مهارت حرکتی دیداری چیست؟

مهارت حرکتی دیداری چیست؟

مهارت حرکتی دیداری چیست؟

پردازش بصری چندین حوزه را تشکیل می دهد که آنچه را که می بینیم با کاری که انجام می دهیم ترکیب می کند. این امکان را به ما می دهد تا اطلاعات بصری را دریافت کنیم، آنها را پردازش کنیم و از آن برای تکمیل اقدامات حرکتی استفاده کنیم. اغلب اوقات، این مجموعه اطلاعات و تفسیر بدون اینکه ما متوجه باشیم اتفاق می افتد. پردازش بصری کار بزرگی است و شامل سه حوزه اصلی است که بر توانایی ما برای انجام وظایف تأثیر می‌گذارد: مهارت‌های بینایی (شامل مهارت‌های بینایی حرکتی و دقت)، مهارت‌های ادراکی بصری (استفاده از اطلاعات بصری برای درک چگونگی ارتباط اشیاء اطراف ما با یکدیگر و به خودمان) و مهارت حرکتی دیداری (ادغام اطلاعات بصری با اقدامات به منظور تکمیل وظایف). در اینجا، منابع، نکات و ابزارهایی را برای پرداختن به همه این اجزای بینایی خواهید یافت.

در اینجا، منبع عظیمی در مورد مهارت حرکتی دیداری از جمله اطلاعات، فعالیت های حرکتی دیداری و ابزارهایی برای حمایت از رشد مهارت حرکتی دیداری در کودکان پیدا می کنید. ما تعداد زیادی پست در رابطه با بینایی و ادغام آنچه چشم ها با حرکات حرکتی می بینند به اشتراک گذاشته ایم. در این صفحه، انواع زیادی از فعالیت های حرکتی بصری برای بچه ها را خواهید دید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه ادراک بصری، هماهنگی چشم و دست و مهارت‌های پردازش بصری در رشد مهارت‌های حرکتی دیداری نقش دارند، ادامه دهید تا بتوانیم اطلاعات بصری را درک و پردازش کنیم و از آن اطلاعات در وظایف و فعالیت ها با مهارت‌های حرکتی برای دستکاری و حرکت دادن اشیا استفاده کنیم.

به دنبال راه های آسان و سرگرم کننده برای کار بر روی مهارت حرکتی بصری هستید؟ بچه ها دوست دارند روی فعالیت های حرکتی ظریفی کار کنند که هماهنگی چشم و دست و مهارت حرکتی دیداری مورد نیاز برای کارهایی مانند دست خط را بهبود می بخشد.

مهارت حرکتی دیداری چیست؟

مهارت حرکتی بینایی برای استفاده هماهنگ و کارآمد از دست ها و چشم ها ضروری است. یکپارچگی حرکتی بینایی مهارتی است که ما برای عملکرد به آن نیاز داریم. چیزهای بیشتری در ادغام مهارت حرکتی بصری در آنچه انجام می دهیم و نحوه استفاده از دستان خود در فعالیت ها نقش دارد.

مهارت حرکتی دیداری به فرد امکان می دهد اطلاعات پیرامون خود را پردازش کند. توانایی مشاهده، تشخیص و استفاده از اطلاعات بصری در مورد فرم ها، اشکال، شکل ها و اشیاء، توانایی های حرکتی بینایی ما را تشکیل می دهد.

مهارت‌های حرکتی دیداری شامل هماهنگی اطلاعات بصری است که با مهارت‌های حرکتی، از جمله حرکت ظریف، حرکت درشت، و حرکت حسی درک و پردازش می‌شود.

مهارت‌های حرکتی دیداری (و ادغام حرکتی بصری) برای هماهنگ کردن دست‌ها، پاها و بقیه حرکات بدن با آنچه چشم‌ها درک می‌کنند مورد نیاز است.
وقتی کودک فعالیت هایی را انجام می دهد که شامل وظایف حرکتی است، از مهارت حرکتی دیداری استفاده می کند.

مهارت حرکتی دیداری از چندین حوزه تشکیل شده است:

1. مهارت پردازش بصری: این مهارت ها شامل نحوه حرکت چشم ها و جمع آوری اطلاعات است. اینها مهارت های بصری هستند که اطلاعات را برای پردازش آن ورودی دریافت می کنند و از آنها استفاده می کنند.

مهارت های بصری شامل ردیابی بصری، همگرایی، ساکاد، تثبیت بصری و توجه بصری است. یکی از اجزای پردازش بصری شامل کارایی بصری است. این به استفاده مؤثر از آن اطلاعات بصری اشاره دارد.

2. مهارت ادراکی بصری: ادراک بصری توانایی ما برای درک آنچه می بینیم است. مهارت های ادراکی بصری برای همه چیز ضروری است، از پیمایش در جهان گرفته تا خواندن، نوشتن، و دستکاری آیتم ها. ادراک بصری از ترکیب پیچیده ای از مهارت های مختلف تشکیل شده است.

مهارت های ادراکی بصری شامل حافظه دیداری، بسته شدن بصری، ثبات فرم، روابط فضایی بصری، تمایز بصری، توجه بصری، حافظه متوالی بصری و زمین فیگور بصری است.

3. هماهنگی چشم و دست: استفاده از ورودی بصری به طور موثر و کارآمد با دست به ما امکان می دهد اشیا و اقلام را دستکاری و مدیریت کنیم. این مهارت حرکتی هماهنگ نیازمند رشد مهارت های حرکتی ظریف است. این مهارت های حرکتی به ما این امکان را می دهد که اطلاعات بصری را جمع آوری کرده و از آن در یک عمل حرکتی استفاده کنیم. هماهنگی چشم و دست به مهارت حرکتی ظریف، قدرت، ثبات شانه، ثبات مرکزی و غیره نیاز دارد.

نمونه هایی از هماهنگی چشم و دست عبارتند از گرفتن توپ، دستکاری گیره ها در یک تخته گیره، بستن کارت بند، و غیره. مهارت حرکتی دیداری هر دو نیاز به هماهنگی چشم و دست دارند، اما مهارت حرکتی دیداری فراگیر از اجزای اضافی استفاده می کنند و در سطح بالاتری از مهارت قرار دارند.

پرچم‌های قرمز برای مشکلات مهارت‌های حرکتی بصری عبارتند از:

  • معکوس کردن نامه
  • آگاهی ضعیف از خط در دست خط
  • استفاده ضعیف از حاشیه در کارهای نوشتاری
  • مشکل در کپی کردن کارهای نوشتاری
  • مشکل در تشخیص الگوها و تکمیل مسائل ریاضی عملی
  • مشکل در گرفتن یا لگد زدن توپ
  • مشکل در بازی های حرکتی مانند هاپسکاچ.
  • دست و پا چلفتی
  • مشکل در ورزش
  • مشکل در کشیدن و کپی کردن تصاویر یا اشکال
  • مشکل در کپی کردن فرم های بلوک
  • مشکل با پازل
  • کنترل ضعیف مداد هنگام نوشتن
  • مشکل در حفظ مکان هنگام خواندن و نوشتن

مشکل در درک و کپی اشکال مهارت حرکتی دیداری از بسیاری از حوزه های مربوط به بینایی و توانایی درک بینایی در ارتباط با حرکت دست ها و بدن در کارهای عملکردی تشکیل شده است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *