کاردرمانی با عبور موانع تار عنکبوت

کاردرمانی با عبور موانع تار عنکبوت

کاردرمانی با عبور موانع تار عنکبوت

این مسیر موانع تار عنکبوت یک فعالیت حرکتی قوی است که بچه ها آن را دوست دارند. نه تنها آنها را به حرکت و عبور از اطراف موانع تار عنکبوت با اندازه واقعی وادار می کند، بلکه تعداد زیادی حرکات کل بدن را خواهید دید: خم شدن، خم شدن، خم شدن، خم شدن، خزیدن و حرکت در اطراف تارهای عنکبوت رشته ای! این فعالیت هماهنگی حرکتی قوی یک فعالیت عالی است که بچه ها دوست دارند!

عبور از موانع تار عنکبوت

این ایده مسیر مانع یک “چرخش” در پیچ و خم عنکبوت موتوری ظریف ما است. درست مانند آن فعالیت، شرکت کنندگان مهارت های برنامه ریزی حرکتی را برای عبور از پیچ و خم توسعه خواهند داد.

نکته خوب در مورد این دوره آموزشی تار عنکبوت این است که بسته به سطح کودک می توانید آن را به آسانی یا به سختی که نیاز دارید انجام دهید.

با خزیدن بر روی و زیر پیچ و خم ریسمان، بچه ها در حال توسعه مهارت های زیر هستند:

و به عنوان یک مزیت، بچه‌هایی که در این دوره از موانع تار عنکبوت شرکت می‌کنند، از مزایای کارهای سنگین، ورودی دهلیزی و ورودی حس عمقی نیز بهره می‌برند. هر یک از این سیستم های حسی از طریق بازی به وجود می آیند.

نحوه تعامل با کاردرمانی عبور از موانع تار عنکبوت

در بالا به چند مهارت حرکتی اشاره کردیم که با حرکت در تار عنکبوت رشته ای تقویت می شوند. بیایید کمی بیشتر به آن مهارت های حرکتی قوی بپردازیم:

  • ایستادن روی یک پا
  • حفظ تعادل در حین بلند کردن یک پا به بالا
  • خزیدن
  • قوس دادن به پشت
  • خزنده روی زمین
  • روی نوک انگشت پا ایستاده است
  • ریه
  • چمباتمه زدن
  • رسیدن به اوج
  • گام برداشتن
  • رسیدن به زیر

با تکمیل این حرکات برای حرکت در شبکه ای از ریسمان یا طناب، مهارت های حرکتی و تقویت رشد می کند.

راه های زیادی برای استفاده از یک دوره موانع تار عنکبوت در جلسه کاردرمانی یا در خانه وجود دارد. از این دوره همراه با برنامه دیداری برای جلسه درمانی یا حتی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی حسی استفاده کنید.

  1. مسیر موانع را به عنوان یک فعالیت انتقالی تنظیم کنید و از کودک بخواهید در شبکه حرکت کند تا یک هدیه را با کار بعدی حرکتی یا مراقبت از خود بازیابی کند.
  2. سپس می توانند دوباره در دوره حرکت کنند تا هدیه دیگری در برنامه درمانی دریافت کنند.

چگونه با تار عنکبوت یک مسیر مانع ایجاد کنیم

برای ایجاد مسیر موانع تار عنکبوت، از ریسمان یا نخ استفاده کنید.  دور پایه های صندلی، روی اسباب بازی ها یا وسایل دیگر بروید. اگر حیاط را دور وسایل خانه می‌پیچید، به یاد داشته باشید که ریسمان اشیا را می‌کشد و ریسمان ممکن است شی را بکشد، بنابراین هنگام برنامه‌ریزی موانع تار عنکبوت خود فقط از وسایل سنگین مانند مبلمان استفاده کنید.

موارد دیگری که می توانید به مسیر موانع تار عنکبوت اضافه کنید عبارتند از:

  • تمرین تنفس عمیق تار عنکبوت – تمرین تنفس عمیق را چاپ کنید و وقتی بچه ها در مسیر موانع به ابزار قابل چاپ رسیدند، می توانند متوقف شوند و تمرین تنفس عمیق را انجام دهند.
  • حلقه های عنکبوتی– یک دسته را به همراه انبر به یک سبد کوچک اضافه کنید. بچه‌ها می‌توانند حلقه‌های عنکبوت را بردارند و در ظروف بیندازند.با نخ در اطراف اتاق نشیمن یک مسیر مانع تار عنکبوت درست کنید.

برای عبور از این شبکه به برنامه ریزی موتوری عالی نیاز بود! برنامه ریزی حرکتی توانایی فکر کردن، سازماندهی و انجام اقدامات مورد نیاز برای یک کار است.

کودکانی که مشکلات برنامه ریزی حرکتی دارند، دست و پا چلفتی، بی نظم یا بی توجه به نظر می رسند.

آنها ممکن است در مدیریت لباس، بستن بند کفش، دست خط، یا هر کار حرکتی ظریف یا درشت مشکل داشته باشند. اما با حرکت در موانع تار عنکبوت قدرت مدیریت حرکات خود را بدست آورد.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *