مشکلات حسی حین شانه زدن مو کودک بخش دوم

مشکلات حسی حین شانه زدن مو کودک بخش دوم

مشکلات حسی حین شانه زدن مو کودک بخش دوم

در یادداشت قبلی سعی شد تا جزئیات مشکلات شانه کردن مو و دلایل بروز آنان برای کودکان را مورد بررسی و بازنگری قرار دادیم. در این یادداشت سایر نکات مرتبط با موضوع شانه زدن مو کودک را مرور می کنیم.

نکته شماره 4: اجازه دهید فرزندتان شانه زدن مو را خودش انجام دهد

وقتی کنترل یک فعالیت را به فرزندتان می دهید، ترس از ناشناخته ها را از بین می برید، یا در این مورد، کنترل کاری را که می خواهید انجام دهید پس می دهید.

این برای کودکانی که می‌گویند خیلی سخت می‌کشید، پوست سرشان فوق‌العاده حساس است، یا از ایجاد گره‌ها می‌ترسند خوب جواب می‌دهد. با اجازه دادن به آنها که موهای خود را برس بزنند، مسئولیت فشار، سرعت و نحوه کار آنها از طریق گره های روی موهایشان است.

اگر فرزندان شما بدانند که کنترل اوضاع را در دست دارند، ممکن است تمایل بیشتری به مشارکت داشته باشند. در صورت نیاز به کمک در حالت آماده باش باشید!

اگر کل فرآیند شانه زدن مو توسط کودک انجام نمی شود، اجازه دهید در جنبه ای شرکت کند. ممکن است استفاده از نرم کننده/روغن باشد. ممکن است برس یا شانه را به شخصی که مسواک می‌زند می‌دهند. مفهوم اصلی در اینجا، مالکیت بر کار از طریق مشارکت فعال است.

نکته شماره 5: از یک شانه دندان پهن استفاده کنید

یک شانه دندان پهن بسیار راحت تر و با مقاومت کمتری نسبت به یک شانه معمولی روی مو می لغزد.

یکی دیگر از مزایای شانه دندان پهن این است که موی آن را ندارد، که بسیاری از بچه ها آن را برای پوست سرشان تحریک می کنند و اغلب به راحتی در موهای بلند گیر می کنند.

نکته شماره 6: موها را نزدیک پوست سر نگه دارید

چه فرزند شما موهای بلند یا کوتاهی داشته باشد، نگه داشتن موها به پوست سر یا قرار دادن دست دیگر خود روی سر می تواند به محدود کردن میزان کشش در هنگام شانهزدن مو کمک کند.

محدود کردن احساس کشش با ثابت نگه داشتن سر، از فعال شدن گوش داخلی نیز جلوگیری می کند، که می تواند هشدار دهنده باشد یا باعث سرگیجه شود. اگر آنها حساسیت خاصی نسبت به احساس کشش دارند، یا کنترل ضعیفی بر سر/گردن دارند، ممکن است با اجازه دادن به سرشان به عقب با کوچکترین کشش، جبران کنند.

این امر مخصوصاً برای کودکانی که موهای بلند دارند مهم است، زیرا شانه زدن مو به پشت می تواند رفلکس وحشت را ایجاد کند.

نکته 7: از تایمر استفاده کنید

استفاده از تایمر یک نکته ایمن برای کار بر روی تحمل هر فعالیتی است. یک تایمر را تنظیم کنید تا ببینید فرزندتان چقدر می‌تواند شانه زدن مو هایش را به عنوان پایه تحمل کند، سپس هفته‌ای ۵ ثانیه به آن اضافه کنید تا بتوانید موهای او را کاملا شانه بزنید.

تایمر شمارش معکوس بسیار موثر است. می توانید از تایمر روی تلفن خود استفاده کنید یا می توانید به دنبال یک برنامه تایمر بصری برای اضافه کردن یک لایه سرگرمی اضافی باشید. بسیاری از برنامه های بصری در پایان شگفتی هایی دارند یا در حالی که برنامه در حال شمارش معکوس است، رنگ ها را تغییر می دهند.

اگر در طول این زمان آرامش‌بخش روز نمی‌خواهید ورودی‌های الکترونیکی اضافه شود، یک تایمر جداگانه بهترین است.

نکته 8: از یک داستان اجتماعی برای شانه زدن مو استفاده کنید

داستان اجتماعی کتابی است که در مورد هر فعالیتی که فرزند شما با آن چالش هایی دارد خلق شده است. داستان در مورد آنچه که قرار است اتفاق بیفتد، احساس آن و پاسخ های اجتماعی مناسبی که فرزند شما باید با این فعالیت داشته باشد صحبت می کند. قبل از اتمام شانه زدن مو، داستان را برای آنها بخوانید تا تأثیر آن را به حداکثر برسانید!

داستان اجتماعی ندارید؟ از درمانگر خود بخواهید که به شما در ایجاد آن کمک کند. همچنین می توانید مولدهای داستان اجتماعی رایگان را به صورت آنلاین پیدا کنید یا از یک از پیش ساخته استفاده کنید.

نکاتی در مورد مسائل حسی و شانه زدن مو

این نکات می تواند به از بین بردن هر گونه رفتار یا احساسات منفی که ممکن است با مسواک زدن موها، مشکلات حسی کودک شما را احاطه کند، از بین ببرید و به شما پایه ای برای شروع یک روال جدید بدهد.

با امتحان کردن توصیه‌ای که فکر می‌کنید برای فرزندتان مفید است شروع کنید، یک هفته به آن بدهید و اگر باز هم جواب نداد، دیگری را امتحان کنید.

کار بر روی چالش های شانه زدن مو به زمان نیاز دارد و یک فرآیند آزمون و خطا است. امیدواریم این نکات برای شما مفید باشد!

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *