نکاتی درباره دور درمانی کودکان

تله درمانی

دور درمانی چیست و چگونه تاثیرات آن را بیشتر کنیم؟

والدین و مراقبان همیشه نقش مهمی در ارتقای مهارت های گفتاری و زبانی فرزندشان در خانه داشته اند. در طول همه‌گیری COVID-19، نقش مراقب به شدت تغییر کرده و به طور فزاینده‌ای عملی‌تر شده است.

کودکان زمان بیشتری را در خانه می گذرانند و ممکن است در مدرسه مجازی و همچنین تله درمانی یا دور درمانی (گفتار و زبان درمانی مجازی) شرکت کنند.

اگر مراقب و درمانگر از قبل برنامه ریزی کنند و به برقراری ارتباط ادامه دهند، تله درمانی ممکن است برای کودک بسیار مفید باشد.

همچنین درباره 5 نکته ای که کاردرمانگران می خواهند والدین در مورد گرفتن مداد بدانند بیشتر بدانید.

چگونه می توانم به فرزندم کمک کنم تا بیشترین بهره را از دور درمانی ببرد؟

آمادگی قبل از اولین جلسه دور درمانی برای به حداکثر رساندن تجربه از راه دور درمانی کلیدی است. ایمیل یا مکالمه تلفنی بین شما و آسیب شناس گفتار-زبان (SLP) فرصتی برای پرسیدن سؤالات و اطمینان از آمادگی شما برای اولین جلسه فراهم می کند.

در اینجا چند سوال وجود دارد که ممکن است بخواهید بپرسید:

از چه پلتفرمی استفاده خواهم کرد؟ دستورالعمل ورود به پلتفرم قبل از جلسه اول دور درمانی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برخی از پلتفرم ها قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش شما را دارند و برخی دیگر این قابلیت را ندارند. SLP شما به شما می گوید که آیا این یک گزینه است یا خیر و نحوه استفاده از اشتراک گذاری صفحه را در صورت موجود بودن توضیح می دهد.

چه دستگاهی نیاز خواهم داشت؟ برخی از پلتفرم ها روی دستگاه های خاص بهتر کار می کنند، اما به طور کلی، شما باید بتوانید از آی پد، تلفن همراه، رایانه رومیزی یا لپ تاپ استفاده کنید. از SLP خود بپرسید که کدام دستگاه با پلتفرم خود بهتر کار می کند. ممکن است لازم باشد با توجه به دستگاه هایی که در دسترس دارید، ترتیبات دیگر پلتفرم را انجام دهید.

آیا برای جلسه دور درمانی به چیز خاصی نیاز دارم؟ از SLP خود بپرسید که آیا اسباب بازی یا مواد خاصی مورد نیاز است. اگر لیستی از اسباب بازی ها یا مواد قبل از جلسه به شما دادند نگران نباشید. SLP شما به سختی در پشت صحنه کار می کند و هر آنچه که برای کار با فرزند شما نیاز دارد را در اختیار خواهد داشت.

فرزند من برای جلسه کجا باید باشد؟ اگر کودک شما می تواند بنشیند و در جلسه شرکت کند، بهتر است مکانی آرام و با حداقل مزاحمت پیدا کنید. اتاقی با نور کافی با مکانی دور از هر پنجره ای بهترین است. ممکن است برای SLP شما دشوار باشد که فرزندتان را در یک اتاق تاریک یا با تابش نور خورشید از پنجره ببیند.

اگر فرزندتان «در حال حرکت» بهتر عمل می‌کند، می‌توانید جلسات دور درمانی خود را در اتاق خواب یا اتاق بازی او داشته باشید و اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های مورد علاقه‌اش را در جلسه بگنجانید. استفاده از تلفن در این مورد ممکن است برای شما راحت تر باشد، زیرا احتمالاً فرزند خود را دنبال می کنید! در نظر داشته باشید که در اتاقی با در باشید تا کودک خود را در تمام خانه تعقیب نکنید. SLP شما جلسه را راهنمایی می کند و ممکن است در زمان مناسب از شما کمک بخواهد.

آنچه را که نباید به کودکان خود بگویید.

آیا لازم است در طول جلسه دور درمانی در اتاق بمانم؟ بله، ممکن است فرزند شما برای شرکت در فعالیت مجازی و رفع مشکلات فنی به راهنمایی نیاز داشته باشد. همچنین در طول جلسه، استراتژی هایی به شما آموزش می دهند که با فرزندتان امتحان کنید، که می توانید در طول هفته از آنها برای تمرین مداوم برای یادگیری مهارت های هدفمند استفاده کنید.

اگر در طول جلسه دور درمانی مشکلی بود چه کار کنم؟ یک برنامه پشتیبان با SLP خود برای مواردی مانند مشکلات اینترنت، اتصال یا پلت فرم داشته باشید. اطلاعات تماس SLP خود را در دسترس داشته باشید تا بتوانید با یکدیگر تماس بگیرید یا راه حل های ممکن را ایمیل کنید.

همچنین ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که کودک شما روحیه ای نداشته باشد یا همه خواهر و برادرها یک روز در خانه باشند و این امر بسیار دشوارتر می شود. در مورد هر مشکلی که دارید با SLP خود صادق باشید. آنها با شما کار خواهند کرد تا تعیین کنند در آن زمان خاص چه چیزی برای شما و خانواده شما بهترین است.

این بیماری همه گیر مسئولیت بیشتری را بر عهده والدین/مراقبان قرار داده است تا نیازهای درمانی فرزندشان را تقویت و حمایت کنند. خبر خوب این است که با حمایت و راهنمایی صحیح، مراقبین به راحتی می توانند فعالیت های گفتاری و زبانی را در طول روز معمولی کودک خود انجام دهند.

چگونه می توانم بعد از پایان جلسه تله درمانی روی مهارت های گفتاری و زبانی فرزندم کار کنم؟

برای کودکان خردسال

آهنگ هایی مانند Old MacDonald یا Wheels on the Bus را بخوانید و در طول آهنگ مکث کنید و به کودک خود فرصتی بدهید تا جای خالی را پر کند.

تکراری باشید: هنگام بازی با بلوک‌ها، همیشه بگویید: «بالا»، «پایین»، «سقوط». هنگام بازی با حباب‌ها، همیشه بگویید: «پاپ»، «بالا در آسمان»، و غیره.

کتاب! ممکن است لازم باشد با صحبت در مورد یک تصویر در هر صفحه شروع کنید و از آنجا بسازید. کتاب در مورد حیوانات، تمرین نام و صداهای حیوانات را آسان می کند.

با رعایت این نکات میتوایند تاثیرات دور درمانی بیشتر کنید.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *