چگونه فرزند غذا خور داشته باشیم؟

چگونه فرزند غذا خور داشته باشیم؟

کودکان نوپا می توانند غذا خور های پرهیجانی باشند که حداقل نیمی از مواقع از امتحان غذای جدید خودداری می کنند. تقریباً نیمی از کودکان نوپا با این توصیف مطابقت دارند، بنابراین جای تعجب نیست که مسائل غذایی منبع استرس برای والدین باشد.

ایجاد الگوهای غذایی سالم برای جلوگیری از مشکلاتی مانند چاقی، غذا خور کردن کودک و اختلالات خوردن در آینده مهم است. استراتژی های مختلف می تواند به کودک شما کمک کند تا طیف وسیع تری از غذاها را بپذیرد. ممکن است لازم باشد قبل از انتخاب غذا به کودکتان ۱۰ بار مختلف غذا بدهید. مشکل این است که بسیاری از والدین ناامید می شوند و قبل از چهارمین یا پنجمین تلاش تسلیم می شوند.

سعی کنید غذاها را سرگرم کننده کنید. غذاهای رنگارنگ مانند چوب هویج، کشمش، سیب، انگور، چوب پنیر و کراکر همگی می توانند انتخاب های سرگرم کننده و سالمی برای کودک نوپا در حال رشد شما باشند. به آنها توضیح دهید که خوردن غذای خوب مهم است تا آنها بزرگ و قوی شوند و چگونه به آنها کمک می کند سریعتر بدوند و طولانی تر بازی کنند.

کودکان رفتارها را از والدین خود می آموزند. اگر خود را به طیف محدودی از غذاها محدود کنید، فرزندتان متوجه احتیاط شما می شود و تقلید می کند. تنوع غذایی فرزندتان را فقط به غذاهایی که ترجیح می دهید محدود نکنید. ممکن است غذا خور بودن و ذائقه فرزندتان با ذائقه شما متفاوت باشد، و شاید شما به سادگی غذاهایی را برای او سرو می کنید که آنها دوست ندارند. سعی کنید الگوی خوبی باشید و غذاهای متنوعی را جلوی فرزندتان امتحان کنید. می تواند آنها را تشویق کند که همین کار را انجام دهند.

اگر کودک شما سالم و پر انرژی به نظر می رسد، پس به اندازه کافی غذا خور می باشد. اگر هنوز نگران هستید، مراقب باشید که واقعاً چه مقدار غذایی در طول روز می‌خورند. کودکان به جای محدود کردن غذا خوردن به سه وعده غذایی در روز مانند بزرگسالان، به طور مداوم چرا می کنند. ممکن است تعجب کنید که چگونه آن مشت ها و میان وعده های کوچک جمع می شوند. برای اطمینان بیشتر، نمودارهای رشد و وزن کودک خود را بررسی کنید یا با پزشک اطفال کودک خود مشورت کنید.

سعی کنید نگران نباشید و به یاد داشته باشید که تا زمانی که کودک بیمار نباشد، غذا خواهد خورد. کودکان در قضاوت علائم گرسنگی و سیری خود بسیار خوب هستند. سعی کنید در زمان صرف غذا آرام بمانید و غذاهای متنوعی را به کودک خود ارائه دهید و مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که با امتحان کردن غذاهای متنوع، خودتان الگوی خوبی باشید تا فرزند شما نیز غذا خور خوبی شود. ممکن است متوجه شوید که شما و کودک نوپایتان یک غذای مورد علاقه جدید پیدا کرده اید!

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *