کاردرمانی و سلامت خانواده

کاردرمانی و سلامت خانواده

سلامت خانواده ، نقطه شروع سفر به سوی «بهزیستی» است. این چیزی است که من دوست دارم در مورد آن صحبت کنم و چیزی است که به طور طبیعی برای کاردرمانگران می آید. به چالش سلامتی ما بپیوندید که راهنمای سلامت خانواده، راهی به سوی ذهن آگاهی و تنظیم مقررات، و وسیله ای برای ادغام ابزارهای مقابله ای در سراسر واحد خانواده و همه چیز است.

بنابراین، سلامت خانواده چگونه به نظر می رسد؟ چگونه خانواده ها می توانند سلامتی را به طور کلی بهبود بخشند؟ واحد خانواده چیز متنوعی است، بنابراین وقتی صحبت از سلامت و تندرستی به میان می‌آید، نیازهای فردی می‌تواند به همان اندازه متنوع باشد. آنچه برای یک خانواده مفید است ممکن است برای خانواده دیگر کارساز نباشد. آنچه که یک استراتژی جامع برای یک خانواده است، برای خانواده دیگر کاملاً متفاوت به نظر می رسد. چالش سلامتی که اینجا در سایت جعبه ابزار OT اتفاق می‌افتد دقیقاً این است: یک جعبه ابزار متنوع که برای خدمت به خانواده‌ها با هر اندازه، پیشینه و قومیت طراحی شده است.

سهم خانواده در سلامت یک فرد

در هر دو انتهای طول عمر واضح ترین است. وابستگی طبیعی دوران کودکی و پیامدهای پیری ثانویه در میان سالمندان منجر به مراقبت می شود
نیازهایی که اغلب توسط اعضای خانواده برآورده می شود
بارها، نقش خانواده به عنوان پرورش دهنده و عامل تغییر
آنقدر مرکزی است که خانواده کانون مداخله می شود.»

(Humphry, R., Gonzalez, S., Taylor, E., 1993)

کاردرمانی و تندرستی

OT در استفاده از یک رویکرد جامع برای عملکرد، در طول عمر، متخصص هستند. به عبارت دیگر، کاردرمانگران به افراد در هر مهارت یا کاری که وقت آنها را اشغال می کند کمک می کنند. برای کمک به افراد در ایجاد مهارت ها و دستیابی به اهداف، OTs با رویکرد “کل بدن” تمرین می کنند. کمک به افراد در هر سنی از لحاظ جسمی، عاطفی، ذهنی و حتی معنوی بخشی از کار است. رویکردهای کل نگر مانند یوگا، تمرکز حواس، مربیگری، ریکی، ماساژ، طب فشاری، تصویرسازی هدایت شده، مدیتیشن، رفلکسولوژی، ماساژ درمانی، رایحه درمانی… این فهرست می تواند ادامه یابد. اینها همه رویکردهای ذهن/بدن/روح هستند که کل بدن را با عملکرد یکپارچه می کنند.

تنوع رویکردهای کل نگر به خوبی به واحد خانواده و ساختار و انواع علایق، استعدادها و نقاط قوت آن کمک می کند.

مشارکت خانواده ها در عمل ضروری است و تنها بخشی از این فرآیند است.

کاردرمانگران خانواده و والدین را در اهداف کودک محور مشارکت می دهند و رفاه خانواده و کیفیت زندگی را برای کل خانواده در نظر می گیرند. روال های خانوادگی و فعالیت های روزانه بر کودک و همچنین کل خانواده تأثیر می گذارد. درمانگران می توانند با استفاده از سلامتی و استراتژی های کل نگر به عملکرد کلی کمک کنند.

ابزارهای مورد استفاده برای ارتقای سلامتی بسته به علایق، نیازها، نقاط قوت و ضعف هر فرد می‌تواند چیزهای زیادی باشد. ما در طول این چالش به هر یک از جنبه های سلامتی می پردازیم، و همچنین منابعی از ابزارها را برای افزودن به “جعبه ابزار سلامتی” شما پوشش خواهیم داد. این استراتژی ها و نکات را می توان در تمرین درمانی، در کلاس درس یا در خانه استفاده کرد.

چرخ سلامتی خانواده

سلامتی برای خانواده ها مانند سلامتی در موقعیتی احتمالاً یکپارچه تر به نظر می رسد. این پست را ببینید که چرخ سلامتی چیست.

برای خانواده ها، افراد زیادی هستند که واحد خانواده را تشکیل می دهند. تندرستی به هر یک از اعضا و همچنین هر یک از اعضای خانواده با هم به عنوان یک واحد بستگی دارد. یک سبک زندگی متعادل شامل همه اعضا با هم می شود.

سلامت خانواده می تواند تحت تأثیر نیازهای جسمانی یکی از اعضای خانواده باشد. مشارکت های اجتماعی، اثرات زیست محیطی، درآمد، پیشینه، و مشاغل هر یک از اعضا می تواند به رفاه خانواده کمک کند.

در درون خانواده، هر یک از اعضا دارای یکپارچگی سلامت خاص خود هستند که سلامت عاطفی، جسمی، ذهنی، فکری و سلامتی را تعریف می‌کند.

در چالش سلامتی خود، حوزه‌های بسیاری را پوشش می‌دهیم که با هم ادغام می‌شوند:

  • مدیریت عاطفی
  • نگرش و طرز فکر
  • ذهن آگاهی
  • باورها و ارزش ها
  • سلامتی و تندرستی
  • عادات و انتخاب های سالم
  • ورزش
  • تغذیه
  • یکدلی
  • آگاهی از دیگران
  • توسعه اجتماعی
  • یادگیری و شناخت
  • تعیین هدف
  • خلاقیت
  • عملکرد اجرایی
  • مشارکت در کارهای روزانه
  • بازی، یادگیری و سرگرمی ها
  • خود مراقبتی

بسیاری از جنبه های دیگر سلامت خانواده وجود دارد که این چالش پوشش نمی دهد. برخی ملاحظات ممکن است شامل امور مالی و ایمنی محیطی باشد.

سلامتی خانواده در عمل

کاردرمانگران در توانمندسازی خانواده ها در یک وضعیت متعادل از سلامتی مهارت دارند. چشم انداز 2025 انجمن کاردرمانی آمریکا (2017) ایجاب می کند که متخصصان OT “سلامت، رفاه و کیفیت زندگی را برای همه مردم، جمعیت ها و جوامع از طریق راه حل های موثری که مشارکت در زندگی روزمره را تسهیل می کند” ارتقا دهند.

پزشکان کاردرمانی قطعات مهمی در پازل سلامتی هستند. متخصصان درمان بر عدالت شغلی، سلامت کلی و رفاه فرد و خانواده تأثیر می گذارند. کیفیت زندگی بر اساس فردی و به عنوان یک واحد خانواده بر اساس ادغام اجزای چرخ سلامتی است. متخصصان کاردرمانی در تفکر خارج از چارچوب و پرداختن به نقاط ضعف یا زمینه‌های مورد نیاز با استفاده از شغل و سازگاری در همه اجزا (عاطفی، جسمی، ذهنی، فکری و غیره) متخصص هستند.

برای خانواده، تندرستی مانند ادغام افراد و اعضای خانواده با آگاهی و پذیرش عواملی مانند فقر، نگرانی های اجتماعی و محیطی، محرومیت شغلی و بسیاری ملاحظات دیگر به نظر می رسد.
با ترویج محیطی امن و غنی، خانواده ها می توانند از رشد سالم و نتایج بهتر برای کودکان و کل خانواده حمایت کنند. با ایجاد فرصت هایی برای کودکان و خانواده برای درگیر شدن در مشاغل معنادار، از جمله بازی و یادگیری، با عدالت شغلی، خانواده ها می توانند شکوفا شوند.

1. سلامتی را سرگرم کننده کنید. این بازی یکنوع بازی شبیه لوتو سلامتی یک راه عالی برای درگیر کردن تمام خانواده در فعالیت های سلامتی و تندرستی است.

2. یک ورزش خانوادگی را امتحان کنید. پیاده روی با هم در عصر راهی خوب برای آرام کردن و تأمل در روز است.

3. با هم از پارک ها و زمین های بازی دیدن کنید. طبیعت را کاوش کنید، بدوید، بالا بروید، توپ پرتاب کنید، پیاده روی کنید. گزینه های فعالیت بدنی نامحدود هستند!

4. با هم بپزید. آشپزی فرصتی برای امتحان غذاهای جدید و صحبت در مورد گزینه های غذایی سالم فراهم می کند.

5. به یک روز بدون ابزار دیجیتال متعهد شوید. به عنوان یک خانواده، کار با هم بر روی هدفی مانند 24 ساعت بدون صفحه نمایش به معنای تعهد و تمرین در هدف‌سازی است. صفحه‌نمایش‌ها را بردارید و ببینید آن زمان را با چه چیزهایی می‌توانید پر کنید… پازل، کتاب خواندن، بازی با گچ پیاده‌رو، بازدید از همسایه‌ها… همه راه‌ها برای پر کردن آن سطل‌های احساسی، ذهنی، فکری و فیزیکی!

یک موضوع مشترک در سلامت خانواده، سخاوت، عزم، پشتکار، و رفاه شغلی در همه اعضاست. گزینه‌های فعالیت‌های سلامتی خانواده نامحدود است و بر اساس سلامت و رفاه کلی خانواده است… با هدف کیفیت زندگی بهتر!

پزشکان کاردرمانی باید مدل‌های ترویج و پیشگیری، مانند سلامت عمومی و رشد مثبت جوانان را در نظر بگیرند تا از طریق ایجاد تاب‌آوری، اثرات فقر را تعدیل کنند. در کلینیک کاردرمانی نوین تلاش ما بر این است تا علاوه بر درمان افراد نیازمند کاردرمانی بر بهبود سلامت خانواده آنان نیز اقدام کنیم.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *