ساخت اسباب بازی درمانی مناسب کودک

اسباب بازی

ابزار و اسباب بازی های درمانی را خودتان برای کودکان بسازید

کاتالوگ های کار و گفتار درمانی طیف گسترده ای از ابزارها و اسباب بازی های جالب را ارائه می دهند که بسیاری از آنها برچسب های قیمتی بیشتری از جیب یک خانواده دارند! اما با برخی از اقلام در دسترس می توانید وسایلی درست کنید و همزمان بداهه سازی کنید که حتی با واکنش بیشتری از جانب فرزندتان مواجه شوید.

می ‌توانید مجموعه‌ ای از اسباب ‌بازی ‌های شیک، با انواع، اندازه‌ ها و شکل ‌ها را از بسیاری از کاتالوگ‌ های کاردرمانی دریافت کنید، اما همچنین می ‌توانید دسته خوبی از آنها را خودتان، از وسایلی که به راحتی پیدا می ‌شوند، جمع ‌آوری کنید. برای شروع:

یک بادکنک پر از ماسه و گره محکم

یک سنگ صاف

صدف دریایی به اندازه کف دست

مجموعه ای قدیمی از کلید ها

یک قفل ترکیبی

اقلام وزن دار

پتوها و جلیقه‌ های سنگین می‌ توانند تأثیر آرام‌ بخشی روی فرزندتان بگذارند، اما دیدن قیمت‌ هایی که برخی شرکت‌ها برای آن‌ ها در نظر می گیرند می ‌تواند تأثیر معکوس بر شما داشته باشد. اگر نمی ‌توانید هزینه‌ ها را تحمل کنید و می‌ خواهید خودتان این کار را انجام دهید، در اینجا پنج راه برای بداهه سازی وسایل وزن ‌دار برای فرزندتان آورده شده است.

پتو وزن دار: یک لحاف سنگین بردارید و آن را به چهار قسمت تا کنید تا وزن آن متمرکز شود. آن را در شب روی کودک خود قرار دهید و ببینید آیا تکان خوردن، غلت زدن و بی خوابی متوقف می شود یا خیر.

    جلیقه وزن دار: یک جلیقه یا پیراهن قدیمی بردارید و جیب ها و سجاف ها را با وزنه های پرده پر کنید. از کودک خود بخواهید آن را در مواقع استرس زا بپوشد، اما نه به طور مداوم – با استفاده بیش از حد، اثربخشی خود را از دست می دهد. با یک کاردرمانگر آموزش دیده در تکنیک های یکپارچگی حسی برای تعیین وزن مناسب برای فرزندتان مشورت کنید.

حیوان عروسکی وزن دار: حیوان عروسکی قدیمی و مورد علاقه خود را بردارید – اما نه چندان مورد علاقه که کودکتان دوس نداشته باشد که آن را برش دهید – و پنجه ها و شکمش را باز کنید تا وزنه های پرده و پیچ و مهره ها یا وسایل سنگین دیگر را وارد آن کنید. جانور را به طور ایمن بدوزید و هنگامی که کودکانتان در حال انجام تکالیف خود هستند، آن را در آغوش آنها بگذارید.

وزن بدن: کاتالوگ ها وزنه هایی را برای مچ دست، بازوها، حتی کفش ها می فروشند.

اما اگر فقط چند کتاب در کوله پشتی بگذارید یا وزنه ای در یک بسته بگذارید، و از کودکتان بخواهید هنگام پرش آن را بپوشد، به راحتی یک جایگزین درست کرده اید!

ارتباطات کودک 6 تا 12 ساله شما چگونه است؟

دست سازه هایی برای گفتار درمانی

تقویت ماهیچه های دهان کودک می تواند تولید گفتار را افزایش دهد و همچنین آب دهان را کاهش دهد. هر چیزی که به دهان تکان‌ های حسی قوی بدهد می‌ تواند یکپارچگی حسی را نیز بهبود بخشد و احتمال مکیدن انگشت یا دهان اشیاء را در کودک کاهش دهد.

    نی: از فرزندتان بخواهید چیزی غلیظ، از طریق یک نی معمولی یا پیچ خورده بمکد – دَنِت یا ماست انتخاب های خوبی هستند -.

  سوت: کاتالوگ های گفتار و کاردرمانی انواع سوت های فانتزی را به فروش می رسانند، اما کودک شما می تواند از یک سوت ساده، یک فلوت پلاستیکی استفاده کند و با فوت کردن در آن ماهیچه هایش را تقویت کند.

    حباب: دمیدن حباب ورزش خوبی برای دهان کودک شما است. مطمئن شوید که او به جای تکان دادن وسیله ای که از آن حباب به بیرون می آید، واقعا خودش در آن فوت کند.

توپ‌ های پنبه ‌ای: مسابقه‌ ها را برگزار کنید تا ببینید چه کسی می ‌تواند به سرعت توپ های پنبه ای را روی میز جا به چاکند. از فرزندتان بخواهید این کار را فقط با دهانش و سپس با نی انجام دهد. (این بازی به این صورت است که توپ های پنبه ای را روی میز می گذارید و مسافتی را تعیین می کنید، هر کس زودتر توانست توپ را با فوت کردن به مکان تعیین شده بفرستد برنده است!)

گردنبند پلاستیکی: لوله آکواریوم ارزان قیمت یک فروشگاه حیوانات خانگی، یک گردنبند جویدنی خوب برای بچه هایی که نیاز به جویدن دارند می سازد. سعی کنید چند دانه را در لوله ببندید تا هوای بیشتری داشته باشد یا آن را در یخچال قرار دهید تا یک چیز خنک برای خوردن باشد.

تجربیات لمسی

شما ابزارهای لمسی خوب زیادی برای ساخت اسباب بازی در انبار، کمد ها و جعبه ‌های دارویی خود دارید.

    برنج: یک سطل را با برنج پر کنید و اجازه دهید فرزندتان دست های خود را در آن فرو کند. برای سرگرمی بیشتر، تعدادی اسباب بازی و فنجان های اندازه گیری را پنهان کنید. لوبیا یا دیگر حبوبات نیز یکی دیگر از گزینه های خوب است.

حباب ها: دمیدن حباب ها خوب است و تلاش برای گرفتن حباب ها نیز خوب است. کودکانی که دوست ندارند مواد لزج چسبنده را لمس کنند، ممکن است زمانی که مواد در هوا به صورت حباب در می آید، کمتر اذیت شوند و حس کنند چندششان می شود.

کرم اصلاح: مقداری از آن را روی دیوار دوش یا وان اسپری کنید و اجازه دهید انگشت کودکتان با آن نقاشی بکشد.

شن و ماسه: جعبه شنی می ‌تواند یک تجربه کاملا مهیج برای کودکی باشد که احتیاج به لمس کردن بیشتر و حس بیشتر دارد.

استخر بادی: بسیاری از رستوران‌ های کودکان به قیمت یک آب یا نوشابه به کودک شما اجازه می‌ دهند تا زمانی که می ‌خواهید در رستوران‌ بازی کند. یک کتاب بیاورید و از آن لذت ببرید در حالی که کودک شما در استخر بازی می کند و یک تجربه درمانی عالی دارد.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *