پیدا کردن متخصص کودک مناسب – بخش اول

پیدا کردن متخصص کودک مناسب - بخش اول

ممکن است شما در حال آماده شدن برای داشتن یک کودک جدید هستید یا شاید به منطقه جدیدی نقل مکان کرده اید و باید یک متخصص اطفال جدید برای خانواده خود پیدا کنید.

آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که والدین فرزند خود را در سال اول زندگی خود برای هفت بار ویزیت نزد متخصص کودک خوب ببرند و این ملاقات ها فقط برای زمانی است که او سالم است. هنگامی که تمام اوقاتی را که فرزندتان احساس خوبی ندارد و سال‌های آتی دچار کبودی، خراش، عفونت گوش و سرماخوردگی می‌شود را جمع آوری کنید، انتخاب پزشک اطفال مناسب بسیار مهم می‌شود. در تمام این ملاقات ها، پزشک اطفال شما فرزندتان را به خوبی می شناسد و ضروری است که در برقراری ارتباط با آنها احساس راحتی کنید.

از آنجایی که پزشک اطفال شما از کسی که بیشتر از همه  دوستش دارید مراقبت می کند و از منظر سلامت جسمی، رفتاری و روانی شما را راهنمایی می کند، پیدا کردن فردی که بتوانید به او اعتماد کنید بسیار مهم است. در طول سال‌ها، آنها معاینات فیزیکی کودک شما را انجام می‌دهند، رشد را زیر نظر می‌گیرند، بیماری‌ها را تشخیص می‌دهند و درمان می‌کنند، و در مواقعی داروهایی را تجویز می‌کنند که ممکن است کودک شما به آن نیاز داشته باشد. معمولاً پزشک اطفال شما تا سن 18 سالگی و گاهی حتی بیشتر از کودک شما مراقبت می کند، بنابراین انتخاب درست از همان ابتدا ارزش زمان لازم را دارد.

نحوه شروع جستجو

استفاده از یک الگوریتم جستجوی پیچیده، علمی‌تر به نظر می‌رسد، اما اغلب یکی از بهترین راه‌ها برای شروع جستجویتان این است که از کسانی که بیشتر به آن اعتماد دارید بپرسید. با پرسیدن از دوستان و اعضای خانواده خود شروع کنید که چه کسانی را می شناسند  و برای فرزندانشان دوست دارند. آنها یک ارزیابی صادقانه از پزشکان اطفال خود به شما ارائه می دهند و شما می توانید شروع به ایجاد لیستی از پزشکانی کنید که باید در نظر بگیرید.

کاردرمانی یا فیزیوتراپی، تفاوت هایی که باید بدانید

اگر به منطقه جدیدی نقل مکان کرده اید که در آن افراد نسبتاً کمی را می شناسید، از سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی که با آنها تعامل دارید سؤال کنید. اگر هنوز منتظر هستید، از پزشک متخصص زنان یا پرستاران در مطب خود برای دریافت توصیه‌ها فکر کنید. آنها نه تنها اغلب به طور طبیعی با پزشکان اطفال در تماس هستند، بلکه متوجه خواهند شد که کدام پزشک اطفال از شنیدن سایر مراجعان خود در مورد آن پزشک محبوب است. اگر بچه های شما بزرگ شده اند، از والدین دیگر در مدرسه یا افرادی در سایر فعالیت هایی که فرزندان خود را در طول هفته به آنها می برید بپرسید. این یکی از زمینه هایی است که در آن خوب است از دیگران در زندگی خود مشاوره بخواهید!

استفاده بهینه از اینترنت

هنگامی که فهرستی تهیه کردید، راه های متعددی برای استفاده از اینترنت وجود دارد که به شما کمک می کند فهرست خود را به 2 تا 3 پزشک اطفال کاهش دهید.اینکه پزشک متخصص اطفال بیمه درمانی شما را بپذیرد، در شبکه باشد و بیماران جدید را بپذیرد، یک مورد مهم خواهد بود. پس از تأیید این اصول اولیه، از در نظر گرفتن ترجیحات شخصی شما برای یک متخصص اطفال برای فرزندتان نترسید. مواردی مانند سن، جنسیت و سطح تجربه ممکن است روشی مغرضانه برای تصمیم گیری به نظر برسد، اما این عوامل می توانند در آینده بر رابطه شما و فرزندتان با پزشک اطفال تأثیر بگذارند.

برای مثال، آیا ترجیح می‌دهید برای فرزند دخترتان یک پزشک زن داشته باشید تا وقتی فرزندتان با بلوغ مواجه شد، راحت‌تر در مورد آن صحبت کند؟ یا ترجیح می‌دهید هنگام بحث درباره تصمیم‌هایی که برای فرزندتان می‌گیرید، با شخص بزرگ‌تر یا همسن خود صحبت کنید؟ اگر احساس می کنید نیازها یا ترجیحات شما ممکن است در طول سال ها تغییر کند، ممکن است خوب باشد که یک متخصص اطفال را در نظر بگیرید که بخشی از یک عمل بزرگ است. با انجام این کار، این گزینه را خواهید داشت که در صورت لزوم، ارائه دهندگان را تغییر دهید.

در مورد 8 روش افزایش دایره واژگان کودک بدانید.

از اینترنت به نفع خود استفاده کنید زیرا بسیاری از پزشکان اطفال یا وب سایت خود را دارند یا در وب سایت سیستم بهداشتی که به آن وابسته هستند فهرست شده اند. در وب‌سایت می‌توانید اطلاعاتی را بیابید که می‌توانید در نظر بگیرید، مانند مدت زمانی که آنها در حال کار بوده‌اند، کجا تحصیل و آموزش دیده‌اند، زبان‌هایی که صحبت می‌کنند و هر زمینه‌ای که پزشک ممکن است برای درمان داشته باشد. این موضوع می تواند به ویژه در صورتی مهم باشد که فرزند شما نیازهای مراقبت های بهداشتی خاصی داشته باشد که شما قبلاً از آنها آگاه هستید.

همچنین اطلاعاتی در وب سایت موجود خواهد بود که به شما کمک می کند بدانید چه زمانی پزشک اطفال در دسترس شما است. از آنجایی که اغلب آنها را می‌بینید، مکان دفتر و دسترسی آسان به آنها را در نظر بگیرید. وب سایت باید اطلاعاتی در مورد اینکه آیا آنها ساعات کاری منظم، ساعات تعطیلات آخر هفته و اطلاعات مربوط به مراقبت های بعد از ساعت کاری دارند را فهرست کند. ارتباط آسان و راحت با تیم مراقبت های بهداشتی کودک شما می تواند مهم باشد، به ویژه در مورد نوزادان یا کودکان با نیازهای ویژه. به عنوان مثال، آیا ارائه دهنده ای برای مراقبت های بعد از ساعت کاری وجود دارد یا آنها ویزیت های همان روز را ارائه می دهند؟ این مورد می تواند در شرایط اضطراری یا غیرمنتظره تفاوت ایجاد کند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *