دوز درمان در گفتار درمانی

دوز درمان در گفتار درمانی

دوز ممکن است کلمه ای عجیب و غریب برای استفاده در هنگام بحث گفتار درمانی به نظر برسد. این کلمه معمولاً با دارو همراه است. اما ایده درک “دوز” صحیح گفتار درمانی برای کودک شما مهم است. درست مانند دارو، دوزهای مختلف درمان را می توان برای چالش های مختلف تجویز کرد و می تواند نتایج بهتری را افزایش دهد.

وقتی نوبت به درک سفر آسیب‌شناسی گفتار خانواده‌تان می‌رسد و با اطمینان در آن پیمایش می‌کنید، باید بدانید که چقدر گفتار درمانی مورد نیاز است.

دوز در گفتار درمانی به چه چیزی اشاره دارد؟

هنگامی که نوبت به درمان یک بیماری می رسد، دریافت درست دوز تجویز شده دارو بسیار مهم است و هنگام تعیین دوز مناسب، پزشک باید عوامل زیادی را در نظر بگیرد. این ممکن است شامل دانستن دوز بهینه برای بیمار معمولی، درک پاسخ بیمار به دارو و هر عامل دیگری باشد که می تواند اثربخشی درمان را تغییر دهد.

این درک از دوز در آسیب شناسی گفتار تقریباً یکسان است، اما ما در مورد دارو صحبت نمی کنیم. در آسیب شناسی گفتار، “دوز” می تواند به تعداد ویزیت ها و دفعات درمان اشاره داشته باشد. همچنین می‌تواند به مدت زمانی که آسیب‌شناس گفتار شما در یک جلسه درمانی صرف می‌کند و مهارت‌های گفتاری و زبانی خاص را هدف قرار می‌دهد، یا تعداد فرصت‌های یادگیری که فرزند شما در یک جلسه درمانی، در خانه یا در یک محیط آموزشی تجربه می‌کند، باشد.

درست مانند داروهای تجویز شده، برای آسیب‌شناس گفتار شما مهم است که عوامل متعدد و متنوعی را که ممکن است دوز و در نتیجه کارآمدی رویکرد گفتار درمانی را متقاعد کند، درک کند. برای آسیب شناسان گفتار، این ممکن است شامل تشخیص خاص فرزند شما، نحوه واکنش آنها به درمان و توانایی او برای حضور، زمانی که می تواند به گفتار درمانی اختصاص داده شود و توانایی مدیریت تعهد، پارامترهای بودجه شما، دسترسی به خدمات و موارد قبلی باشد. تجربیات.

در نظر گرفتن همه این عوامل می تواند به آسیب شناس گفتار کمک کند تا دوز بهینه گفتار درمانی را برای کودک شما تعیین کند. همیشه اینطور نیست که به سادگی یک قرار ملاقات یک ساعته هر هفته یا هر دو هفته توصیه شود. دوزهای مختلف درمان می تواند به کودک شما کمک کند تا در راستای اهداف گفتاری و زبانی فردی خود کار کند و به آن دست یابد. وقتی واحد خانواده را در توصیه‌های دوز خود در نظر می‌گیریم، می‌توانیم انعطاف‌پذیر باشیم و در چارچوب بودجه و جدول زمانی فردی شما کار کنیم و کارهایی را که می‌توانیم انجام دهیم تا با دوز توصیه‌شده هماهنگ شویم، به حداکثر برسانیم.

چرا دوز درمانی مهم است؟

وقتی نوبت به ارائه بهترین خدمات آسیب شناسی گفتار می رسد، درک دوز مناسب برای کودک شما ضروری است. نه تنها به شما در درک تعهد لازم برای گفتار درمانی فرزندتان کمک می کند، بلکه به آسیب شناسان گفتار ما کمک می کند تا شدت درمان کودک شما را تعیین کنند.

هنگامی که دوز صحیح رعایت شود، اثربخشی و کارایی به حداکثر می رسد (یعنی 10 جلسه در هفته ممکن است برای برخی از تشخیص ها موثرتر از 10 جلسه دو هفته یکبار باشد)، و آسیب شناس گفتار ما می تواند پیشرفت کودک شما را با دقت بیشتری ارزیابی کرده و در صورت نیاز تنظیم کند.

درباره گفتار درمانی در منزل برای کودکان مبتلا به ASD بدانید.

با نگاه کردن به عوامل مختلفی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، از جمله تشخیص کودک و شواهد مرتبط با رویکردهای مختلف «درمان»، آسیب‌شناس گفتار شما می‌تواند دوز بهینه را تعیین کند که می‌تواند:

به کودک خود کمک کنید تا به اهداف گفتاری و زبانی خود به طور موثرتر دست یابد

در برنامه ریزی جلسات درمانی برای اطمینان از تعامل بهینه و برجسته کردن فرصت های سازگاری کمک کنید

در وقت و پول خانواده خود صرفه جویی کنید

اطمینان حاصل کنید که در صورت نیاز به خدمات و منابع مناسب دسترسی دارید

چگونه بفهمم دوز مناسب برای فرزندم چیست؟

دانستن اینکه فرزند شما به چه مقدار درمانی برای کمک به او در دستیابی به اهداف گفتاری و زبانی خود نیاز دارد، همیشه آسان نیست. به هر حال، هر کودکی شرایط خاص خود را دارد که می تواند بر دوز بهینه گفتار درمانی تأثیر بگذارد. آنها همچنین به روش های مختلف واکنش متفاوتی نشان می دهند که تعیین دوز دقیق را دشوار می کند.

با این حال، آسیب شناسان گفتار ما آموزش های مداومی را در مورد رویکردهای مختلف برای مشکلات گفتار و زبان انجام می دهند و می توانند دوزهای خاصی از درمان را برای تشخیص های خاص توصیه کنند.

شواهد نشان می دهد که برخی از تشخیص ها به مداخلات خاص با دوز مشخص بهتر پاسخ می دهند. به عنوان مثال، ReST (درمان انتقال سریع هجا) یک برنامه فشرده است که به طور مستقیم به مشکلات برنامه ریزی حرکتی و برنامه ریزی اساسی که کودکان مبتلا به آپراکسی گفتار در دوران کودکی (CAS) تجربه می کنند، طراحی شده است. به عنوان یک رویکرد درمانی فشرده، تحقیقات نشان می دهد که دوز بهینه ReST شامل چهار جلسه درمانی در هفته به مدت سه هفته است.

به طور مشابه، اگر فرزند شما بر روی مهارت‌های خاص مرتبط با انتقال به مدرسه کار می‌کند، ممکن است انجام یک برنامه فشرده که فرزند شما در یک دوره متمرکز دو تا سه هفته‌ای روی مهارت‌های مدرسه خاص کار کند، سودمند باشد.

هنگامی که نوبت به تعیین دوز مناسب برای کودک شما می رسد، مهم است که نگرانی های خود را با آسیب شناسان گفتار کودک خود در میان بگذارید، هر گونه اطلاعاتی را که ممکن است بر رویکرد درمانی تأثیر بگذارد به اشتراک بگذارید و اطمینان داشته باشید که آسیب شناس گفتار کودک شما بهترین رویکرد مبتنی بر شواهد را برای او تجویز خواهد کرد. به رشد کودک خود کمک کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، ما رویکرد یک اندازه متناسب با همه را در نظر نمی گیریم. دوز مناسب گفتار درمانی برای هر خانواده متفاوت به نظر می رسد، و در حالی که می دانیم برخی از رویکردها و دوزها موثرتر از سایرین هستند، شرایط فردی خانواده شما همیشه در نظر گرفته می شود و ما با شما همکاری خواهیم کرد تا بودجه و نتایج را به حداکثر برسانیم. . به همین دلیل است که ما برنامه های آسیب شناسی گفتار فشرده را در طول تعطیلات مدرسه ارائه می دهیم که برای هدف قرار دادن اهداف خاصی طراحی شده اند که ممکن است با:

اگر در رابطه با رشد گفتار و زبان فرزندتان نگرانی دارید، لطفاً با تیم ما تماس بگیرید. صرف نظر از رویکرد اتخاذ شده، مداخله زودهنگام برای کمک به فرزندتان برای دستیابی و احساس اعتماد به نفس ضروری است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *