چرا باید مهارت گوش دادن را تقویت کنید؟

چرا باید مهارت گوش دادن را تقویت کنید؟

چرا باید مهارت گوش دادن را تقویت کنید؟

ممکن است فکر کنید گوش دادن یک پاسخ خودکار است، و درست است که می‌توان سر و صدای دنیای اطراف را از بین برد، اما مهارت گوش دادن مؤثر پردازش صداها و پاسخ مناسب به نشانه‌ها است. مهارت گوش دادن موثر یک مهارت ضروری برای یادگیری است و این چیزی است که می توانید به رشد کودک خود کمک کنید.

مزایا بهبود مهارت گوش دادن

اگر دختر شما به خوبی مهارت گوش دادن را یاد بگیرد، در جمع آوری، تجزیه و تحلیل، ذخیره و بازیابی اطلاعات بهتر خواهد بود. او بیشتر قادر خواهد بود از این اطلاعات برای انجام جهش های شهودی مورد نیاز برای درک آنچه در مدرسه آموزش داده می شود استفاده کند. مهارت‌های زبانی و ارتباطی او قوی‌تر می‌شود و او را در جستجوی شفاف‌سازی، بیان ایده‌ها و به اشتراک گذاشتن فرآیندهای فکری‌اش بهتر می‌کند. این منجر به افزایش مشارکت در فعالیت های یادگیری می شود که به او کمک می کند تا دانش جدید خود را به طور مؤثرتر تحکیم کند. از نظر اجتماعی، او روابط قوی تری با دیگران برقرار خواهد کرد. با مهارت گوش دادن به دیگران، یافتن زمینه های مشترک، ایجاد همدلی، مدیریت هرگونه تعارض و ارائه پشتیبانی آسان تر خواهد بود. او احساس مشارکت بیشتری خواهد کرد که به نوبه خود باعث بهبود اعتماد به نفس و عزت نفس او می شود. او از فعالیت های اجتماعی لذت بیشتری می برد و احساس می کند که می تواند بیشتر درگیر شود.

تقویت مهارت

انجام بازی هایی که شامل صدا هستند می تواند به دختر شما کمک کند تا صدا را با معنا مرتبط کند. می توانید از آهنگ ها و بازی های قافیه استفاده کنید تا به او کمک کنید تا هر چیزی از شمردن تا مسواک زدن را یاد بگیرد. می‌توانید با بردن او به یک پیاده‌روی صوتی، او را تشویق کنید تا با دقت بیشتری گوش کند تا به او فرصتی دهید تا دنیای اطرافش را با چیزی فراتر از یک دید کاوش کند. انجام بازی های کلامی با کلمات، مانند بیست سوالی یا لب خوانی، به او کمک می کند تا روی آنچه گفته می شود تمرکز کند، اطلاعات مربوطه را استخراج کند و از آن برای فرمول بندی پاسخ مناسب استفاده کند. این همچنین به توسعه مسیرهای عصبی در مغز او کمک می کند که از حافظه پشتیبانی می کنند. کودکان با تقلید از بزرگسالان اطراف خود یاد می گیرند و با نشان دادن مهارت گوش دادن می توانید مطمئن شوید که شنونده خوب بودن طبیعت دوم او خواهد بود. این شامل؛ وقتی با شما صحبت می کند توجه کنید. حفظ تماس چشمی، خم شدن تا سطح چشم در صورت لزوم. بازتاب کلمات او برای بررسی درک شما، تشویق او به افزودن اطلاعات، یا به عنوان روشی ظریف برای اصلاح اشتباهاتش در استفاده از کلمات یا زمان. و از او بخواهید اگر نمی توانید معنای او را درک کنید، آنچه را که گفته است تکرار کند. هنگامی که با او صحبت می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که او ممکن است نتواند همزمان با چندین دستورالعمل کنار بیاید. شروع با دستورالعمل‌های ساده، پیچیده‌تر کردن آنها با رشد او، به او یاد می‌دهد که چگونه به دستورالعمل‌ها گوش دهد و از آنها پیروی کند. صحبت کردن در مورد داستانی که خوانده اید، پرسیدن در مورد شخصیت مورد علاقه یا بهترین قسمت او، او را عادت می دهد آنچه را که شنیده است به خاطر بیاورد تا بعداً استفاده کند.

وقتی فرزندتان به حرف شما گوش نمی‌دهد ممکن است خشمگین باشد و اگرچه گاهی اوقات به این دلیل است که او آنقدر در کاری که انجام می‌دهد جذب می‌شود و مانع از حواس‌پرتی‌ها می‌شود، ممکن است نیاز به بهبود مهارت‌ گوش دادن داشته باشد. خوشحال کننده است که بدانید می توانید نقش فعالی در این زمینه ایفا کنید. هر چه او بهتر شود، به طور مؤثرتری یاد می‌گیرد و راحت‌تر می‌تواند دوستان خود را پیدا کند و حفظ کند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *