فعالیت های مفید در ADHD – بخش دوم

فعالیت

در ادامه مقاله قبلی به راهکارها و فعالیت هایی که موجب سرگرمی کودکان مبتلا به ADHD می شوند می پردازیم.

بازی کنید

بازی ‌ها روشی عالی برای کمک به کودکان مبتلا به ADHD هستند که انرژی خود را به گونه‌ای متمرکز کنند که می‌ تواند به سرگرمی آن‌ ها و ایجاد مهارت ‌های ارزشمند کمک کند.

بازی های فکری یا پازل های ساخت کلمه می تواند گزینه خوبی برای برخی از بچه ها باشد حتی صندلی بازی نیز بازی مناسبی است.

درباره ADHD در کودکان بیشتر بدانید.

فعالیت های سرگرم کننده دیگری که باید امتحان کنید عبارتند از:

ساختن برج از کارت یا بلوک

والیبال

پخش موسیقی و رقصیدن

دوییدن دور زمین و مسابقه یا پریدن از روی موانع

طناب بایزی

هولا هوپینگ (حلقه ورزشی)

پریدن روی ترامپولین

برای پیدا کردن آیتم‌ های بازی‌ هایتان نیازی به خرج کردن پول زیادی ندارید. در بسیاری از موارد، می توانید چیزهایی را که از قبل در خانه دارید بردارید و آنها را در یک فعالیت سرگرم کننده بگنجانید. برای جالب نگه داشتن چیزها و جلوگیری از خسته شدن فرزندتان فقط کمی تخیل لازم است.

یک کار را با هم انجام دهید

کار روی یک پروژه با هم می تواند راهی سرگرم کننده برای پیوند با فرزندتان باشد و در عین حال به او کمک کند تا انرژی خود را متمرکز کند.

نمونه هایی از کار هایی که می توانید با هم روی آن ها کار کنید عبارتند از:

ساخت کتاب داستان

یادگیری یک ساز موسیقی

درست کردن کار دستی

راه اندازی فشن شو! (فقط کافیست تصور کنید که طراح مد هستید و لباس های مختلف تن کنید. با ثبت این لحظات شما و فرزندتان یک فشن شو راه اندازی کرده اید)

کاری  را انتخاب کنید که مناسب سن باشد و اجازه دهید فرزندتان رهبری را بر عهده بگیرد. این می تواند راهی عالی برای کمک به فرزندتان در ایجاد مهارت های خودتنظیمی باشد. به پایان رساندن یک پروژه با کمک شما همچنین می تواند به آنها کمک کند تا حس تسلط و موفقیت را به دست آورند.

بیرون از خانه بروید

گاهی اوقات، بهترین راه برای سرگرم کردن کودک مبتلا به بیش فعالی، خروج از خانه است. به جایی که فرزندتان به آن علاقه مند است بروید. این مکان می تواند یک موزه، باغ وحش، پارک تفریحی یا حتی یک زمین بازی جدید باشد.

پیک نیک داشته باشید

پیک نیک برای همه سرگرم کننده است و می تواند راهی عالی برای گذراندن مدتی با هم در خارج از منزل باشد. کمی تنقلات جمع کنید و برای یک بعدازظهر مفرح به حیاط خلوت یا پارکی در نزدیکی خود بروید. می‌توانید پیک نیک خود را به همان اندازه که می‌خواهید ساده یا شیک کنید. فقط مطمئن شوید که مقدار زیادی غذای خوب و بازی‌های سرگرم‌ کننده در آن گنجانده شده باشد.

به کمپینگ بروید

اگر واقعاً می خواهید از همه چیز دور شوید، به کمپینگ بروید! این یک فعالیت عالی برای بچه ‌های مبتلا به ADHD است، زیرا آن ها را در طبیعت بیرون می ‌آورد تا بتوانند بدوند و کاوش کنند. و اگر رفتن به بیابان برایتان مقدور نیست، سعی کنید در حیاط خلوت خود (یا حتی اتاق نشیمن) کمپ بزنید.

از یک موزه دیدن کنید

موزه ها می توانند برای کودکان در هر سنی سرگرم کننده باشند، به ویژه برای کودکان مبتلا به ADHD. موزه ها فرصتی برای کاوش و یادگیری در یک محیط محرک اما نه طاقت فرسا ارائه می دهند.

مطالعات گسترده تأیید می کند که طبیعت و مکان های دیدنی نقش کلیدی در سلامت روان کودکان دارد.

درباره فعالیت های تله تراپی برای سنین مختلف بیشتر بدانید.

با هم آشپزی کنید

آشپزی یک فعالیت عالی برای کودکان مبتلا به ADHD است زیرا حواس مختلفی را در بر می گیرد. به علاوه، این یک راه سرگرم کننده برای برقراری ارتباط با فرزندتان و آموزش مهارت های زندگی ارزشمند به او است. قبل از اینکه به دستور العمل های پیچیده تر برسید با دستور العمل های ساده شروع کنید که برای مبتدیان عالی هستند. می توانید با اختصاص دادن روزهای خاصی از هفته برای تهیه وعده های غذایی خاص، این را به بخشی منظم از برنامه روزانه کودک خود تبدیل کنید. به عنوان مثال، یک شب ممکن است “شبِ پیتزا” باشد، که در آن هر یک از اعضای خانواده می توانند با سلیقه خود مواد روی پیتزا را انتخاب کنند و مینی پیتزای خود را داشته باشند.

به تماشای ستارگان بروید

تماشای ستارگان یک فعالیت آرامش بخش است که می تواند برای کودکان در هر سنی سرگرم کننده باشد. این یک راه عالی برای گذراندن وقت با هم است و در عین حال به فرزندتان در مورد علم و دنیای اطراف آموزش می دهد.

اگر تا دیر وقت بیدار ماندن برای دیدن ستاره ها گزینه ای برای کوچولوی شما نیست، به جای آن چیزی مانند پیاده روی، پیاده روی در طبیعت یا سفر به ساحل در طول روز در نظر بگیرید. همه این فعالیت‌ها فرصتی برای کاوش و یادگیری و در عین حال دریافت هوای تازه و ورزش می ‌دهند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *