سلامت روان نوزاد

نوزاد

7 تا 13 ژوئن 2020 هفته آگاهی از سلامت روانی نوزادان است و موضوع امسال دیدن جهان از طریق چشمان نوزادان است. موضوع مخصوصاً مناسب است و از همه ما می‌خواهد که توصیف کنیم جهان در حال حاضر برای نوزادان چگونه به نظر می‌رسد و چه احساسی دارد، و آن “دید از چشم نوزاد” را ارائه دهیم.

پس سلامت روان نوزاد چیست؟ در اینجا تعریفی از بنیاد نوزاد والدین ارائه شده است: «سلامت روانی نوزادان، رفاه اجتماعی و عاطفی و رشد کودکان در اولین سال‌های زندگی را توصیف می‌کند. این نشان می دهد که آیا کودکان روابط ایمن و پاسخگو را که برای رشد به آن نیاز دارند، دارند یا خیر.

کمپین IMHAW در 6 ژوئن 2016 توسط The Parent-Infant Foundation، PIF (که قبلا به عنوان Parent Infant Partnership انگلستان شناخته می شد) راه اندازی شد و هدف آن باز کردن گفتگو در مورد اهمیت 1001 روز اول: بارداری تا سن 2 سالگی و چگونه این می تواند بر سلامت روان نوزاد تاثیر بگذارد.

درباره اوتیسم نوزادان و کودکان پیش دبستانی (از تولد تا سن 5 سالگی) بیشتر بدانید.

1001 روز اول شامل بارداری و دو سال اول زندگی کودک می شود. شواهد واضح و قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد این مرحله مهم و تأثیرگذار در توسعه است. این عصر فرصت است. آنچه در این دوره اتفاق می افتد، پایه و اساس سلامت، رفاه، یادگیری و درآمد هر کودک را در آینده می گذارد.

این زمینه را برای رشد رفاه عاطفی، انعطاف پذیری و سازگاری کودکان ایجاد می کند. شایستگی هایی که برای شکوفایی نیاز دارند. در طول این دوره، می‌توانیم پایه‌ای از سلامت و تندرستی ایجاد کنیم که مزایای آن مادام‌العمر باقی بماند – و به نسل بعدی منتقل شود.

در اینجا ما مشتاق ارتقاء آگاهی از سلامت روانی نوزاد هستیم و اینجا هستیم تا به هر یک از سؤالات شما پاسخ دهیم یا به شما در جهت درست برای منابع مفید راهنمایی کنیم. اگر در مورد رشد کودک یا کودک خود نگران هستید، لطفاً با ما تماس بگیرید زیرا ما در این زمینه متخصص هستیم و اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم!

بهداشت روانی نوزاد اصطلاحی است که اغلب برای توصیف ظرفیت کودک در سه سال اول زندگی استفاده می شود.

این ظرفیت برای:

ایجاد روابط نزدیک

شناخت و ابراز احساسات و

کاوش  در مورد محیط خود

نوزادان برای اتصال سیم کشی شده اند! در دوران بارداری و نوزادی، آشکار است که نوزادان تا چه حد از نظر جسمی به والدین و مراقبان خود وابسته هستند. آنها همچنین از نظر اجتماعی و عاطفی به روش های بسیار جذابی با ما در ارتباط هستند. نحوه تعامل ما با نوزادان و نوزادان به معنای واقعی کلمه رشد مغز آنها را شکل می دهد.

درباره احساس لطف و انتقام در کودکان بیشتر بدانید.

این به ویژه در دوران بارداری رخ می دهد و تا سن سه سالگی ادامه می یابد، زمانی که مغز ما با سریع ترین سرعت رشد می کند. ما اکنون می دانیم که “نرون های آینه ای” در مغز به این معنی است که نحوه رفتار و تعامل ما با فرزندانمان رفتارهای “تقلیدی” آنها را توضیح می دهد. همه اینها مسئولیت بزرگی به نظر می رسد، اما در واقع، این تعاملات کوچک و روزمره با نوزادان و نوزادان است که بیشترین تفاوت را ایجاد می کند.

خدمت کنید و برگردید

نوزادان مانند دانشمندانی هستند که با ارسال پیام هایی به کاوش در دنیای اطراف خود می پردازند تا ببینند چه اتفاقی می افتد، چگونه کار می کنند و در کجا قرار می گیرند! این پیام ممکن است یک گریه، یک لبخند، تماس چشمی، یک کلمه یا دست های دراز شده باشد. برای ارائه «سرویس» خود می‌توانیم لمس فیزیکی و راحتی، لحن آرام، تماس چشمی، لبخند، کلمات تکراری و تمجید را ارائه دهیم. هنگامی که ما پاسخ مثبت می دهیم و نیازهای آنها را برآورده می کنیم، نوزادان به ما به عنوان مراقبین اعتماد، دلبستگی و اطمینان پیدا می کنند.

سلامت عاطفی والدین

مهربانی با خود به معنای شفقت به خود، مراقبت از خود و بخشش خود است، زمانی که در برآورده کردن انتظارات خود ناکام باشید. فرزندان شما به والدین کامل نیاز ندارند، آنها فقط به والدینی خوب نیاز دارند!

والدین برای رویارویی با چالش های والدینی نیاز به حمایت دارند. در این زمان‌های عجیب و ناراحت‌کننده که شبکه‌های پشتیبانی گسترده ما از نظر فیزیکی در دسترس ما نیستند، مهم‌تر از همیشه این است که با خود مهربان باشیم و احساسات دشوار را بپذیریم. والدین نوزادان در بخش نوزادان یا سایر بخش های بستری، در این دوران با چالش های خاصی روبرو هستند.

تا جایی که می توانید مراقب خود باشید. این ممکن است به معنای دوش گرفتن طولانی‌تر زمانی باشد که فرصت دارید، از یک فنجان چای لذت ببرید، در صورت امکان چند دقیقه در باغ بگذرانید، یا فقط با یک دوست مورد اعتماد صحبت کنید. نیازی به پذیرش چالش های اضافی یا بهره وری بالا احساس نکنید. اگر خلق و خوی شما دائماً پایین است و بیشتر از آنچه قابل کنترل است، اشک آور یا تحریک پذیر هستید، در اسرع وقت از ماما، پزشک عمومی یا پزشک خود کمک بخواهید. شما سزاوار آن هستید، و همینطور کودک شما.

 

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *