فعالیت بینایی کودکان

فعالیت بینایی کودکان

فعالیت بینایی کودکان

نادیده گرفتن کلمات هنگام خواندن یا کپی کردن کار نوشته شده، توجه به جزئیات در مورد چیزها، معکوس کردن حروف و اعداد، هماهنگی ضعیف چشم و دست یا کمی دست و پا چلفتی، مشکل در درک مطلب… اینها تنها برخی از راه هایی هستند که بینایی بر وظایف عملکردی در کودکان تأثیر می گذارد. در اینجا استراتژی‌ها و فعالیت بینایی خاصی را پیدا خواهید کرد که به بچه‌ها کمک می‌کند تا زمینه‌های اساسی را که بر استقلال تأثیر می‌گذارد بسازند و توسعه دهند.

این فعالیت‌های بینایی بر اساس ناحیه‌ای که بهبود می‌یابند، یا مهارت‌های اساسی که درمانگران روی آن‌ها کار می‌کنند، مشخص می‌شوند تا بچه‌ها بتوانند در کارهایی مانند گرفتن توپ، نوشتن روی خطوط، ساختن پازل و بسیاری کارهای دیگر مستقل باشند.

چرا فعالیت‌ بینایی؟

فعالیت‌ بینایی گاهی اوقات می‌تواند قطعه گمشده‌ای برای مشکلات بینایی باشد که در کودکان مشاهده می‌کنیم. درمانگران اغلب اوقات با کودکانی کار می کنند که دارای نگرانی های شناخته شده یا مشکوک ادراکی یا حرکتی بینایی، مشکلات بینایی یا سایر نیازهای پردازش بینایی هستند.

معلمان اغلب دانش آموزانی دارند که با خواندن، کپی کردن، دست خط، درک مطلب، توجه یا تمرکز مشکل دارند.

والدین ممکن است کودکی با مشکل بینایی شناخته شده داشته باشند یا در مورد نگرانی های مربوط به پردازش بصری احساس روده داشته باشند.

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد پردازش بصری و دست خط وجود دارد.

نگرانی های کاردرمانگر فعالیت بینایی

نگرانی های بسیاری از درمانگران در مورد نیازهای بینایی در کودکان وجود دارد. درمانگرها به یک صفحه نمایش سریع برای کمک به شناسایی مشکلات بینایی نیاز دارند به جای صرف زمان طولانی برای انجام چندین ارزیابی طولانی، زمانی برای ارزیابی وجود دارد، اما یک غربالگری سریع می تواند مشخص کند که کدام استراتژی بعدی را باید اتخاذ کند.

داشتن فعالیت‌های سریع برای انجام قبل یا بعد از جلسه کاردرمانی، یا واگذاری به والدین برای فعالیت‌های کاردرمانی خانگی، نیاز کاردرمانی است. به طور مشابه، گاهی اوقات به فعالیت‌های چشم‌انداز سریعی نیاز است که بر روی آن نواحی زیربنایی ایجاد می‌شوند و باعث اختلال در کلاس نمی‌شوند.

نگرانی های معلمان مدرسه

یکی از مشکلات اصلی در کلاس درس تأثیر بینش بر یادگیری است. کودکان با تحریک بصری و ناتوانی در تمرکز برای مدت زمان طولانی به دلیل پردازش بصری اطلاعات زیادی در اطراف ما دست و پنجه نرم می کنند. دانش‌آموزان ممکن است از نظر بصری چشمان خود را نه تنها از خواندن اسکریپت‌ها، بلکه از هر چیزی که از نظر بصری در دسترس است، منحرف کنند، و نمی‌توانند آنچه را که برای کار مورد نظر لازم نیست، فیلتر کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، چشم‌ها نمی‌دانند کجا باید تمرکز کنند، بنابراین کارها بیشتر طول می‌کشد یا کامل نمی‌شوند، و تمرکز کودک یک چالش واقعی است.

دست خط دلیل دیگری برای نگاهی به بینایی است. بسیاری از بچه ها در تراز نگه داشتن حروف در خط مبنا یا حتی دانستن محل قرار دادن حروف بر روی یک صفحه کاغذ مشکل دارند.

بنابراین بسیاری از بچه ها نمی توانند به صورت بصری به یک شی توجه کنند تا حتی ردیابی را ارزیابی کنند. آنها از کنار شی ردیاب نگاه می کنند و می گویند که به آن نگاه می کنند یا برای 1-2 ثانیه به آن نگاه می کنند و چشمانشان به سمت دیگری می چرخد. چند کودک را دیده اید که توانایی حفظ تماس بصری با یک شی را برای مدت طولانی نداشته باشند؟ وقتی این اتفاق می افتد، خواندن و دست خط می تواند یک مشکل واقعی باشد؟

بینایی تراپی

در مداخلات بین بینایی درمانی و کاردرمانی همپوشانی وجود دارد. بسیاری از تحقیقات بینایی درمانی، حوزه های مهارتی مختلفی را پوشش می دهد که کاردرمانی در فعالیت های OT خود به آن می پردازد.

بنابراین اغلب، این دو حرفه در آن فعالیت‌های بینایی مداخله می‌کنند که دقیقاً به حوزه‌هایی که بچه‌ها در آن با مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند می‌پردازند:

  • بیشتر و بیشتر بچه هایی که نمی توانند به صورت بصری ردیابی کنند- منجر به مشکل در خواندن و یادگیری می شود…
  • کودکان با سطوح و توانایی های مختلف که با مداخلاتی برای رفع نقص های حرکتی بینایی مبارزه می کنند…
  • دانش آموزانی که در خواندن مشکل دارند و نیاز به استراتژی هایی دارند که در کلاس درس تفاوت ایجاد کند…
  • کودکانی که به دلیل مواجهه محدود با فعالیت های حرکتی که به مشکلات حرکتی بینایی تبدیل می شوند، به چالش کشیده می شوند…
  • کودکان با حافظه املایی (الگوهای املایی و دانستن اینکه آیا یک کلمه درست به نظر می رسد) مشکل دارند، اما حدت بینایی بالایی دارند.
  • بسیاری از دانش آموزان با حافظه دیداری و توجه بصری مشکل دارند که کپی کردن کلمات یا جملات را برای آنها دشوار می کند. آنها برای ارجاع به نمونه به نشانه های بصری و کلامی نیاز دارند و اغلب فقط می توانند یک حرف را در یک زمان به یاد بیاورند و کپی کنند.

تعاریف فعالیت بینایی

قبل از اینکه به فعالیت‌های مختلف بینایی بپردازیم، به تعاریف چشم‌انداز برای اصطلاحاتی می‌پردازیم که به همه چیزهای بینایی مربوط می‌شوند. این راهنمای بینایی می تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید در آن چشم ها چه اتفاقی می افتد.

ادغام حرکتی بصری- یکپارچگی حرکتی بینایی شامل چتر فراگیر است که شامل چندین حوزه از جمله ادراک بصری، مهارت های پردازش بصری و هماهنگی چشم و دست است. ادغام این نواحی چشم را قادر می سازد تا اطلاعات را از طریق عملکردهای بینایی (که در ادامه توضیح داده شده است) درک کند و اطلاعات را پردازش کند و در نتیجه اقدامات حرکتی هماهنگ دست (و بدن) به منظور تکمیل یک کار انجام شود. ادغام حرکتی بصری شامل یک جزء ادراکی است که امکان کپی کردن حروف و موقعیت اشیاء را بر اساس ورودی ادراکی فراهم می کند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *