چگونه قوانین رانندگی را برای نوجوان خود اجرا کنید

چگونه قوانین رانندگی را برای نوجوان خود اجرا کنید

چگونه قوانین رانندگی را برای نوجوان خود اجرا کنید

یکی از ترسناک ترین روزها برای هر پدر و مادری، روزی است که نوجوانشان پس از قبولی در امتحان رانندگی، کلیدها را برای اولین بار بدون اینکه شما روی صندلی سرنشین نظارت کنید، از خیابان خارج می کند. بیشتر والدین می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توانند اطمینان حاصل کنند که نوجوانانشان قوانین رانندگی و ایمنی را رعایت کرده و خودروی خود را مسئولانه رانندگی می‌کنند. در اینجا نکاتی در مورد نحوه اجرای قوانین رانندگی توسط والدین وجود دارد.

در مورد اهمیت قوانین رانندگی بدون نقص صحبت کنید

بزرگترین خطر برای ایمنی نوجوان شما در جاده، الکل و گاهی اوقات مواد مخدر است. بسیار مهم است که با نوجوان خود صحبت کنید و به آنها توضیح دهید که صرف نظر از اینکه چقدر رانندگی “خوب” دارند، تحت هیچ شرایطی نمی توانند پس از مصرف مواد مخدر و الکل با وسیله نقلیه موتوری کار کنند و همچنین نمی توانند مسافر کسی باشند که  بدون توجه به قوانین رانندگی  الکل و مواد مخدر مصرف می کند.

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای جلوگیری از رانندگی در حالت مستی ایجاد یک خط‌مشی «هیچ سؤالی پرسیده نمی‌شود» است، که در آن نوجوان شما همیشه می‌تواند زمانی که قادر به رانندگی نیست با شما تماس بگیرد و شما بدون هیچ سؤالی با شما تماس بگیرید. تا زمانی که نوجوان شما واقعاً باور داشته باشد که شما این کار را برای او انجام خواهید داد، می تواند از برخی تراژدی های جدی جلوگیری کند.

محکم اما منصف باشید

برخی از والدین دستگاه‌های ردیابی و مانیتورینگ را در خودروی نوجوان خود نصب می‌کنند تا بر کاری که انجام می‌دهند، سرعتی که می‌روند و کجا رانندگی کرده‌اند نظارت کنند. این همیشه بهترین ایده نیست. این “فرزندپروری با هلیکوپتر” بیش از آنکه فایده داشته باشد، می تواند آسیب بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، اغلب می‌تواند با احساس نوجوان شما به پایان برسد که انگار به او اعتماد ندارید، که می‌تواند منجر به عصبانیت در ادامه راه شود.

یک تکنیک بسیار بهتر در اجرای قوانین رانندگی توسط فرزند شما این است که فقط محکم اما منصف باشید. مقررات منع رفت و آمد ایجاد و اجرا کنید و از نوجوانتان بخواهید که در طول روز با شما تماس بگیرد – البته زمانی که فعالانه رانندگی نمی کند. اگر نوجوان شما مقررات منع رفت و آمد را از دست داد یا تماس نگرفت، امتیازات رانندگی را برای مدت زمان مناسبی لغو کنید.

وقتی نوبت به اطمینان از ایمن ماندن نوجوان شما در پشت فرمان می رسد، بهترین استراتژی جهت اطمینان از رعایت قوانین رانندگی فقط ارتباط ساده و راحت است. اگر نوجوان شما احساس می کند که می تواند با شما صحبت کند و همیشه می تواند در مواقعی که درگیر است به سراغ شما بیاید، احتمال کمتری دارد که رفتار خطرناکی انجام دهد. اگر با فرزندانتان در مورد ایمنی رانندگی صحبت می کنید، به جای اینکه آنها را تهدید کنید یا از وسایلی برای نظارت بر آنها متوسل شوید، احتمالاً فرزندان شما می خواهند راننده ایمن باشند.

توجه به قوانین رانندگی همیشه بهترین راه برای مدیریت نوع و نحوه رانندگی فرزند شما نیست، بهتر است علاوه بر رعایت قوانین رانندگی توسط وی استاندارد های دیگری جهت گرفتن کلید خودرو از نوجوان خود وضع کنید.

 

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *