کاردرمانی با خمیر بازی

کاردرمانی با خمیر بازی

کاردرمانی با خمیر بازی

با تمام رنگ های جذاب و حس لمس آن، خمیر بازی می تواند برای کودکان بسیار فریبنده باشد. با کمی آماده سازی و مراقبت، بازی با طرح های خمیر بازی تقریباً پیچیدگی خاصی ندارد ! کودکان در حالی که با این طرح های خمیربازی فوق العاده سرگرم کننده سرگرم می شوند، می توانند برای مدت طولانی در بازی مستقل یا بازی مشارکتی با یک شریک مشغول بمانند. همین امر به کاردرمانگر کمک می کند تا کاردرمانی با خمیر بازی را با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دهد.

شما به راحتی می توانید از طرح های خمیر بازی در طول یک جلسه کاردرمانی با خمیر بازی، به عنوان بخشی از یک برنامه خانگی، یا به عنوان یک ایستگاه حرکتی خوب در کلاس درس استفاده کنید. هر طرح یک تم برای تمجید از هر یادگیری یا مهارتی که ممکن است به دنبال آن باشید ارائه می دهد.

خمیر بازی را می توان به راحتی تهیه یا خریداری کرد، و با طرح های خمیر بازی برای تمرکز بر توسعه مهارت های بسیاری استفاده کرد.

بسیاری از فواید کاردرمانی با خمیر بازی:

مهارت های تقویت دست و انگشت: کاردرمانی با خمیر بازی سبب می شود تا شما خمیر بازی را در حین دستکاری فشار دهید، فشار دهید، فشار دهید و نیشگون بگیرید. قدرت دست مهارتی است که برای اکثر کارهای کاربردی لازم است. این به ساخت ماهیچه های دستی کمک می کند و استقامت حرکتی خوب را بهبود می بخشد.

مهارت های چنگ زدن: در کاردرمانی با خمیر بازی ابزارهایی مانند چاقوهای پلاستیکی، قیچی، برش کوکی، برش پیتزا، و وردنه، فرصت کار بر روی الگوهای درک متنوع را فراهم می کنند.

مهارت های یکپارچه سازی دو طرفه: از هر دو دست به طور هماهنگ برای دستکاری خمیر بازی استفاده کنید، بنابراین هماهنگی دو طرفه ایجاد کنید. آنها اندازه، شکل و وزن خمیر را بر اساس نیاز برای حصیر بازی تنظیم می کنند. مهارت های هماهنگی دوجانبه برای کارهای عملکردی مانند نوشتن، لباس پوشیدن، آشپزی و اساساً همه مشارکت های عملکردی مورد نیاز است.

تقویت مهارت دست: کاردرمانی با خمیر بازی این فرصت را به شما می دهد تا به خمیر شکل دهید و خمیر را بچسبانید تا با تم هر طرح مطابقت داشته باشد. این به آنها فرصت می دهد تا حرکات دقیق انگشتان و مخالفت شست را توسعه دهند.

مهارت‌های خودتنظیمی: وقتی کودکان خمیر را فشار می‌دهند، فشار می‌دهند، فشار می‌دهند، نیشگون می‌گیرند و باز می‌کنند، ورودی عمیق عمقی دریافت می‌کنند که می‌تواند برای کودک تسکین‌دهنده و آرام‌بخش باشد.

مهارت‌های هماهنگی چشم و دست:در حالی که شکل‌ها را روی طرح های خمیر بازی برای مطابقت با موضوع ایجاد می‌کنند، یادگیرندگان حرکات دست و چشم خود را هماهنگ می‌کنند و روی مهارت‌های مهم هماهنگی حرکتی بینایی کار می‌کنند. مهارت های هماهنگی دست می تواند بر مشارکت عملکردی تأثیر بگذارد.

مهارت‌های حرکتی بیشتر: درگیر شدن با خمیر بازی، عضلات بزرگ‌تر اندام فوقانی (شانه و بازو) را به منظور فشار دادن، کشیدن، فشار دادن و چرخاندن خمیر کار می‌دهد. فراموش نکنید، رشد از ناحیه نزدیک به دیستال اتفاق می افتد، بنابراین آن عضلات بزرگتر نیاز به درگیری دارند!

خلاقیت و مهارت های بازی: زبان آموزان از خلاقیت و تخیل خمیر بازی خود استفاده می کنند تا جزئیات خود را با خلاقیت های خمیر بازی خود به طرح اضافه کنند. آنها می توانند مهره های کوچک، پولک ها، دکمه ها یا گیره ها را علاوه بر شکل خمیر بازی خود اضافه کنند.

مهارت‌های اجتماعی: اگر از طرح با شریک زندگی خود استفاده شود، کودکان فرصت بازی مشارکتی و مشارکتی را خواهند داشت. طرح های تجاری و جزئیات اشتراک گذاری. اینها یک ابزار عالی برای گروه های مهارت اجتماعی خواهند بود!

مهارت‌های ادراکی بصری: حین کاردرمانی با خمیر بازی، طرح های خمیر بازی بر روی مهارت‌های زمین فیگور بصری کار می‌کنند، زیرا زبان‌آموزان به‌طور بصری تخته‌ها را اسکن می‌کنند تا دایره‌ها را برای اندازه، مکان و محل توپ خمیر بازی پیدا کنند. مهارت‌های تمایز بصری برای شناسایی هر گونه تفاوت اندازه در دایره‌ها، و بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کردن توپ‌های خمیر بازی همانطور که نشان داده شد، مورد نیاز است.

مهارت‌های بویایی: افزودن کمی عطر، مانند اسانس به خمیر بازی، مقداری ورودی بویایی را برای کودکان فراهم می‌کند و این تجربه را چندحسی‌تر می‌کند.

مهارت‌های لمسی: در کاردرمانی با خمیر بازی افزودن کمی زرق و برق، برنج یا شن به خمیر بازی، به کودکان کمک بیشتری می‌کند. برای برخی از یادگیرندگان با بیزاری لمسی، کار با خمیر بازی ممکن است در ابتدا دشوار باشد.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *