توصیه هایی برای بازی حسی برای تقویت مهارت های یکپارچگی حسی ارائه دهید.
  • فعالیت های مناسب توسعه را ارائه دهید.
  • کتابخانه ای از کتاب هایی ایجاد کنید که باعث رشد مهارت های اجتماعی و عاطفی می شود.
  • همکاری با معلمان پیش دبستانی برای حمایت از نیازهای پیش دبستانی و ارائه پشتیبانی و پیشنهادات برای رفع نیازهای دانش آموز
  • فعالیت های روزانه را برای حمایت از توسعه تطبیق دهید.
  • یک منطقه خودآرام کننده و تصاویر بصری مانند برنامه کلاس، برنامه فردی، یا برنامه کاری در خانه یا کلاس درس یا محیط مدرسه ایجاد کنید.
  • استفاده از ابزارهای انتقال را تشویق کنید تا به کودکان پیش دبستانی کمک کنند تا از یک وظیفه به کار دیگر حرکت کنند.
  • یک «سالن ورزشی» با حرکت خوب بسازید که در آن دانش‌آموزان بتوانند مهارت‌های حرکتی ظریف خود را در حین بازی توسعه دهند.
  • مواد محرومیت حسی مانند چادر، هدفون یا عینک آفتابی را برای آرام کردن دانش آموز غرق شده توصیه کنید.
  • یا برنامه ای برای تقویت استحکام هسته و ثبات تنه ایجاد کنید – هر دو برای نشستن پشت میز در طول روز بسیار مهم هستند.

ارزیابی های کاردرمانی پیش دبستانی

در پیش دبستانی ها، کاردرمانگران ممکن است از والدین و معلمان بخواهند که یک چک لیست سریع (با فضایی برای افزودن نظرات) تکمیل کنند. آنها یک ارزیابی را تکمیل می کنند و مشاهدات انجام شده در طول ارزیابی را مستند می کنند. آنها ممکن است یک نمایه حسی را در دوره پیش دبستانی یا از طریق فرم مراقبت تکمیل کنند. ارزیابی ممکن است در پیش دبستانی، در خانه، یا در مکان های مختلف در مدرسه، خانه، یا سایر محیط های طبیعی مانند مهدکودک انجام شود.

ارزیابی مبتنی بر بازی برای یادداشت توانایی‌ها و سطوح پیش‌دبستانی با استفاده از انواع اسباب‌بازی‌ها و آیتم‌ها تکمیل خواهد شد. برخی از ارزیابی‌های رایج OT پیش‌دبستانی شامل مقیاس‌های حرکتی رشدی Peabody (PDMS-2)، ارزیابی رشدی کودکان خردسال-2 (DAYC-2)، مقیاس‌های عملکرد و مشارکت میلر، و فهرست رشدی Battelle، ویرایش دوم (BDI-2) است. ).

ارزیابی های کاردرمانی پیش دبستانی در زمینه های ارزیابی عبارتند از:

رفلکس ها: توانایی کودک برای واکنش خودکار به رویدادهای محیطی.
مهارت‌های عملکردی: توانایی کودک برای انجام وظایف روزانه مورد نیاز در خانه و مدرسه و همچنین شناسایی میزان کمکی که کودک نیاز دارد.
موقعیت، تعادل، وضعیت بدن: توانایی کودک برای حفظ کنترل بدن خود در مرکز ثقل آن و حفظ تعادل.
پردازش حسی: توانایی‌های پردازش حسی، خطوط پایه و تنظیم در طول فعالیت‌ها در خانه، کلاس درس یا سایر محیط‌های طبیعی.
رشد عاطفی اجتماعی:  توانایی کودک برای تنظیم احساسات و رفتار در انجام وظایف و یادگیری در توانایی های مناسب سن. این می تواند شامل تعامل با همسالان، تعامل بزرگسالان و تعامل خانوادگی باشد.
حرکت: توانایی کودک برای حرکت از مکانی به مکان دیگر. اقدامات اندازه گیری شده شامل خزیدن، راه رفتن، دویدن، پریدن و پریدن به جلو است.
دستکاری اشیا: توانایی کودک برای نگه داشتن و دستکاری اشیا، اسباب بازی ها و مواد با اندازه های مختلف. نمونه هایی از اقدامات اندازه گیری شده شامل گرفتن، پرتاب و لگد زدن است.
چنگ زدن: توانایی کودک در استفاده از دستانش.
ادغام بینایی-حرکتی: توانایی کودک برای استفاده از مهارت های ادراکی بصری خود برای انجام وظایف پیچیده هماهنگی چشم و دست مانند دستیابی و گرفتن یک شی، ساختن با بلوک ها و کپی کردن طرح ها.

کاردرمانی پیش دبستانی می تواند به عنوان یک برنامه ریزی بلند مدت برای ورود قدرتمند کودک به مدارس لحاظ شود.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *